Araştırma ile temelde katılımcı öğretmenlerin sosyal medya kullanımları ve sosyal medyaya ilişkin metaforik algılarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu toplam 75 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada online bir form ile öğretmenlerin sosyal medya kullanımlarına yönelik bulgulara ve sosyal medya kavramıyla ilgili ürettikleri metaforlara ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan formda öğretmenlerden “Sosyal medya…….benzer; Çünkü…….” cümlesini tamamlamaları istenilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlerin sosyal medya araçlarından en yoğun olarak Instagram’ı kullandıkları, çoğunluğun günde 2-3 saat kullanımları olduğu ve mesleki bilgi edinmek, mesleki gelişimini sağlamak amacıyla kullandıkları bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise katılımcı öğretmenlerin sosyal medya kavramıyla ilgili toplam 46 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğretmenin sosyal medya kavramıyla ilgili en fazla virüs, dünya, yemek, deniz vb. metaforları ürettikleri görülmüştür. Geliştirilen bu metaforlar toplam 7 tema altında toplanmıştır. Bu temalar en fazla metafor kapsamaları “Olumlu-olumsuz geniş içeriği ile sosyal medya, bilgi kaynağı olarak sosyal medya, kontrollü kullanılması yönü ile sosyal medya, sürekli yenilenen ve gelişen yapısı ile sosyal medya, bağımlılık yapıcı özelliği ile sosyal medya” olarak sıralanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi