BibTex RIS Kaynak Göster

IN TODAY'S INFORMATION AGE ORGANISATIONS EXECUTIVE ASSISTANT PROFESSION

Yıl 2015, , 227 - 239, 28.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS280

Öz

It's as old as human history in the Executive Office and of the concept has caused the unborn. From the industrial revolution, they perform the organizational activities of all employees in the area are the name of the Office.
Businesses are not just places that made production. Businesses also allows the production of all kinds of people have seen the need, the important strategic decisions, increase the quality of production and employees must work efficiently and effectively-conscious upon arrival places always have been offices. Marketing, management, human resources, accounting, as units have been operating in all offices within the organization.
In today's information age, information offices are produced, distributed to individuals and corporations concerned, but also has been the destruction of redundant information and important information later when needed has been used places. Today's globalization is rapid change in knowledge and technology organizations in the management of business owners and managers will help many professions on WikiMapia. Office; Administrator, officer, Secretary, will serve the objectives of the business class services help kind of elements are needed.
Businesses in maintaining vital activities, production and service provision of the activities of the Organization in ensuring an effective and efficient manner within the framework of the team spirit in the conduct of managers with the most important requirements for an Assistant Manager's position has been.
Most modern-day organizations close to the administrator should be looking to key features of the Administrative Assistant; the Office of the administrator, who knows how to keep a secret is not a characteristic of people who best represent the Bureau.
When a business can stand in straight execution activities Administrative Assistant has important tasks to. Executive Assistants are indispensable ingredients of today's modern office.

Kaynakça

  • Aktaş, Z.(1987), Türkiye’de Bankacılık Kesiminde Bilgisayar Kullanımının Sorunları ve Çözüm Önerileri, Ankara: Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, 1987.
  • Associate Degreee, https://www.universities.com/uc20.new/36144429.html, (Erişim Tarihi: 15.04.2015).
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik Meslek Alanı, http://www.frmtr.com/universiteler-/2323538-meslekler-rehberi-meslek-secimi-yapmadan-once-mutlaka-bakin-4.html , (Erişim Tarihi: 15.04.2015).
  • Ceo’ların Sağ Kolu: Yönetici Asistanları, http://www.hrm.com.tr/ceolarin-sag-kolu-yonetici-asistanlari/, (Erişim Tarihi: 01.05.2015).
  • Çoşan, P.(2003), Türkiye’de Büro Yönetimi Eğitimi ve Eğitim Programları Hakkında Mezunlarının Görüşlerinin Saptanması: Bir Alan Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Çoşan, P.(2006), Bir Pazarlamacı olarak Sekreter: Yönetici Asistanlığı Mesleğinin İşletmelerin Pazarlama Birimi Faaliyetlerine Etkisi, 4.Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, Çanakkale, 4-5, 2006.
  • Daniels, P.W.(1975), Office Location, G. Bell and Sons Ltd., Londa.
  • Fleet, J., Van, K.(1998), Yöneticilerin Yaptığı En Büyük 22 Hata, Çeviren: Ayça Haykır, Öteki Yayınevi, Ankara.
  • İnce, M., Oktay, E.(2006), Bilginin Bir Stratejik Güç Olarak Önemi ve Örgütlerde Bilgi
  • Schumacher, E. F.(1989), Küçük Güzeldir, Çev.: O. DENİZTEKİN, Cep Kitapları, İstanbul.
  • Tengilimoğlu, D. Ve Erkal, P.(2008), Yönetici Asistanının Özellikleri, Becerileri ve Görevleri, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D.(2009), Çağdaş Büro Yönetimi (Büro Yönetiminde Güncel Konular ve Yaklaşımlar), 3.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D., Başpınar, N. ve Tutar, H.(2012), Büro Yönetimi. Dilaver TENGİLİMOĞLU(Ed.), Açık öğretim Fakültesi Yayını, 2012, (Ss.36-37).
  • Topaloğlu, M. Ve Koç, H.(2002), Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Tutar, H.(2000), Toplam Kalite Çerçevesinde Büro Yönetimi Teknikleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Tutar, H., Altonöz, M.(2002), Sekreterlik Bilgisi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Vural, B.(2003), Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Yönetimi, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 10, 11-29, 2006.

