Developing technology also shows its influence on media tools. Although widely used, cinema, television, newspapers, magazines and radio are classified as “traditional” due to their inability to accommodate the new features brought by developing technology. At the beginning of the new media tools, social media comes first. One of the biggest video sharing networks of social media that creates a fast consumption perception is YouTube. In the study, it was aimed to investigate the attitude towards documentary productions broadcast via YouTube. The “Coşkun Aral Narrates” channel, which was also examined in the study, constitutes the limitation of the study. The study was planned according to the qualitative research method and the phenomenological design. The data of the study were collected using the semi-structured interview method. The assumption of the study is that young people use social media more. As a result of the study, it is seen that Coşkun Aral and his team have made publications for bone mass within their own lines.
Gelişen teknoloji etkisini medya araçları üzerinde de göstermektedir. Yaygın olarak kullanılmasına rağmen sinema, televizyon, gazete, dergi ve radyo gelişen teknolojinin getirdiği yeni özellikleri barındıramamaları sebebiyle “geleneksel” olarak sınıflandırılmaktadır. Yeni olan medya araçlarının en başında ise sosyal medya gelmektedir. Hızlı bir tüketim algısı yaratan sosyal medyanın en büyük video paylaşım ağlarından birisi ise YouTube’dur. Çalışmada, YouTube üzerinden yayınlanan belgesel yapımlara karşı olan tutumun araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma da incelenen “Coşkun Aral Anlatıyor” kanalı çalışmanın sınırlılığını oluşturur. Çalışma, nitel araştırma yöntemi ve olgubilim desenine göre planlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile çalışmanın verileri toplanmıştır. Sosyal medyayı genç kesimin daha çok kullanması çalışmanın varsayımını oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda Coşkun Aral ve ekibinin kendi çizgileri dahilinde kemik kitlesi için yayınlar yaptığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi