BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF LEISURE ACTIVITY ASSESSMENT MODES OF THE UNIVERSITY STUDENTS STUDYING AT SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT

Yıl 2015, , 301 - 316, 31.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS249

Öz

This study was conducted to determine leisure activity assessment modes of the university students studying at Bartın University School of Physical Education and Sport. The universe of the study was composed of 405 university students attending to School of Physical Education and Sport, and 291 of them were chosen randomly as the sample group who participated to the survey voluntarily. Questionnaire form was used as data collection tool. Collected data were analyzed with SPSS 15.0 statistical software package, frequency (f) and percentage (%) distributions were interpreted presented in tables. According to analysis results, 43% of students who participated in the study have 3-4 hours leisure time and 33% of students 5-6 hours leisure time. In addition, it was observed that families provided adequate support for students about leisure. Moreover, a large majority of students found that leisure activities are educational and useful. 53.3% of students defined as leisure time left over from the work they have to do. Furthermore according to the majority students, sports provides a regular life to people. The activities in students leisure time respectively shaped 1. listening to music, 2. sports bringing active participation, 3. going to cinema and theater, 4. watching TV, 5. monitoring sports competitions. As a result, it has been identified that social activities of the department they study are inadequate and they did not adequately use school facilities, even though a majority of students have sufficient time to join in an activity.

Kaynakça

  • Arıkan, A.N., Göktaş, Z. ve Yıldıran, İ., (2004), “Farklı Branşlardaki Spor Seyircilerinin Spor Ortamına İlişkin Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, Sayfa: 551–560.
  • Bahar, H.H., (2008), “Cinsiyet ve Branşa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği)”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 2.
  • Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A.F., (2005), “Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü”, Ege Tıp Dergisi, Cilt: 44, Sayı: 3, Sayfa: 173-177.
  • Çakır, M., (2008), “Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Akademik ve İdari Personelin Boş Zaman Değerlendirmelerinde Sporun Yeri”, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 20.
  • Demiray, U., (1987), “Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanları Değerlendirme Eğilimleri, Rekreasyon (Boş Zamanları Değerlendirme)”, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Dieter, V., (1998), “Spor Sosyolojisi”, Çev: Ayşe Atalay, Alkım Yayınları, İstanbul.
  • Ertem, M., (2000), “Futbolcuların Boş Zamanlarım Değerlendirme Biçimlerinin Araştırılması”, M.Ü.BESYO Bitirme Tezi, Muğla.
  • Genç, S. Z., (2004), “Normal ve İkinci Öğretim Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirmelerinin İncelenmesi (Atatürk Üniversitesi Örneği)”, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Ankara, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayını, Sayfa: 275-290.
  • Hudson, S., (2000), “The Segmentation of Potential Tourists: Constraint Differences between Men and Women”, Journal of Travel Research, Cilt: 38, Sayı: 4, Sayfa: 363- 368.
  • İlhan, A. ve Balcı, V., (2004), “Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Düzeylerinin Belirlenmesi”, 10. ICHPER-SD Avrupa Kongresi ve 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi’ne, (17–20 Kasım 2004, Antalya) sunulan bildiri, Teksir.
  • Karaküçük, S., (1995), “Rekreasyon”, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Ankara.
  • Karaküçük, S., (1999), “Rekreasyon, Boş zamanları Değerlendirme, Kavram Kapsam ve Bir Araştırma”, Seren Matbaacılık Yayınları.
  • Karasar, N., Hakan, A., Can, G., Özdeş, K., Sözer, E., Gültekin, M., Anıl, H., Boyacı, A.ve Şenel, A., (1999), “Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Sosyo-Ekonomik Özellikleri ile Beklenti ve Sorunları”, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Kır, İ., (2007), “Yüksek Öğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri: KSÜ Örneği”, Kahra, Fırat.
  • Nixon, E.J. and Jewett, E.A., (1969), “An Introduction to Physical Education”, Seventy Edition, Toronto, Sayfa: 123.
  • Öçalan, M., Öcal, Z. ve Yörübulut, S., (2013), “Kırıkkale İl Merkezindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıklarının İncelenmesi”, Mehmet Akif Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 8, Sayfa: 58-68.
  • Özşaker, M., (2012), “Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, Sayfa: 126-131.
  • Tel, M., (2007), “Öğretim Üyelerinin Boş Zaman Etkinlikleri Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma: Doğu Anadolu Örneği”, Doktora Tezi, Elazığ Fırat Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tel, M. ve Köksalan, B., (2008), “Öğretim Üyelerinin Spor Etkinliklerinin Sosyolojik Olarak İncelenmesi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 18, Sayı: 1 Sayfa: 261-278.
  • Terzioğlu, A. ve Yazıcı, M., (2003), “Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 2, Sayfa: 1–31.
  • Tezcan, M., (1993), “Boş Zamanlar Sosyolojisi”, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • Tezcan, M., (1998), “Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi”, A.Ü. Yayını, Ankara, Sayfa: 10.
  • Tuncay, S., (2000), “Türkiye’de Gençlik Sorunlarının Psikolojik Boyutu”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 1, Sayfa: 244 -251.
  • Tunçkol, H.M. ve Çumralıgil, B., (2005), “Selçuk Üniversitesindeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi”, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 4, Sayfa: 45-51.
  • Tutal, Y., (2004), “Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Biçimleri”, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU BÖLÜMÜNDE ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN FAALİYETLERİNİ DEĞERLENDİRİLME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, , 301 - 316, 31.07.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS249

Öz

Bu çalışma Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerini değerlendirme biçimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmanın evrenini, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 405 öğrenci, örneklemini ise Bartın Üniversitesinde öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 291 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik paket programıyla analiz edilerek, frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, çalışmaya katılan öğrencilerin %43’ü 3-4 saat ve %33’ü 5-6 saat boş zamana sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca ailelerin öğrencilere boş zaman değerlendirme konusunda yeterli derecede destek sağladığı görülmüştür. Dahası, öğrencilerin büyük bir çoğunluğu boş zaman etkinliklerini eğitici ve yararlı bulmuştur. Öğrencilerin %53,3’ü boş zamanı yapmak zorunda oldukları işlerden arta kalan zaman olarak tanımlamıştır. Ayrıca öğrencilerin büyük bir çoğunluğuna göre spor kişilere düzenli bir yaşam sürmeyi sağlamaktadır. Öğrencilerin boş zamanlarda yaptıkları etkinlikler sırasıyla 1.müzik dinleme, 2.aktif katılım getiren spor yapma, 3.sinema ve tiyatroya gitme, 4.TV izleme, 5.spor yarışmalarını izleme şeklindedir. Sonuç olarak, öğrencilerin büyük bir çoğunluğu etkinlik yapmak için yeterli zamana sahip olmasına rağmen, okudukları bölümün sosyal faaliyetlerinin yetersiz olduğu ve okul tesislerinin yeterli derecede kullanılmadığı tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Arıkan, A.N., Göktaş, Z. ve Yıldıran, İ., (2004), “Farklı Branşlardaki Spor Seyircilerinin Spor Ortamına İlişkin Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, Sayfa: 551–560.
  • Bahar, H.H., (2008), “Cinsiyet ve Branşa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği)”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 2.
  • Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A.F., (2005), “Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü”, Ege Tıp Dergisi, Cilt: 44, Sayı: 3, Sayfa: 173-177.
  • Çakır, M., (2008), “Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Akademik ve İdari Personelin Boş Zaman Değerlendirmelerinde Sporun Yeri”, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 20.
  • Demiray, U., (1987), “Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanları Değerlendirme Eğilimleri, Rekreasyon (Boş Zamanları Değerlendirme)”, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Dieter, V., (1998), “Spor Sosyolojisi”, Çev: Ayşe Atalay, Alkım Yayınları, İstanbul.
  • Ertem, M., (2000), “Futbolcuların Boş Zamanlarım Değerlendirme Biçimlerinin Araştırılması”, M.Ü.BESYO Bitirme Tezi, Muğla.
  • Genç, S. Z., (2004), “Normal ve İkinci Öğretim Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirmelerinin İncelenmesi (Atatürk Üniversitesi Örneği)”, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Ankara, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayını, Sayfa: 275-290.
  • Hudson, S., (2000), “The Segmentation of Potential Tourists: Constraint Differences between Men and Women”, Journal of Travel Research, Cilt: 38, Sayı: 4, Sayfa: 363- 368.
  • İlhan, A. ve Balcı, V., (2004), “Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Düzeylerinin Belirlenmesi”, 10. ICHPER-SD Avrupa Kongresi ve 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi’ne, (17–20 Kasım 2004, Antalya) sunulan bildiri, Teksir.
  • Karaküçük, S., (1995), “Rekreasyon”, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Ankara.
  • Karaküçük, S., (1999), “Rekreasyon, Boş zamanları Değerlendirme, Kavram Kapsam ve Bir Araştırma”, Seren Matbaacılık Yayınları.
  • Karasar, N., Hakan, A., Can, G., Özdeş, K., Sözer, E., Gültekin, M., Anıl, H., Boyacı, A.ve Şenel, A., (1999), “Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Sosyo-Ekonomik Özellikleri ile Beklenti ve Sorunları”, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Kır, İ., (2007), “Yüksek Öğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri: KSÜ Örneği”, Kahra, Fırat.
  • Nixon, E.J. and Jewett, E.A., (1969), “An Introduction to Physical Education”, Seventy Edition, Toronto, Sayfa: 123.
  • Öçalan, M., Öcal, Z. ve Yörübulut, S., (2013), “Kırıkkale İl Merkezindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıklarının İncelenmesi”, Mehmet Akif Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 8, Sayfa: 58-68.
  • Özşaker, M., (2012), “Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, Sayfa: 126-131.
  • Tel, M., (2007), “Öğretim Üyelerinin Boş Zaman Etkinlikleri Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma: Doğu Anadolu Örneği”, Doktora Tezi, Elazığ Fırat Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tel, M. ve Köksalan, B., (2008), “Öğretim Üyelerinin Spor Etkinliklerinin Sosyolojik Olarak İncelenmesi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 18, Sayı: 1 Sayfa: 261-278.
  • Terzioğlu, A. ve Yazıcı, M., (2003), “Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 2, Sayfa: 1–31.
  • Tezcan, M., (1993), “Boş Zamanlar Sosyolojisi”, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • Tezcan, M., (1998), “Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi”, A.Ü. Yayını, Ankara, Sayfa: 10.
  • Tuncay, S., (2000), “Türkiye’de Gençlik Sorunlarının Psikolojik Boyutu”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 1, Sayfa: 244 -251.
  • Tunçkol, H.M. ve Çumralıgil, B., (2005), “Selçuk Üniversitesindeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi”, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 4, Sayfa: 45-51.
  • Tutal, Y., (2004), “Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Biçimleri”, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayri Akyüz

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Akyüz, H. (2015). INVESTIGATION OF LEISURE ACTIVITY ASSESSMENT MODES OF THE UNIVERSITY STUDENTS STUDYING AT SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. International Journal of Sport Culture and Science, 3(Special Issue 3), 301-316. https://doi.org/10.14486/IJSCS249
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).