The aim of this study is to examine of life satisfaction levels of students receiving education
in sports science according to some variables. To this aim, individual info form and Turkish
form of life satisfaction questionnaire, developed by Diener, Emmos, Larsen and Griffin
(1985) and adapted to Turkish by Kokler (1991) 4, were administered ,as a online, to 254
students from Ağrı İbrahim Çeçen University, Afyon Kocatepe University, Dumlupınar
University and Karadeniz Technical University with voluntary participation. Depending on
the data on gender, smoking, universities,alchool using and family income were applied
Kolmogorov-Smirnov normality test. The tests results indicated that the data are not normally
distributed. Depending on the data; for gender, smoking, alchool using Mann-Whitney U test,
for universities and family income Kruskal-Wallis tests were used at the level of α=0.05
significance.The result showed that there was no significant differences on genders ((Z0.05; -
1,616; P>0.05), smoking (Z0.05; -1,556; P>0.05) and universities (X2 (3); 0,.370; P>0.05)
according to life satisfaction levels. On the other hand; alchool using (Z0.05; -2,008; P<0.05)
and family income (X2 (3); 10,257; P<0.05) scores were found significant depending on life
satisfaction levels.
Bu çalışmanın amacı spor bilimleri alanında eğitim alan üniversite öğrencilerin yaşam doyum düzeylerinin bazı değişkenlere göre araştırılmasıdır. Bu amaçla 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesinde öğrenim gören toplam 254 öğrenciye kişisel bilgi formu ile birlikte Diener ve ark. (1985) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Kökler (1991) tarafından yapılan "Yaşam Doyum Ölçeği'' online olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilere cinsiyet, alkol ve sigara kullanımı, üniversite ve aile gelir düzeyine bağlı olarak Kolmogorov-Smirnov normallik testi uygulandı. Verilerin normal bir dağılıma sahip olmadığı görüldü. Daha sonra cinsiyet, alkol ve sigara kullanımına bağlı olarak α =0.05 anlamlılık düzeyinde Mann-Whitney U t-testi, üniversite ve aile gelir düzeyine göre ise Kruskal Wallis testi uygulandı.Test sonuçları istatistiksel olarak öğrencilerin ; yaşam doyumu düzeylerinin cinsiyet (Z0.05; -1,616; P>0.05), sigara kullanımı (Z0.05; -1,556; P>0.05) ve öğrenim gördüğü üniversitelere (X2 (3); 0,.370; P>0.05) bağlı olarak anlamsız (X2 (4); 3.204; P>0.05); alkol kullanımı (Z0.05; -2,008; P<0.05) ve aile gelir düzeylerine (X2 (3); 10,257; P<0.05)bağlı olarakise anlamlı olduğunu gösterdi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |