BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF THE COMMUNICATION SKILLS AND EMPATHIC TENDENCIES OF STUDENTS ATTENDING POLICE VOCATIONAL SCHOOL OF HIGHER EDUCATION

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 11 - 21, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS58

Öz

The purpose of this study is to find out whether Police Vocational School of Higher Education students comprehend the duties and responsibilities of being a police correctly and practice what has to be done through correct methods within this context; to evaluate their empathy tendencies and communication skills; to find solutions if they have any shortcomings in communication skills; to make up for their shortcomings in showing empathy or to strengthen their existing skills. The study included a total of 909 students attending Samsun 19 Mayıs Police Vocational School of Higher Education. Of these 909 students, 207 (45,6%) females and 247 (54,4%) males were in their first year while 252 (55,4%) males and 203 (%44,6) females were in their second year. The data was collected through a 25-item 5 likert scale developed by Korkut (1996) in order to understand how individuals evaluate their communication skills. The scale is scored from (1) never to (5) always. To find out empathy tendencies, Empathic Tendencies Scale developed by Dökmen (1988) was used. The scale is a Likert type scale; it includes 20 questions which are scored from 1 to 5. The lowest score a person can get from the scale is 20 while the highest score is 100. Frequency percentage was used to find out the age distribution of the group. Mean and standard deviation were used to present the group’s communication skill levels and independent groups t-test was used to present the state of differentiation based on gender, age and question factor. General communication skills of the research group were below the average communication level score while their empathy tendencies were high. There were significant differences in communication levels in terms of their year of study, gender and their department at high school (P<0,05). As a result, studies of individual development in the education of professional groups which are interlocked with humans will enable an increase in communication, correct management of communication processes, developments in overcoming deficiencies and having mutual common sense.

Kaynakça

  • Aydoğan, İ.,Karşıkaya, A., (2010)”İlköğretim Okulu Yöneticilerinin İletişim Becerilerinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 1 (2010) 1-16
  • Budak, S., (2005), “Psikoloji Sözlüğü”, 3. Basım, Ankara: Bilim ve Sanat
  • Bedük, A.,Erdemir, N.,Öz, M.,(2010).”Polislik Meslek Etiği” Karaman İlinde Bir Araştırma.Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Konya
  • Can, Y.,Yazıltaş, A.,(2006).”Polis Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Meslek Seçimine Etki Eden Faktörler ve Okullarını Algılama Biçimleri”.Polis Bilimleri Dergisi.Cil8(6)
  • Cüceloğlu, D. (1995). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Cüceloğlu, D. (2000). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Çalışkan, N. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Çevik, D, B., (2011).”Müzik Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri.” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 31, Sayı 1 (2011) 1-13
  • Dökmen, Ü. (1994). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Dursun, Ö. Ö., Aydın, C.H., (2011).” İletişimci Biçimleri Ölçeğinin Türkçeye Çevirisi, Uyarlanması, Geçerlik Ve Güvenirliğinin Sağlanması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, Ekim 2011, 6(2), 263‐286
  • Egan, G. (1994). Psikolojik Danışmaya Giriş. (Çev. F. Akkoyunlu). Ankara: Form Ofset
  • Ergin, A., Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Fındıklı, R., (2010).”Polislik Mesleğinin Özellikleri ve Mesleki Kimlik Olgusu.”Polis Bilimleri Dergisi.Cilt.2(5-6)
  • Gürgen, H., (1997), “Örgütlerde İletişim Kalitesi”, Der Yayınları, , İstanbul
  • Keçeci, A.,Taşocak, G., (2009).”Öğretim Elemanlarının İletişim Becerileri: Bir Sağlık Yüksekokulu Örneği “DEUHYO ED 2009, 2 (4), 131-136
  • Korkut. F., (2005).“Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi” Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi 28: [2005] 143-149
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7 (2), 18–23
  • Koçel, T., (2010), “İşletme Yöneticiliği”, Beta Yayınları, 12.baskı,İstanbul
  • Köknel, Ö., (2005), “İnsanı anlamak”, Altın Kitaplar, 8. Baskı, İstanbul
  • Nerdrum, P. (1997). “Maintenance Of TheEffect Of Training İn CommunicationSkills: A ControlledFollow-UpStudy Of Level Of CommunicatedEmpathy.” British Journal of SocialWork,27(5), 705-722.
  • Osmanoğlu, K.,(2013).”Polis ve Mağdur İlişkisi”. İÜHFM C. LXXI, S. 1, 892 s. 891-918).İstanbul
  • Osmanoğlu, K.,(2013).”Uluslararası Belgeler Işığında Polis ve Vatandaş İlişkisi.”Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi C. XVII, Y. 2013, Sa. 1-2.Ankara
  • Özerbaş, A.M., Bulut. M., Usta, E.,(2007).”Öğretmen ADAYLARININ ALGILADIKLARI İletişim Beceresi Düzeylerinin İncelenmesi”Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 8, Sayı 1, (2007), 123-135
  • Özşaker, M. (2013).“Evaluatıon Of CommunıcatıonSkıllsAnd Self Esteem Of TheStudentsWhoStudıed At The School Of PhysıcalEducatıonAnd SportsInternational Journal of New Trends in Arts, Sports &ScienceEducation - 2013, volume 2, issue 3
  • Pala, A., (2008).“Öğretmen Adaylarının Empati Kurma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2008 (1) 23. Sayı. Denizli
  • Pehlivan, B.K.,(2005).“Öğretmen Adaylarının iletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma”.İlköğretim-Online 4(2). http://ilkogretim-online.org.tr
  • Sönmez, N.,(2009).”polislerin Polislik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma (Kayseri Örneği).” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yayınlanmamış Doktora Tezi. Kayseri
  • Şahin, N., (2012). “Elit Düzeyde Takım Sporu Ve Bireysel Spor Yapan İki Grubun İletişim Becerilerinin Karşılaştırılması.SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012, X (1) 13-16
  • Yiğit, R., Deniz, M.E., (2012).” Polislerin İletişim Becerilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ve Empatik Eğilimlerine Göre İncelenmesi” TurkishJournal of PoliceStudiesVol: 14 (3). Konya
  • Tepeli, K., Arı, R., (2011).”Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”.Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi • 26 / 2011
  • Tutuk, A., Al, D., Doğan, S.,(2002) “Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi”. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2002, 6 (2)
  • Yıldırım, İ.,(1992).“Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programı Ögrencileri İle Psikoloji Programı ÖgrencilerininEmpatikEgilim Ve Empatik Beceri Düzeyleri”H. O. Eğitim Fakültesi
  • Yükseloğlu, M.,Yükseloğlu, H.,Cömert, T.,Özaşçılar, M.,Ziyalar, N.,Yavuz F.,(2010).”
  • AnalyzingSociodemographicCharacteristicsandPsychologicalNeeds of PoliceVocational High School Students: The Case of Adile Sadullah Mermerci”.TurkishJournal of PoliceStudiesVol: 12 (3)
  • Zıllıoğlu, M., (1993), “İletişim nedir?”, Cem Yayınevi,İstanbul
Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 11 - 21, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS58

Öz

Kaynakça

  • Aydoğan, İ.,Karşıkaya, A., (2010)”İlköğretim Okulu Yöneticilerinin İletişim Becerilerinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 1 (2010) 1-16
  • Budak, S., (2005), “Psikoloji Sözlüğü”, 3. Basım, Ankara: Bilim ve Sanat
  • Bedük, A.,Erdemir, N.,Öz, M.,(2010).”Polislik Meslek Etiği” Karaman İlinde Bir Araştırma.Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Konya
  • Can, Y.,Yazıltaş, A.,(2006).”Polis Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Meslek Seçimine Etki Eden Faktörler ve Okullarını Algılama Biçimleri”.Polis Bilimleri Dergisi.Cil8(6)
  • Cüceloğlu, D. (1995). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Cüceloğlu, D. (2000). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Çalışkan, N. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Çevik, D, B., (2011).”Müzik Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri.” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 31, Sayı 1 (2011) 1-13
  • Dökmen, Ü. (1994). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Dursun, Ö. Ö., Aydın, C.H., (2011).” İletişimci Biçimleri Ölçeğinin Türkçeye Çevirisi, Uyarlanması, Geçerlik Ve Güvenirliğinin Sağlanması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, Ekim 2011, 6(2), 263‐286
  • Egan, G. (1994). Psikolojik Danışmaya Giriş. (Çev. F. Akkoyunlu). Ankara: Form Ofset
  • Ergin, A., Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Fındıklı, R., (2010).”Polislik Mesleğinin Özellikleri ve Mesleki Kimlik Olgusu.”Polis Bilimleri Dergisi.Cilt.2(5-6)
  • Gürgen, H., (1997), “Örgütlerde İletişim Kalitesi”, Der Yayınları, , İstanbul
  • Keçeci, A.,Taşocak, G., (2009).”Öğretim Elemanlarının İletişim Becerileri: Bir Sağlık Yüksekokulu Örneği “DEUHYO ED 2009, 2 (4), 131-136
  • Korkut. F., (2005).“Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi” Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi 28: [2005] 143-149
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7 (2), 18–23
  • Koçel, T., (2010), “İşletme Yöneticiliği”, Beta Yayınları, 12.baskı,İstanbul
  • Köknel, Ö., (2005), “İnsanı anlamak”, Altın Kitaplar, 8. Baskı, İstanbul
  • Nerdrum, P. (1997). “Maintenance Of TheEffect Of Training İn CommunicationSkills: A ControlledFollow-UpStudy Of Level Of CommunicatedEmpathy.” British Journal of SocialWork,27(5), 705-722.
  • Osmanoğlu, K.,(2013).”Polis ve Mağdur İlişkisi”. İÜHFM C. LXXI, S. 1, 892 s. 891-918).İstanbul
  • Osmanoğlu, K.,(2013).”Uluslararası Belgeler Işığında Polis ve Vatandaş İlişkisi.”Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi C. XVII, Y. 2013, Sa. 1-2.Ankara
  • Özerbaş, A.M., Bulut. M., Usta, E.,(2007).”Öğretmen ADAYLARININ ALGILADIKLARI İletişim Beceresi Düzeylerinin İncelenmesi”Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 8, Sayı 1, (2007), 123-135
  • Özşaker, M. (2013).“Evaluatıon Of CommunıcatıonSkıllsAnd Self Esteem Of TheStudentsWhoStudıed At The School Of PhysıcalEducatıonAnd SportsInternational Journal of New Trends in Arts, Sports &ScienceEducation - 2013, volume 2, issue 3
  • Pala, A., (2008).“Öğretmen Adaylarının Empati Kurma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2008 (1) 23. Sayı. Denizli
  • Pehlivan, B.K.,(2005).“Öğretmen Adaylarının iletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma”.İlköğretim-Online 4(2). http://ilkogretim-online.org.tr
  • Sönmez, N.,(2009).”polislerin Polislik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma (Kayseri Örneği).” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yayınlanmamış Doktora Tezi. Kayseri
  • Şahin, N., (2012). “Elit Düzeyde Takım Sporu Ve Bireysel Spor Yapan İki Grubun İletişim Becerilerinin Karşılaştırılması.SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012, X (1) 13-16
  • Yiğit, R., Deniz, M.E., (2012).” Polislerin İletişim Becerilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ve Empatik Eğilimlerine Göre İncelenmesi” TurkishJournal of PoliceStudiesVol: 14 (3). Konya
  • Tepeli, K., Arı, R., (2011).”Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”.Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi • 26 / 2011
  • Tutuk, A., Al, D., Doğan, S.,(2002) “Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi”. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2002, 6 (2)
  • Yıldırım, İ.,(1992).“Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programı Ögrencileri İle Psikoloji Programı ÖgrencilerininEmpatikEgilim Ve Empatik Beceri Düzeyleri”H. O. Eğitim Fakültesi
  • Yükseloğlu, M.,Yükseloğlu, H.,Cömert, T.,Özaşçılar, M.,Ziyalar, N.,Yavuz F.,(2010).”
  • AnalyzingSociodemographicCharacteristicsandPsychologicalNeeds of PoliceVocational High School Students: The Case of Adile Sadullah Mermerci”.TurkishJournal of PoliceStudiesVol: 12 (3)
  • Zıllıoğlu, M., (1993), “İletişim nedir?”, Cem Yayınevi,İstanbul
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Dinçer

Fatih Karakaş Bu kişi benim

Hamza Küçük Bu kişi benim

Levent Bayram Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Dinçer, Ö., Karakaş, F., Küçük, H., Bayram, L. (2016). AN EVALUATION OF THE COMMUNICATION SKILLS AND EMPATHIC TENDENCIES OF STUDENTS ATTENDING POLICE VOCATIONAL SCHOOL OF HIGHER EDUCATION. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 11-21. https://doi.org/10.14486/IJSCS58
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).