Sanat eğitimcileri
ve sanatçıların sıkça tartışma konusu haline getirdikleri alanlardan biri
sanatsal beğeni olgusu ve dolaylı olarak da görecelilik kavramını beraberinde düşündürmektir.
Öyle ki her türlü sanat etkinliğinde eserleri ve sanatçıların bakış açılarının yorumlamak
ve eleştirmek sanatla ilgilenen ya da ilgilenmeyen herkesin ortak buluşma
noktası haline geliyor. Hal böyleyken bu noktada estetik algılama yetimiz,
kültürel önyargılarımız, sanat eksperliğimiz, duyusal ve zihinsel zekâmız gibi
reel ya da ir reel yönlerimiz ister istemez ortaya çıkmaktadır. Gerçek anlamda
bir değerlendirme yaptığımızda sanatın beğeni göreceliği ve bunu ortaya koyan
ölçütler nelerdir sorunsalı ortaya çıkmaktadır.
Bu noktadan
hareketle bu çalışmada, beğeni kavramının tarihsel referans noktaları, sanat
eğitimi sürecinde ve sonrasında sanatsal beğeni ve görecelik kavramlarının
değişken koşullara göre yön ve tavır değiştirdiği üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi