Bu çalışma iki aşamada desenlenmiştir. Birinci aşama, başarılı erken çoculuk kaynaştırmasında rol alan önemli yönleri belirlemektedir. İlgili alanyazına göre, öğretmenler, okul yöneticileri, özel gereksinimi olan ve olmayan öğrenciler, özel gereksinimi olan ve olmayan öğrencilerin ebeveynleri ve fiziksel çevre önemli yönler olarak kabul edilmekte ve bu makalede tartışılmaktadır. İkinci aşamada, Türkiye'de yapılan erken çocuklukta kaynaştırma ve öğretmenlerin ve diğer insanların kaynaştırma konusunda görüş ve tutumları ile ilgili bazı araştırma çalışmaları incelenmiştir. Araştırma çalışmalarının sonuçları da ayrıca tartışılmıştır.
Kaynaştırma kaynaştırmayı etkileyen faktörler erken çocukluk Türkiye
This paper was designed in two phases. The first phase determines the important aspects playing role in the successful early childhood inclusion. Based on related literature, teachers, school administrators, children with and without special needs, parents of children with and without special needs and physical environment were considered as the important aspects and discussed in the paper. In the second phase, some research studies conducted in Turkey about early childhood inclusion and opinions and attitudes of teachers and other people regarding inclusion were examined. The results of the research studies were also discussed.
Inclusion factors influencing inclusion early childhood Turkey
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Kitap Değerlendirmesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1 |