BibTex RIS Kaynak Göster

A Section from the 1960s to the Modern Day: The Place of Nature in the Concept of Land Art

Yıl 2014, Cilt 2 - Sayı 1, 5 - 11, 16.03.2014
https://doi.org/10.14486/IJSCS52

Öz

All the living beings on earth have accommodated to the nature to keep their lives, they have become integrated with it and they have tried to explore environment by wondering. Through the centenaries, nature, being subjected to studies of both the scientists and the artists, has been physically corrupted and ecologically damaged by the negative effects of the industrialization. The nature, subject of the artwork beforehand, has become integrated with the handiwork within the concept of "Land Art", coming up after the 1960s, and has started to be a part of these handiworks. The art has come out of the galleries or the pointed out idea has been reflected different from sculpture and painting art, instead of the objectivity, the thought has been placed to fore font. The art work has become visible in nature, travelable within, observable from the pictures or videos as it may not be lasting, out of focus and out of long lasting. This study is a type of scanning work based on the change of the concept of "Conceptual Art" after the 1960s handling the art work that the artists' way of use the nature in their works and nature's integration with the work physically.

Kaynakça

  • Akay A (2005). Sanatın Durumları, İstanbul: Bağlam.
  • Antmen A (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel.
  • Atakan N (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar. İzmir: Karakalem.
  • Aydın S (2012). Sanatta, Modernist İdeolojinin Reddi ve Ekolojist Bir Yaklaşım Olan Land Art Bağlamında İki Sanatçının Karşılaştırılması; Richard Long ve Michael Heizer. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1): 54-57.
  • Demirkol V (2008). Batı Sanatında Modernizm ve Post Modernizm. İstanbul: Doğa.
  • Dempsey A (2012). Sanatın Tüm Öyküsü. Stephan Farthing (Ed.). Çin: Hayalperest.
  • Gedik S (1999). Sanat ve İzleyici İlişkisinin Değişen Görünümü ve Zaman Kavramı Bağlamında Land Art. Türkiye’de Sanat Dergisi, 38: 36-41.
  • Germaner S (1997). 1960 Sonrasında Sanat. İstanbul: Kabalcı.
  • Karasar N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kedik AS (2010). Richard Long: Bir Yürüyüşün İma Ettikleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5: 107-120.
  • Molina R (2012). Sanatın Tüm Öyküsü. Ed. Stephan F. Çin: Hayalperest.
  • Yılmaz M (2006). Modernizimden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya.

1960’lardan Günümüze Bir Kesit: Arazi Sanatı Kapsamında Doğanın Konumu

Yıl 2014, Cilt 2 - Sayı 1, 5 - 11, 16.03.2014
https://doi.org/10.14486/IJSCS52

Öz

Yeryüzündeki tüm canlılar yaşamlarını sürdürebilmek için doğaya uyum sağlamış onunla bütünleşmiş ve içinde yaşadığı bu ortamı merak ederek keşfetmeye çalışmışlardır. Yüzyıllardır gerek bilim adamlarının gerekse sanatçıların çalışmalarına konu olan doğa, endüstrileşme ve sanayileşme gibi faktörlerin olumsuz etkileri sebebiyle fiziksel olarak bozulmuş, ekolojik olarak zarar görmüştür. Önceleri sanat eserinin konusu konumunda olan doğa, 1960’lı yıllardan sonra ortaya çıkan “Arazi Sanatı” anlayışı içerisinde eser ile bütünleşmiş ve eserlerin bir parçası olmaya başlamıştır. Sanat, galerilerin dışına çıkmış veya dikkat çekilmek istenen fikir klasik resim ve heykel sanatı anlayışından farklı bir şekilde ifade edilmeye çalışılmış, anlatımda nesnellik yerine düşünce ön plana alınmıştır. Sanat eseri, doğada görülebilen, içinde gezilebilen ya da kalıcı olmaması sebebiyle sadece fotoğraflardan bakılıp veya videolardan izlenebilen, yansımanın arka plana itildiği, anlatılmak istenen fikre alışılagelmişin dışında çok çeşitli malzemeler kullanılarak dikkat çekilmek istenen, kalıcılıktan uzak bir anlayışa dönüşmüştür. Bu araştırma sanat eserinin 1960’lı yıllardan sonra gösterdiği değişimden yola çıkarak “Kavramsal Sanat” anlayışı doğrultusunda sanatçıların doğayı eserlerinde kullanma biçimlerini ve doğanın eserle fiziksel olarak bütünleşmesinin ele alındığı tarama yönteminde bir çalışmadır.

Kaynakça

  • Akay A (2005). Sanatın Durumları, İstanbul: Bağlam.
  • Antmen A (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel.
  • Atakan N (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar. İzmir: Karakalem.
  • Aydın S (2012). Sanatta, Modernist İdeolojinin Reddi ve Ekolojist Bir Yaklaşım Olan Land Art Bağlamında İki Sanatçının Karşılaştırılması; Richard Long ve Michael Heizer. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1): 54-57.
  • Demirkol V (2008). Batı Sanatında Modernizm ve Post Modernizm. İstanbul: Doğa.
  • Dempsey A (2012). Sanatın Tüm Öyküsü. Stephan Farthing (Ed.). Çin: Hayalperest.
  • Gedik S (1999). Sanat ve İzleyici İlişkisinin Değişen Görünümü ve Zaman Kavramı Bağlamında Land Art. Türkiye’de Sanat Dergisi, 38: 36-41.
  • Germaner S (1997). 1960 Sonrasında Sanat. İstanbul: Kabalcı.
  • Karasar N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kedik AS (2010). Richard Long: Bir Yürüyüşün İma Ettikleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5: 107-120.
  • Molina R (2012). Sanatın Tüm Öyküsü. Ed. Stephan F. Çin: Hayalperest.
  • Yılmaz M (2006). Modernizimden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Avşar Bu kişi benim

Tevrat Gedik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 - Sayı 1

Kaynak Göster

APA Avşar, P., & Gedik, T. (2014). 1960’lardan Günümüze Bir Kesit: Arazi Sanatı Kapsamında Doğanın Konumu. International Journal of Sport Culture and Science, 2(1), 5-11. https://doi.org/10.14486/IJSCS52
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).