GÜNÜMÜZ BİLGİ ÇAĞI ÖRGÜTLERİNDE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI MESLEĞİ

Yıl 2015, , 227 - 239, 28.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS280

Öz

İnsanlık tarihi kadar eski olan yöneticilik beraberinde büro kavramının da doğmasına neden olmuştur. Sanayi devriminden itibaren tüm çalışanların örgütsel faaliyetleri gerçekleştirdikleri mekânların adı bürolardır. İşletmeler sadece üretim yapılan yerler değildir. İşletmeler aynı zamanda üretim yapılmasını sağlayan insanların her türlü ihtiyacının görüldüğü, önemli stratejik kararların alındığı, üretimin kalitesinin arttırılması ve çalışanların verimli ve etkin bir şekilde çalışmaları gerektiği bilincine vardıkları yerler hep bürolar olmuştur. Pazarlama, yönetim, insan kaynakları, muhasebe gibi birimler örgüt içerisinde hep bürolarda faaliyet göstermektedirler. Bürolar günümüz bilgi çağında bilgilerin üretildiği, ilgili kişi ve kuruluşlara dağıtıldığı, aynı zamanda gereksiz bilgilerin imha edildiği ve önemli bilgilerin daha sonra gerektiğinde kullanıldığı yerler olmuştur. Günümüz küreselleşme ortamında bilgi ve teknolojideki hızlı değişim örgüt yönetiminde işletme sahiplerine ve yöneticilere yardımcı olacak birçok meslek dalını beraberinde getirmiştir. Bürolarda; yönetici, memur, sekreter, yardımcı hizmetler sınıfında işletme amaçlarına hizmet edecek türden elemanlara gereksinim vardır. İşletmelerin yaşamsal faaliyetlerini sürdürmesinde, üretim ve hizmet sunumlarının sağlanmasında, örgüt faaliyetlerinin etkin ve verimli şekilde yürütülmesinde, ekip ruhu çerçevesinde yöneticilerin yanında bulunması gereken en önemli pozisyon yönetici asistanlığı olmuştur. Günümüz modern örgütlerinde yöneticinin en yakınında olması gereken yönetici asistanının temel özelliklerine bakıldığında; sır saklamasını bilen, yöneticinin büroda olmadığı durumlarda büroyu en iyi şekilde temsil eden kişiler olmalarıdır. Bir işletmenin ayakta durabilmesinde, faaliyetlerini dosdoğru yürütmesinde yönetici asistanlarına önemli görevler düşmektedir. Yönetici asistanları günümüz modern ofislerinin vazgeçilmez unsurlarıdır

Kaynakça

  • Aktaş, Z.(1987), Türkiye’de Bankacılık Kesiminde Bilgisayar Kullanımının Sorunları ve Çözüm Önerileri, Ankara: Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, 1987.
  • Associate Degreee, https://www.universities.com/uc20.new/36144429.html, (Erişim Tarihi: 15.04.2015).
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik Meslek Alanı, http://www.frmtr.com/universiteler-/2323538-meslekler-rehberi-meslek-secimi-yapmadan-once-mutlaka-bakin-4.html , (Erişim Tarihi: 15.04.2015).
  • Ceo’ların Sağ Kolu: Yönetici Asistanları, http://www.hrm.com.tr/ceolarin-sag-kolu-yonetici-asistanlari/, (Erişim Tarihi: 01.05.2015).
  • Çoşan, P.(2003), Türkiye’de Büro Yönetimi Eğitimi ve Eğitim Programları Hakkında Mezunlarının Görüşlerinin Saptanması: Bir Alan Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Çoşan, P.(2006), Bir Pazarlamacı olarak Sekreter: Yönetici Asistanlığı Mesleğinin İşletmelerin Pazarlama Birimi Faaliyetlerine Etkisi, 4.Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, Çanakkale, 4-5, 2006.
  • Daniels, P.W.(1975), Office Location, G. Bell and Sons Ltd., Londa.
  • Fleet, J., Van, K.(1998), Yöneticilerin Yaptığı En Büyük 22 Hata, Çeviren: Ayça Haykır, Öteki Yayınevi, Ankara.
  • İnce, M., Oktay, E.(2006), Bilginin Bir Stratejik Güç Olarak Önemi ve Örgütlerde Bilgi
  • Schumacher, E. F.(1989), Küçük Güzeldir, Çev.: O. DENİZTEKİN, Cep Kitapları, İstanbul.
  • Tengilimoğlu, D. Ve Erkal, P.(2008), Yönetici Asistanının Özellikleri, Becerileri ve Görevleri, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D.(2009), Çağdaş Büro Yönetimi (Büro Yönetiminde Güncel Konular ve Yaklaşımlar), 3.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D., Başpınar, N. ve Tutar, H.(2012), Büro Yönetimi. Dilaver TENGİLİMOĞLU(Ed.), Açık öğretim Fakültesi Yayını, 2012, (Ss.36-37).
  • Topaloğlu, M. Ve Koç, H.(2002), Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Tutar, H.(2000), Toplam Kalite Çerçevesinde Büro Yönetimi Teknikleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Tutar, H., Altonöz, M.(2002), Sekreterlik Bilgisi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Vural, B.(2003), Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Yönetimi, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 10, 11-29, 2006.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Değirmenci

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Değirmenci, B. (2015). IN TODAY’S INFORMATION AGE ORGANISATIONS EXECUTIVE ASSISTANT PROFESSION. International Journal of Sport Culture and Science, 3(Special Issue 3), 227-239. https://doi.org/10.14486/IJSCS280
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).