Araştırma kapsamında, lise öğrencilerinin spor yapıp yapmama değişkenine göre sosyal
beceri ve atılganlık düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Tarama şeklinde gerçekleştirilen bu çalışmada veri toplama araçları olarak Rathus Atılganlık
Envanteri, Sosyal Beceri Envanteri ve araştırma grubunun kişisel bilgilerini almak için
demografik bilgi formu kullanılmıştır. Farklı liselerde okuyan 91 erkek ve 69 kız toplam 160
öğrenci (Xyaş=16.42±1.25) araştırma grubunu oluşturmaktadır.
Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin %88’i aktif olarak spor aktivitelerine katıldıklarını
%12’si ise herhangi bir spor aktivitesine katılmadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca, erkek ve kız
öğrenciler arasında atılganlık ve sosyal becerileri düzeyleri arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin, atılganlık ve sosyal beceri düzeyleri
arasında negatif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma grubunu
oluşturan öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri puan ortalamaları yükselirken, atılganlık düzeyi
puan ortalamalarında azalma görülmektedir. Katılımcıların spor yapma değişkeni ile ilgili
olarak sosyal beceri ve atılganlık düzeyleri arasında istatistiksel olarak herhangi bir ilişki
bulunamamıştır.
This study aimed to compare students social skills and assertiveness level according to
variable of sport.
Realized in the form of scanning in this study, as Rathus Assertiveness Inventory and Social
Skills Inventory data collection tools, the demographic questionnaire was used to collect the
personal information of the research groups. 91 boys and 69 girls studying at different high
schools a total of 160 students (Xyaş=16.42±1.25) constitute the research group.
According to the findings, while 88% said they actively participated in sports activities 12%
of the students reported that they participate in any sports activities. In addition, male and
female students in a statistically significant difference was not found between the level of
assertiveness and social skills. Students between assertiveness and social skills, a significant
correlation was found in the negative and moderate. The students in the study group, the
mean score increased social skills, shows a decrease in the level of assertiveness scores.
According to the variable to sports participants, we found no significant correlation between
the level of social skills and assertiveness.
Diğer ID | JA72RF82AP |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi