BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the Relationship between Life Engagement and Internet Addiction of Physical Education and Sport Teacher Candidates in terms of Different Variables

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 1), 111 - 121, 25.08.2016

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between life engagement and internet addiction of physical education and sport teacher candidates.This descriptive research was carried out general screening model. The participants included 353 physical education and sport teacher candidates (142 female, 211 male) in two different universities. In the data collection process, Internet Addiction Scale and Life Engagement Scale were utilized. The relationships between life engagement, class level and gender were analyzed through independent groups t-test and the relationship between life engagement and internet addiction was analyzed through correlation technique. The results revealed that there was no significant relationship between life engagement and gender. However, a significance relationship was observed between life engagement and class level. In addition, a negative linear relationship between life engagement and internet addiction was found. The results of the study were discussed in light of the related literature.

Kaynakça

  • Abowitz DA, Knox D (2003). Life goals among Greek college students.
  • College Student Journal, 37(1), 96-100.Adler, A. (2014). Yaşamın anlamı. (Çev.). Ankara: Tutku Yayınevi.
  • Ata E.E, Akpınar Ş, Kelleci M (2011). Üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(4), 473-480.
  • Ayaroğlu N.S (2002). The relationship between internet use and loneliness of university students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Babacan Gümüş A, Şıpkın S, Tuna, A, Keskin G (2015). Üniversite öğrencilerini problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(6), 460-467.
  • Bölükbaş K (2003). İnternet cafeler ve internet bağımlılığı üzerine sosyolojik bir araştırma: Diyarbakır örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Cheung LM, Wong WS (2011). The effects of insomnia and internet addiction on depression in Hong Kong Chinese adolescents: an exploratory cross‐sectional analysis. Journal of sleep research, 20(2), 311-317.
  • Çevik NK, Korkmaz O (2014). Türkiye’de yaşam doyumu ve iş doyumu arasındaki ilişkinin iki değişkenli sıralı probit model analizi. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1), 126-145.
  • Çivitçi A (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 321-336.
  • Diener E (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55 (1), 34-43.
  • Eryılmaz A (2011a). İhtiyaç doyumu ve yaşam amaçları belirleme: Lise öğrenimi gören ergenler için bir öznel iyi oluş modeli. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 1747-1764.
  • Eryılmaz A (2011b). Ergen öznel iyi oluşunun, öznel iyi oluşu arttırma stratejilerini kullanma ile yaşam amaçlarını belirleme açısından incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24,44-51.
  • Eryılmaz A (2012). Pozitif psikoterapi bağlamında yaşam amaçları belirleme ölçeğinin üniversite öğrencileri üzerinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Klinik Psikiyatri, 15, 166-174.
  • Eryılmaz A (2014).Yaşama anlam yükleme-yaşam amaçları belirleme: madde bağımlısı olan ve olmayan gençlerin karşılaştırılması. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 5(42), 235-243.
  • Esen KN (2007). Akran baskısı ve algılanan sosyal destek değişkenlerine göre, ergenlerde internet bağımlılığının yordanması. Ülkemizde Bağımlılıkla İlgili Gelişmeler içinde (ss.1-9). I. Uluslararası Bağımlılık Kongresi, İstanbul.
  • Gilman Ri Huebner ES (2003). A review of life satisfaction research with children and adolescents. School Psychology Quarterly, 18, 192-205.
  • Gilman R, Huebner ES (2006). Characteristics of adolescents who report very high life satisfaction. Journal of Youth and Adolescence, 35, 311-319.
  • Goodenow C, Grady KE (1993). The relationship of school belonging and friend's values to academic motivation among urban adolescent students. Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Greenfield DN (1999). Psychological characteristics of compulsive Internet use: a preliminary analysis. Cyberpsychol Behavior, 2, 403-412.
  • İlhan T, Özbay Y (2010). Yaşam amaçlarının ve psikolojik ihtiyaç doyumunun öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 109-118.
  • Kelleci M, Inal S (2010). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet use: comparison without Internet use. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13(2), 191-194.
  • Morahan-Martin J, Schumacher P (2003). Loneliness and social uses of the Internet. Computers in Human Behavior, 19(6), 659-671.
  • OSYM (2015). http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSYerlestirme SonucSayisalBilgiler23072015.pdf
  • Scheier MF, Wrosch C, Baum A, Cohen S, Martire LM, Matthews KA. Schulz R, Zdaniuk B (2006). The life engagement test: Assessing purpose in life. Journal of Behavioral Medicine, 29(3), 291-298.
  • Şahin C, Korkmaz Ö (2011). İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Şahin C (2014). An analysis of the relationship between ınternet addiction and depression levels of high school students. Participatory Educational Research (PER), 1(2), 53-67.
  • Şahin C, Aydın D, Balay R (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet kullanımı ile internet bağımlılıklarının incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 483-499.
  • Şahin İ, Zoraloğlu YR, Şahin Fırat N (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri, üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), 429-452.
  • Uğur E, Akın A (2015). Yaşam Bağlılığı Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 424-432.
  • Wrosch C, Scheier MF, Carver CS, Schulz R (2003). The importance of goal disengagement in adaptive self-regulation: When giving up is beneficial. Self Identity, 2, 1-20.
  • Yen J Y, Ko CH, Yen CF, Chen SH, Chung WL, Chen CC (2008). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet addiction: Comparison with substance use. Psychiatry and clinical neurosciences, 62(1), 9-16.
  • Yıldırım A (1997), Gender role influences on Turkish adolescents’ self-identity, Adolescence, 32(125), 217–231.

Field : Physical Education, Sport Psychology Type : Research Article

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 1), 111 - 121, 25.08.2016

Öz

Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmen adaylarının yaşam bağlılığı ile internet bağımlığı arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu iki üniversitede öğrenim gören 142’i kadın, 211’i erkek olmak üzere toplam 353 beden eğitimi öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Veriler, Yaşam Bağlılığı Ölçeği ve İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile toplanmıştır. Yaşam bağlılığı sınıf düzeyi ve cinsiyet arasındaki ilişkiler bağımsız gruplar için t-testi, yaşam bağlılığı ile internet bağımlılığı arasındaki ilişki korelasyon analizi ile test edilmiştir. Çalışmada yaşam bağlılığı ile cinsiyet arasında anlamlı bir fark bulunmazken, sınıf düzeyine göre anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca yaşam bağlılığı ile internet bağımlılığı arasında negatif doğrusal bir ilişki saptanmıştır. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır

Kaynakça

  • Abowitz DA, Knox D (2003). Life goals among Greek college students.
  • College Student Journal, 37(1), 96-100.Adler, A. (2014). Yaşamın anlamı. (Çev.). Ankara: Tutku Yayınevi.
  • Ata E.E, Akpınar Ş, Kelleci M (2011). Üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(4), 473-480.
  • Ayaroğlu N.S (2002). The relationship between internet use and loneliness of university students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Babacan Gümüş A, Şıpkın S, Tuna, A, Keskin G (2015). Üniversite öğrencilerini problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(6), 460-467.
  • Bölükbaş K (2003). İnternet cafeler ve internet bağımlılığı üzerine sosyolojik bir araştırma: Diyarbakır örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Cheung LM, Wong WS (2011). The effects of insomnia and internet addiction on depression in Hong Kong Chinese adolescents: an exploratory cross‐sectional analysis. Journal of sleep research, 20(2), 311-317.
  • Çevik NK, Korkmaz O (2014). Türkiye’de yaşam doyumu ve iş doyumu arasındaki ilişkinin iki değişkenli sıralı probit model analizi. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1), 126-145.
  • Çivitçi A (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 321-336.
  • Diener E (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55 (1), 34-43.
  • Eryılmaz A (2011a). İhtiyaç doyumu ve yaşam amaçları belirleme: Lise öğrenimi gören ergenler için bir öznel iyi oluş modeli. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 1747-1764.
  • Eryılmaz A (2011b). Ergen öznel iyi oluşunun, öznel iyi oluşu arttırma stratejilerini kullanma ile yaşam amaçlarını belirleme açısından incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24,44-51.
  • Eryılmaz A (2012). Pozitif psikoterapi bağlamında yaşam amaçları belirleme ölçeğinin üniversite öğrencileri üzerinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Klinik Psikiyatri, 15, 166-174.
  • Eryılmaz A (2014).Yaşama anlam yükleme-yaşam amaçları belirleme: madde bağımlısı olan ve olmayan gençlerin karşılaştırılması. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 5(42), 235-243.
  • Esen KN (2007). Akran baskısı ve algılanan sosyal destek değişkenlerine göre, ergenlerde internet bağımlılığının yordanması. Ülkemizde Bağımlılıkla İlgili Gelişmeler içinde (ss.1-9). I. Uluslararası Bağımlılık Kongresi, İstanbul.
  • Gilman Ri Huebner ES (2003). A review of life satisfaction research with children and adolescents. School Psychology Quarterly, 18, 192-205.
  • Gilman R, Huebner ES (2006). Characteristics of adolescents who report very high life satisfaction. Journal of Youth and Adolescence, 35, 311-319.
  • Goodenow C, Grady KE (1993). The relationship of school belonging and friend's values to academic motivation among urban adolescent students. Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Greenfield DN (1999). Psychological characteristics of compulsive Internet use: a preliminary analysis. Cyberpsychol Behavior, 2, 403-412.
  • İlhan T, Özbay Y (2010). Yaşam amaçlarının ve psikolojik ihtiyaç doyumunun öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 109-118.
  • Kelleci M, Inal S (2010). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet use: comparison without Internet use. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13(2), 191-194.
  • Morahan-Martin J, Schumacher P (2003). Loneliness and social uses of the Internet. Computers in Human Behavior, 19(6), 659-671.
  • OSYM (2015). http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSYerlestirme SonucSayisalBilgiler23072015.pdf
  • Scheier MF, Wrosch C, Baum A, Cohen S, Martire LM, Matthews KA. Schulz R, Zdaniuk B (2006). The life engagement test: Assessing purpose in life. Journal of Behavioral Medicine, 29(3), 291-298.
  • Şahin C, Korkmaz Ö (2011). İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Şahin C (2014). An analysis of the relationship between ınternet addiction and depression levels of high school students. Participatory Educational Research (PER), 1(2), 53-67.
  • Şahin C, Aydın D, Balay R (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet kullanımı ile internet bağımlılıklarının incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 483-499.
  • Şahin İ, Zoraloğlu YR, Şahin Fırat N (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri, üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), 429-452.
  • Uğur E, Akın A (2015). Yaşam Bağlılığı Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 424-432.
  • Wrosch C, Scheier MF, Carver CS, Schulz R (2003). The importance of goal disengagement in adaptive self-regulation: When giving up is beneficial. Self Identity, 2, 1-20.
  • Yen J Y, Ko CH, Yen CF, Chen SH, Chung WL, Chen CC (2008). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet addiction: Comparison with substance use. Psychiatry and clinical neurosciences, 62(1), 9-16.
  • Yıldırım A (1997), Gender role influences on Turkish adolescents’ self-identity, Adolescence, 32(125), 217–231.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cengiz Şahin Bu kişi benim

Murat Atasoy Bu kişi benim

Meryem Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Şahin, C., Atasoy, M., & Altun, M. (2016). Examination of the Relationship between Life Engagement and Internet Addiction of Physical Education and Sport Teacher Candidates in terms of Different Variables. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 111-121.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).