BibTex RIS Kaynak Göster

THE DETERMINATION OF ORGANIZATIONAL DEDICATION LEVELS OF LECTURERS OF PES SCHOOLS

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 582 - 593, 22.03.2016

Öz

The purpose of this study was to determine organizational dedication levels of lecturers of physical education and sports schools. The sample of investigation was 430 lecturers from physical education and sports schools of 29 state universities at Turkey.

The tool of data collection was ‘Scale of organizational dedication of teachers at education institutions’ developed by Celep (2000). The validity and reliability of this scale having four sub-dimensions and five rating levels was determined. The points of dedication to teaching job, dedication to education aplications, dedication to study group sub-dimensions of males were higher than females. It wasn’t determine dany significiant difference between males and females in terms of age and seniority variables (p>0.05).

Consequently, it was determined that lecturers continued studies with high dedication level other institutions.

Kaynakça

  • Apak E.G.A. (2009). Yıldırma Eylemleri ve Örgütsel Adanmışlık İlişkisi: İlköğretim Okulu Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan F. (2013). Formatörve Koordinatör Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Okul Müdürlerinden Algıladıkları Dönüşümsel Liderlik Stilleri İle Adanmışlık Düzeylerinin İlişkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Artun B. (2008). Anadolu Lisesi Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlık Düzeylerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumlarına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Atar G. (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile Müdürlerin Liderlik Davranışlarını Algılamaları Arasındaki İlişki (İstanbul İli Anadolu Yakası Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Boylu Y. Pelit E. Güçer E. (2007). Akademisyenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Finans Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 44 (511); 55-74.
  • Celep C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Demirhan G. (2010). Eğitim Yöneticilerinin Yönetsel Tarzları İle Öğretmenlerin Adanmışlık Ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Uşak.
  • Ekenci Ö. (2012). Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Yıldırma Davranışları İle Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eroğlu S. (2007).Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gıcı A. (2011). İstanbul’daki Vakıf Üniversiteleri Hazırlık Okullarında Çalışan İngilizce Okutmanlarının Örgütsel Adanmışlık Düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güçlü N. Zaman O. (2011). Alan dışından atanmış rehber öğretmenlerin iş doyumları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Yaz, 9 (3); 541-576.
  • Güner H. (2006).Öğretmenlerin Adanmışlık Sorunu: İstanbul İli Örneğinde Bir Çalışma, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans, İstanbul.
  • Karagöz A. (2008). İlk ve Orta Öğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenler Tarafından Algılanan Etik Liderlik Rolleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki (Bursa İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakuş M. (2008).İlköğretim Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Duygusal Zekâ Yeterliklerinin, Öğretmenlerin Duygusal Adanmışlık, Örgütsel Vatandaşlık ve İş Doyumu Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elâzığ.
  • Kurşunoğlu A. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumları(Denizli ili örneği), Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Kurtbaş D. (2011). Akademisyenlerin Maruz Kaldıkları Psikolojik Şiddet ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki Kamu ve Vakıf Üniversitelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kutlay Y. (2012).Araştırma Görevlilerinin Örgütsel Adanmışlık ve Öz-Yeterliliklerinin Örgütsel Sessizlikleri Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Narman A. (2012).Öğretmenlerin Örgütsel Güvenleri İle Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (Ümraniye İlçesi Örneği), Yüksek Lisans, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • -
  • Ozan B. M. (2009). A Study on Primary School TeacherBurnoutLevels: TheNorthernCyprus Case, Education, 129 (4); 692-703.
  • Sezgin F. (2010). Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının Bir Yordayıcısı Olarak Okul Kültürü,Eğitim ve Bilim Dergisi, 35 (156); 142-159.
  • Sığrı Ü. (2007). İş Görenlerin Örgütsel Bağlılıklarının Meyer ve Allen Tipolojisiyle Analizi: Kamu Ve Özel Sektörde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2); 261-278.
  • Sönmez V. Alacapınar, F.G. (2013).Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları, Ankara.
  • Taşçı Ö. (2011).İlköğretim Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinin Karar Verme Sürecindeki Etkilerine İlişkin Algıları İle Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Topaloğlu M. Koç H. Yavuz E. (2008). Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının Bazı Temel Faktörler Açısından Analizi, Kamu-İş Dergisi, 9 (4); 1-19.
  • Tutar H. Tuzcuoğlu, F. Argun, Ç. Akman, E. (2009). Dönüştürücü/Etkileşimci Liderliğin Örgütsel Adanmışlık Üzerine Etkisi: Karşılaştırmalı Bir Çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi, Uluslar arası Davraz Kongresi Bildiri Kitabı, Isparta.
  • Yılmaz E. (2009). İlköğretimde Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarının, İş Doyumları ve Okullardaki Örgütsel Yaratıcılık Açısından İncelenmesi İlköğretim Online, 8(2), 476-484 [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr(Erişim 21 Ocak 2014)

BESYO ÖĞRETİM ELEMANLARININ ADANMIŞLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 582 - 593, 22.03.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, BESYO öğretim elemanlarının adanmışlık düzeylerini
belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2013–2014 Eğitim-Öğretim yılında 29 devlet
üniversitesi BESYO'larda görev yapan 430 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak orijinali Celep (2000) tarafından geliştirilmiş ve geçerlilik- güvenilirlik
çalışması yapılmış olan, dört alt boyutlu 5'li dereceleme tipi “Eğitim Örgütlerinde
Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlığı” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim
elemanlarının öğretmenlik mesleğine adanma, öğretim işlerine adanma ve çalışma grubuna
adanma alt boyutları puanlarında erkeklerin lehine anlamlı farklılık ortaya çıkarken yaş ve
kıdem değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır (p > 0.05). Araştırma
sonucunda; araştırma görevlilerinin örgütlerine karşı yüksek düzeyde adanmışlık hissettikleri
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Apak E.G.A. (2009). Yıldırma Eylemleri ve Örgütsel Adanmışlık İlişkisi: İlköğretim Okulu Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan F. (2013). Formatörve Koordinatör Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Okul Müdürlerinden Algıladıkları Dönüşümsel Liderlik Stilleri İle Adanmışlık Düzeylerinin İlişkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Artun B. (2008). Anadolu Lisesi Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlık Düzeylerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumlarına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Atar G. (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile Müdürlerin Liderlik Davranışlarını Algılamaları Arasındaki İlişki (İstanbul İli Anadolu Yakası Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Boylu Y. Pelit E. Güçer E. (2007). Akademisyenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Finans Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 44 (511); 55-74.
  • Celep C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Demirhan G. (2010). Eğitim Yöneticilerinin Yönetsel Tarzları İle Öğretmenlerin Adanmışlık Ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Uşak.
  • Ekenci Ö. (2012). Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Yıldırma Davranışları İle Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eroğlu S. (2007).Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gıcı A. (2011). İstanbul’daki Vakıf Üniversiteleri Hazırlık Okullarında Çalışan İngilizce Okutmanlarının Örgütsel Adanmışlık Düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güçlü N. Zaman O. (2011). Alan dışından atanmış rehber öğretmenlerin iş doyumları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Yaz, 9 (3); 541-576.
  • Güner H. (2006).Öğretmenlerin Adanmışlık Sorunu: İstanbul İli Örneğinde Bir Çalışma, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans, İstanbul.
  • Karagöz A. (2008). İlk ve Orta Öğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenler Tarafından Algılanan Etik Liderlik Rolleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki (Bursa İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakuş M. (2008).İlköğretim Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Duygusal Zekâ Yeterliklerinin, Öğretmenlerin Duygusal Adanmışlık, Örgütsel Vatandaşlık ve İş Doyumu Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elâzığ.
  • Kurşunoğlu A. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumları(Denizli ili örneği), Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Kurtbaş D. (2011). Akademisyenlerin Maruz Kaldıkları Psikolojik Şiddet ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki Kamu ve Vakıf Üniversitelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kutlay Y. (2012).Araştırma Görevlilerinin Örgütsel Adanmışlık ve Öz-Yeterliliklerinin Örgütsel Sessizlikleri Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Narman A. (2012).Öğretmenlerin Örgütsel Güvenleri İle Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (Ümraniye İlçesi Örneği), Yüksek Lisans, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • -
  • Ozan B. M. (2009). A Study on Primary School TeacherBurnoutLevels: TheNorthernCyprus Case, Education, 129 (4); 692-703.
  • Sezgin F. (2010). Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının Bir Yordayıcısı Olarak Okul Kültürü,Eğitim ve Bilim Dergisi, 35 (156); 142-159.
  • Sığrı Ü. (2007). İş Görenlerin Örgütsel Bağlılıklarının Meyer ve Allen Tipolojisiyle Analizi: Kamu Ve Özel Sektörde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2); 261-278.
  • Sönmez V. Alacapınar, F.G. (2013).Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları, Ankara.
  • Taşçı Ö. (2011).İlköğretim Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinin Karar Verme Sürecindeki Etkilerine İlişkin Algıları İle Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Topaloğlu M. Koç H. Yavuz E. (2008). Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının Bazı Temel Faktörler Açısından Analizi, Kamu-İş Dergisi, 9 (4); 1-19.
  • Tutar H. Tuzcuoğlu, F. Argun, Ç. Akman, E. (2009). Dönüştürücü/Etkileşimci Liderliğin Örgütsel Adanmışlık Üzerine Etkisi: Karşılaştırmalı Bir Çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi, Uluslar arası Davraz Kongresi Bildiri Kitabı, Isparta.
  • Yılmaz E. (2009). İlköğretimde Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarının, İş Doyumları ve Okullardaki Örgütsel Yaratıcılık Açısından İncelenmesi İlköğretim Online, 8(2), 476-484 [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr(Erişim 21 Ocak 2014)
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Cengiz Bu kişi benim

Murat Turgut Bu kişi benim

Alper Kabakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Cengiz, R., Turgut, M., & Kabakçı, A. (2016). BESYO ÖĞRETİM ELEMANLARININ ADANMIŞLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 582-593.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).