Bu çalışmada özellikle iki binli yıllarda Türk medyasının en önemli
ekonomik mecrası olan televizyon mecrasında en fazla talep edilen ve bu talep
nedeniyle en çok üretilen program türü olan Türk yapımı televizyon dizileri ile
ilgili bir araştırma yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde televizyon dizisi
kavramı üzerine bir kavramsal literatür derleme yapılmıştır. Literatür
araştırmasının ardından Türkiye televizyon tarihinde üretilen diziler tarihsel
bir bakış açısıyla incelenmiş ve geçmişten günümüze Türk Dizi yapımcılığı
hakkında bir derleme yapılmıştır. Araştırmanın ikinci ve uygulama bölümünde ise
İstanbul ve Ankara’da değişik üniversitelerde eğitim gören üniversite
öğrencilerinin Türkiye’de üretilen televizyon dizilerine yönelik tutumları ve
bu dizileri tüketimlerinde elde ettikleri doyumlar incelenmiştir. Uygulanan
ankette üniversite eğitimi gören gençlerin bu dizilere eleştirisel bir bakış
açısıyla bakmasına rağmen büyük bir bölümünün bu dizileri izlediği görülmüştür.
Bu segmentin dizileri daha çok dijital platformlardan izlemeyi tercih ettiği görülen
araştırmada geleneksel medya mecrası olan televizyonun özellikle dijital medya
karşısında popülerliğini yitirmesine rağmen dizilerin popülerliklerini
sürdürdüğünü ve gençlerin dizileri televizyon yerine dijital platformlardan
izlemeyi tercih ettiği görülmüştür. Araştırmada ayrıca gençlerin televizyon
dizilerine yönelik doyum ölçeği sonucunda Türk yapımı dizilere yönelik genel
tutumlarının olumsuz olduğu görülmüştür.
Televizyon Türk Dizileri Dizi İzleme Motivasyonları Dizi Kavramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi