BibTex RIS Kaynak Göster

Empathic Tendency of University Students in Tennis and Communication Skills

Yıl 2014, , 129 - 137, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS85

Öz

Communication and emphaty are an important dimension of tennis player and these skills should be developed in students and young tennis player. In this study, we aimed to determine the communication skills and emphatic tendency of student tennis players. Data were collected with 115 student tennis players who participated in university sport games championships. In this study, three instruments were used: Personal Knowledge Form, Communication Skills Assessing Scale (Korkut, 1996), and Emphatic Tendency Scale (Dökmen, 1988). In order to demonstrate the reliability of the scales to test the reliability of communication skills as a result of the scale, Cronbach's alpha value of 0.784, the Cronbach alpha coefficient of empathic tendency scale was found to be 0.816. Accordingly, it can be said that the high reliability of the scales. The data sets analysed by independent samples t-test, one way ANOVA and correlation analyses. The results showed that communication skills of the student tennis players were higher and the emphaty tendencies of the student tennis players were lower according to relevant literature. Communication skills and emphaty tendencies of the student tennis players were not statically significant according to ages, genders and departments of them. The correlation between The communication skills and emphaty tendencies of the student tennis players were positive and statically significant.

Kaynakça

  • Adler A.(1993). Psikolojik Aktivite, Çev: Belkıs Çorakçı, İstanbul: Say Yayınları.
  • Akkoyun F.(1987). “Empatik Eğilim ve Ahlaki Yargı” Psikoloji Dergisi, C: 6, S: 21.
  • Akoğuz M.(2002). İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın A. (1996). Empatik Becerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bayam G, Simsek EU, Dilbaz N. (1995). Üç Farklı Meslek Grubunda Empatik Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Kriz Dergisi, 3(1-2): 182-184.
  • Bozkurt N., Serin O. ve Emran B.(2003). İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin Problem Çözme, İletişim Becerileri ve Denetim Odağı Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak incelenmesi. 12. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. 1373-1392, Antalya.
  • Dorak, F., & Vurgun, N. (2006). Takım Sporları Açısından Empati Ve Takım Birlikteliği İlişkisi Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. IV (2), 73-77.
  • Dökmen Ü. (2005). Küçük Şeyler, 3.Basım İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Dökmen Ü. (2008). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dökmen, Ü. (1988) “ Empatinin Yeni Bir Modele Dayanılarak Ölçülmesi ve Psikodrama ile Geliştirilmesi” Eğitim Bil. Fak. Dergisi, 21, 1-2, 155-190.
  • Duru E. (2002). Öğretmen Adaylarının Empati-Yardım Etme Eğilimleri İlişkisi ve Yardım Etme Eğiliminin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:12, s. 21-36.
  • Ekinci K.(2006). “Örgütsel İletişim ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki”, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Erkuş A. ve Yakupoğlu S.(2001). Spor Ortamında Empati Ölçeği (Sem) Geliştirme Çalışması. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. Of Sport Sciences. 12 (1), 22 -31.
  • Guttman Herta A.(2001). Empathy In Families Of Women With Borderline Personality Disorder, Anorexia Nervosa, And A Control Group Family Process, Fall, 2000 Family Process, Inc. In Association.
  • Işık, M., (2000).İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro Yayınları.
  • Karakaya A. D. (2001). Akdeniz Üniversitesindeki Hemşirelik Öğrencilerinin Empati Becerileri. İstanbul Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Kasatura İ.(1998). Okul Başarısından Hayat Başarısına Başarıyı Yaratan Yada Engelleyen Etmenler. İstanbul: Altın Kitapları.
  • Kaya A. ve Siyez, D.M. (2010). KA-Sİ Çocuk ve Ergenler İçin Empatik Eğilim Ölçeği: Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim ve Bilim, 35(156), 110-125.
  • Kılıç S.(2005). İstanbul’daki Okul Öncesi Öğretmenlerinin Empatik Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılıçoğlu G., Gedik H. Ve Akhan N.E.(2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • -
  • Kolayiş H. ve Yiğiter K. (2010). Kocaeli İlinde Görevli İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Beden eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Empati Becerilerinin İncelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(2), 562-578.
  • Korkut F.(1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Korkut F.(2005). “Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143.
  • Köknel Ö. (1986). İnsanı Anlamak. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Mete EY, Orgun F. (2005). Öğrenci Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. 3. Uluslararası ve 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi. İzmir. 7- 10 Eylül ( 109).
  • Oskay Ü. (2004). İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları
  • .
  • Özbek F.(2002). İşyeri İçerisindeki Sorunların Çözümünde Empatik Anlayış Geliştirmek, Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Özcan H.(2012). Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Empatik Becerileri: Gümüşhane Örneği Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Gümüşhane.
  • Öztürk F. Ş., Koparan N. H., Efe M., ve Özkaya G. (2004). Antrenör ve Hakemlerin Empati Durumlarının Araştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(1) 19-25.
  • Sevimligül A. (2002). Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Sivas.
  • Tepeköylü Ö.(2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Tutar H.,Yılmaz M.K. ve Erdönmez C.(2003). Genel ve Teknik İletişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uygun E. (2006). Psikiyatri servisinde çalışan hemşirelerin empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ünal C.(1972). İnsanları Anlama Kabiliyeti. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3-4).
  • Yetim A.(2000) Sosyoloji ve Spor. Ankara: Topkar Matbaacılık.
  • Yetim, A., Cengiz, R., (2010). İletişim ve Spor, Berikan Yayınevi Ankara s.13

Üniversite Öğrencisi Tenisçilerde Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi

Yıl 2014, , 129 - 137, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS85

Öz

İletişim ve empati becerisi, özellikle bireysel sporlarda rakibi anlama ve strateji geliştirebilme noktasında büyük önem taşımaktadır. Tenis sporcularının da bu özellikleri taşıması ve müsabakalarda kullanabilmesi beklenir. Bu çalışmada Üniversitelerarası Süper Lig ve 1. Lig Tenis müsabakalarına katılan üniversite öğrencilerinin algıladıkları iletişim becerisi ve empatik eğilim düzeyinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır . Çalışma, toplam 115 (68 erkek, 47 kadın) öğrenci-sporcu ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (Korkut, 1996) ve Empatik Eğilim Ölçeği (Dökmen, 1988) ile elde edilmiştir. Ölçeklerin güvenirliklerini ortaya koymak amacıyla yapılan güvenirlik testleri sonucunda iletişim becerisi ölçeğinin Cronbach alfa değeri 0,784, empatik eğilim ölçeğinin Cronbach alfa değeri ise 0,816 olarak söylenebilir. Elde edilen bulgulara, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans ve korelasyon analizleri yapılmıştır . Yapılan analizler sonucunda, öğrenci-sporcuların iletişim becerileri ve empatik eğilimlerinde cinsiyet , yaş ve bölümlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır . Sonuç olarak, öğrenci-sporcuların algıladıkları iletişim becerisi puan ortalamalarının yüksek, empatik eğilim puan ortalamalarının ise düşük düzeyde olduğu belirlenmiş, bu iki becerinin birbirleriyle olumlu bir ilişkide oldukları saptanmıştır

Kaynakça

  • Adler A.(1993). Psikolojik Aktivite, Çev: Belkıs Çorakçı, İstanbul: Say Yayınları.
  • Akkoyun F.(1987). “Empatik Eğilim ve Ahlaki Yargı” Psikoloji Dergisi, C: 6, S: 21.
  • Akoğuz M.(2002). İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın A. (1996). Empatik Becerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bayam G, Simsek EU, Dilbaz N. (1995). Üç Farklı Meslek Grubunda Empatik Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Kriz Dergisi, 3(1-2): 182-184.
  • Bozkurt N., Serin O. ve Emran B.(2003). İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin Problem Çözme, İletişim Becerileri ve Denetim Odağı Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak incelenmesi. 12. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. 1373-1392, Antalya.
  • Dorak, F., & Vurgun, N. (2006). Takım Sporları Açısından Empati Ve Takım Birlikteliği İlişkisi Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. IV (2), 73-77.
  • Dökmen Ü. (2005). Küçük Şeyler, 3.Basım İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Dökmen Ü. (2008). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dökmen, Ü. (1988) “ Empatinin Yeni Bir Modele Dayanılarak Ölçülmesi ve Psikodrama ile Geliştirilmesi” Eğitim Bil. Fak. Dergisi, 21, 1-2, 155-190.
  • Duru E. (2002). Öğretmen Adaylarının Empati-Yardım Etme Eğilimleri İlişkisi ve Yardım Etme Eğiliminin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:12, s. 21-36.
  • Ekinci K.(2006). “Örgütsel İletişim ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki”, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Erkuş A. ve Yakupoğlu S.(2001). Spor Ortamında Empati Ölçeği (Sem) Geliştirme Çalışması. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. Of Sport Sciences. 12 (1), 22 -31.
  • Guttman Herta A.(2001). Empathy In Families Of Women With Borderline Personality Disorder, Anorexia Nervosa, And A Control Group Family Process, Fall, 2000 Family Process, Inc. In Association.
  • Işık, M., (2000).İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro Yayınları.
  • Karakaya A. D. (2001). Akdeniz Üniversitesindeki Hemşirelik Öğrencilerinin Empati Becerileri. İstanbul Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Kasatura İ.(1998). Okul Başarısından Hayat Başarısına Başarıyı Yaratan Yada Engelleyen Etmenler. İstanbul: Altın Kitapları.
  • Kaya A. ve Siyez, D.M. (2010). KA-Sİ Çocuk ve Ergenler İçin Empatik Eğilim Ölçeği: Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim ve Bilim, 35(156), 110-125.
  • Kılıç S.(2005). İstanbul’daki Okul Öncesi Öğretmenlerinin Empatik Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılıçoğlu G., Gedik H. Ve Akhan N.E.(2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • -
  • Kolayiş H. ve Yiğiter K. (2010). Kocaeli İlinde Görevli İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Beden eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Empati Becerilerinin İncelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(2), 562-578.
  • Korkut F.(1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Korkut F.(2005). “Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143.
  • Köknel Ö. (1986). İnsanı Anlamak. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Mete EY, Orgun F. (2005). Öğrenci Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. 3. Uluslararası ve 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi. İzmir. 7- 10 Eylül ( 109).
  • Oskay Ü. (2004). İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları
  • .
  • Özbek F.(2002). İşyeri İçerisindeki Sorunların Çözümünde Empatik Anlayış Geliştirmek, Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Özcan H.(2012). Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Empatik Becerileri: Gümüşhane Örneği Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Gümüşhane.
  • Öztürk F. Ş., Koparan N. H., Efe M., ve Özkaya G. (2004). Antrenör ve Hakemlerin Empati Durumlarının Araştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(1) 19-25.
  • Sevimligül A. (2002). Hemşirelerin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Sivas.
  • Tepeköylü Ö.(2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Tutar H.,Yılmaz M.K. ve Erdönmez C.(2003). Genel ve Teknik İletişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uygun E. (2006). Psikiyatri servisinde çalışan hemşirelerin empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ünal C.(1972). İnsanları Anlama Kabiliyeti. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3-4).
  • Yetim A.(2000) Sosyoloji ve Spor. Ankara: Topkar Matbaacılık.
  • Yetim, A., Cengiz, R., (2010). İletişim ve Spor, Berikan Yayınevi Ankara s.13
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Mutlu

Evren Şentürk

Ercan Zorba Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Mutlu, O., Şentürk, E., & Zorba, E. (2016). Üniversite Öğrencisi Tenisçilerde Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 129-137. https://doi.org/10.14486/IJSCS85
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).