Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 4, 113 - 129, 31.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Abakaya U, Kuru E (2013). Kadın futbolcularda antrenörlerle iletişim düzeyi ve başarı motivasyonu ile ilişkisi. Gaziantep Unıversıty Journal of Social Sciences.
  • Abakaya Y (2019). Kocaeli Büyükşehir Belediyesine bağlı yürütülen zumba, fitness egzersiz programlarının kadınların beden imgesi ile iletişim becerilerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Programı, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. 2019.
  • Akgün N (1986). Egzersiz fizyolojisi. Ege Üniversitesi Basımevi. 2. Baskı. Akpınar S, Akpınar Ö, Nas K (2015). Besyo okulunda okuyan öğrencilerinin bazı değişkenler açısından sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi: 17-28.
  • Aşkun Cİ (1989). “İletişimin kuramsal anlamı üzerine düşünceler”. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Kurgu Dergisi.
  • Bayrak E, Nacar E (2015). Profesyonel takım sporlarında görev yapan antrenörlerin iletişim beceri düzeylerinin araştırılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14): 391-405. Bingöl G, Demir A (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4):152-159.
  • Bursalıoğlu Z (1991). Eğitim Yönetiminde Yapı ve Uygulama, Ankara.
  • Caspersen CJ, Powell, KE, Christenson GM (1985). Physical activity, exercise, and physical fitness: definitions and distinctions for health-related research, Public Health Rep,100(2): 126–131.
  • Dökmen Ü (2004). İletişim çatışmaları ve empati. 28. Baskı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erduğan F (2019). Egzersiz yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeylerinin iletişim becerilerine olan etkisi ve kişilik özelliklerinin arabuluculuk rolü, Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Ersöz G, Aşçı FH, Altıparmak E (2011). Egzersizde davranışsal düzenlemeler ölçeği-2: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 4(1):22-31.
  • Hacıoğlu M (2018). Üniversite öğrencilerinin beden imgesi hoşnutluğu ve iletişim becerileri incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi. 2:2.
  • Kaplan Y, Akkaya C 2013). Toplumsal tabaka farklılıklarının spora yansıyan sonuçları (Antalya Örneği). Mediterranean Journal of Humanities, 3(2): 143-158.
  • Karademir T, Türkçapar Ü (2016). Bireysel ve takım sporcularında iletişim becerilerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18-4.
  • Karagöz N, Karagün E (2015). Profesyonel sporcuların beden imajı üzerine bilimsel bir çalışma. Sport Sciences.
  • Kargün M, Togo OT, Biner M, Pala A (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 61-72.
  • Keyton J (2011). Communication and organizational culture: A key to understanding work experience. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Korkut F (1996). İletişim becerilerini değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7): 18–23.
  • Kumcağız H (2012). Gebe kadınlarda beden algısı ve benlik saygısının bazı değişkenlere göre incelenmesi. İnternational Journal of Human Sciences, 9:2.
  • Lindwall M (2004). Exercising the self: On the role of exercise, gender and culture in physical self-perceptions. Stockholm University, Departement of Psychology, 1-136.
  • McMillan HJ, Schumacher S (2006). Research in education evidence-based ınquiry. 6th Edition. Boston: Allynand Bacon Inc.
  • Mutlu TO, Şentürk E, Zorba E (2014). Üniversite öğrencisi tenisçilerde empatik eğilim ve iletişim becerisi. İnternationl Journal of Science Culture and Sport, 1:1.
  • Navickiene V, Sedereviciute Z, Valantinaite I, Zilinskaite V (2019). The relationship between communication and education through the creative personality of the teacher, Creative Studies,12(1): 49–60.
  • Özdayı N, Uğurlu FM (2015). Futbolda hakemlerin duygusal zeka ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimleri Dergisi, 1(1):31-39.
  • Özdemir N, Abakaya U (2017). Kadın Voleybol ve Futbolcularda İletişim Becerileri ve Saldırganlık. Gaziantep University Journal Of Sport Science, 2(1):41-52.
  • Özkök E (1985). İletişim kuralları açısından kitlelerin çözülüşü. Ankara: 1.Baskı. Tan Yayınları.Öztürk O (2020). Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin fiziksel kaygı durumları ile egzersiz yapmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Öztürk ÖT, Soytürk M (2015). Beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerilerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3):39-50.
  • Polat G (2014). Düzenli egzersiz yapan kadınlarda egzersizin benlik saygısı ve beden memnuniyeti üzerine etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamlıyer H (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 115-124.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Ada ND (2011). Üniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 22: 2.
  • Tozoğlu E, Bayraktar G (2014). Effects of sports on communication skills: A Research on teacher candidates. Research on Humanities and Social Sciences. 2014; 4(2): 68-74.
  • Vural Ö (2010). Masa başı çalışanlarda fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi ilişkisi. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldız A (2019). Kocaeli Büyükşehir Belediyesine bağlı yürütülen zumba, fitness egzersiz programlarının kadınların beden imgesi ile iletişim becerilerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Programı.
  • Yılmaz İ (2008). Sporcu algıları çevresinde farklı spor branşlardaki antrenörlerin liderlik davranış analizleri ve iletişim beceri düzeyleri. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi. Yılmaz I, Çimen Z (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.
  • Yılmaz A (2019). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite, sedanter süre ve yaşam kalitesi ilişkisinin değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17): 1433-1453.

Communication Skills Of Women Doing Exercise And Their Participation In Exercise Activities

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 4, 113 - 129, 31.12.2022

Öz

Introduction: Exercise is a sub-branch of physical activities performed in a planned manner for the purpose of physical fitness, being healthy and maintaining it. Exercise and physical activities have common points. . Both require energy and both involve bodily movements created by skeletal muscles. Material and Method: The aim of this study is to examine the communication skills and participation in exercise activities of women exercising in Kırşehir Central District, according to their education level, age, marital status, and monthly income, type of exercise and duration of exercise. The study group of the research consisted of 424 women who exercised in Kırşehir and participated on a voluntary basis. Personal information form, scores obtained from scales and scale sub-dimensions, percentage, frequency, arithmetic mean, independent sample t-test for binary variables and One-Way ANOVA test for multiple variables were applied. Results: Women with longer exercise duration have higher communication skills and exercise behavioral regulation averages.In addition to exercising in order to be healthy, feel happy and spend their spare time, women also exercise under the influence of external factors.

Kaynakça

  • Abakaya U, Kuru E (2013). Kadın futbolcularda antrenörlerle iletişim düzeyi ve başarı motivasyonu ile ilişkisi. Gaziantep Unıversıty Journal of Social Sciences.
  • Abakaya Y (2019). Kocaeli Büyükşehir Belediyesine bağlı yürütülen zumba, fitness egzersiz programlarının kadınların beden imgesi ile iletişim becerilerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Programı, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. 2019.
  • Akgün N (1986). Egzersiz fizyolojisi. Ege Üniversitesi Basımevi. 2. Baskı. Akpınar S, Akpınar Ö, Nas K (2015). Besyo okulunda okuyan öğrencilerinin bazı değişkenler açısından sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi: 17-28.
  • Aşkun Cİ (1989). “İletişimin kuramsal anlamı üzerine düşünceler”. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Kurgu Dergisi.
  • Bayrak E, Nacar E (2015). Profesyonel takım sporlarında görev yapan antrenörlerin iletişim beceri düzeylerinin araştırılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14): 391-405. Bingöl G, Demir A (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4):152-159.
  • Bursalıoğlu Z (1991). Eğitim Yönetiminde Yapı ve Uygulama, Ankara.
  • Caspersen CJ, Powell, KE, Christenson GM (1985). Physical activity, exercise, and physical fitness: definitions and distinctions for health-related research, Public Health Rep,100(2): 126–131.
  • Dökmen Ü (2004). İletişim çatışmaları ve empati. 28. Baskı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erduğan F (2019). Egzersiz yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeylerinin iletişim becerilerine olan etkisi ve kişilik özelliklerinin arabuluculuk rolü, Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Ersöz G, Aşçı FH, Altıparmak E (2011). Egzersizde davranışsal düzenlemeler ölçeği-2: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 4(1):22-31.
  • Hacıoğlu M (2018). Üniversite öğrencilerinin beden imgesi hoşnutluğu ve iletişim becerileri incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi. 2:2.
  • Kaplan Y, Akkaya C 2013). Toplumsal tabaka farklılıklarının spora yansıyan sonuçları (Antalya Örneği). Mediterranean Journal of Humanities, 3(2): 143-158.
  • Karademir T, Türkçapar Ü (2016). Bireysel ve takım sporcularında iletişim becerilerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18-4.
  • Karagöz N, Karagün E (2015). Profesyonel sporcuların beden imajı üzerine bilimsel bir çalışma. Sport Sciences.
  • Kargün M, Togo OT, Biner M, Pala A (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 61-72.
  • Keyton J (2011). Communication and organizational culture: A key to understanding work experience. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Korkut F (1996). İletişim becerilerini değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7): 18–23.
  • Kumcağız H (2012). Gebe kadınlarda beden algısı ve benlik saygısının bazı değişkenlere göre incelenmesi. İnternational Journal of Human Sciences, 9:2.
  • Lindwall M (2004). Exercising the self: On the role of exercise, gender and culture in physical self-perceptions. Stockholm University, Departement of Psychology, 1-136.
  • McMillan HJ, Schumacher S (2006). Research in education evidence-based ınquiry. 6th Edition. Boston: Allynand Bacon Inc.
  • Mutlu TO, Şentürk E, Zorba E (2014). Üniversite öğrencisi tenisçilerde empatik eğilim ve iletişim becerisi. İnternationl Journal of Science Culture and Sport, 1:1.
  • Navickiene V, Sedereviciute Z, Valantinaite I, Zilinskaite V (2019). The relationship between communication and education through the creative personality of the teacher, Creative Studies,12(1): 49–60.
  • Özdayı N, Uğurlu FM (2015). Futbolda hakemlerin duygusal zeka ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimleri Dergisi, 1(1):31-39.
  • Özdemir N, Abakaya U (2017). Kadın Voleybol ve Futbolcularda İletişim Becerileri ve Saldırganlık. Gaziantep University Journal Of Sport Science, 2(1):41-52.
  • Özkök E (1985). İletişim kuralları açısından kitlelerin çözülüşü. Ankara: 1.Baskı. Tan Yayınları.Öztürk O (2020). Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin fiziksel kaygı durumları ile egzersiz yapmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Öztürk ÖT, Soytürk M (2015). Beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerilerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3):39-50.
  • Polat G (2014). Düzenli egzersiz yapan kadınlarda egzersizin benlik saygısı ve beden memnuniyeti üzerine etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamlıyer H (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 115-124.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Ada ND (2011). Üniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 22: 2.
  • Tozoğlu E, Bayraktar G (2014). Effects of sports on communication skills: A Research on teacher candidates. Research on Humanities and Social Sciences. 2014; 4(2): 68-74.
  • Vural Ö (2010). Masa başı çalışanlarda fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi ilişkisi. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldız A (2019). Kocaeli Büyükşehir Belediyesine bağlı yürütülen zumba, fitness egzersiz programlarının kadınların beden imgesi ile iletişim becerilerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Programı.
  • Yılmaz İ (2008). Sporcu algıları çevresinde farklı spor branşlardaki antrenörlerin liderlik davranış analizleri ve iletişim beceri düzeyleri. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi. Yılmaz I, Çimen Z (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.
  • Yılmaz A (2019). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite, sedanter süre ve yaşam kalitesi ilişkisinin değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17): 1433-1453.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Kaya 0000-0003-0249-5572

Hakan Sunay 0000-0001-5139-1492

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kaya, B., & Sunay, H. (2022). Communication Skills Of Women Doing Exercise And Their Participation In Exercise Activities. International Journal of Sport Culture and Science, 10(4), 113-129.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).