Yöneticilik kavramı insanlık tarihi kadar eski bir olgudur. Milattan önce kabile liderleri şeklinde anılan yöneticilik, günümüz modern örgütlerine kadar uzanan bu süreçte, gerek iş hayatında gerekse sosyal yaşamda oldukça önemli roller üstlenmişlerdir Sanayi devriminden sonra üretimde yaşanan baş döndürücü gelişmeler büro faaliyetlerini örgütlerin vazgeçilmezlerinden birisi olmasını sağlamıştır. İşletmelerin ayakta kalabilmesi için üretim ne kadar önemliyse, örgüt işlerinin takibi açısından büro işleri de o denli önem arz etmektedir.
Büro yönetimi, büro işlerinin planlanması, organizasyonu ve kontrol edilmesidir. Büro yönetimi, bürolarda sekretarya hizmetlerini koordine eden, iletişim akışını sağlayan ve bunu denetleyen, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini belirleyen faaliyetler topluluğudur.
Günümüz çağdaş işletmelerinde görev alan yönetici asistanları, yöneticinin örgütsel ve yönetsel görevlerinde onu her bakımdan destekleyen, onun yokluğunda onun görevlerini yerine getiren, örgütsel imaj oluşturan, ekip oyuncusu olarak görev ifa eden, kariyer ve iş planlaması, kanaat önderliği ve ilişki uzmanlığı yapan bir meslek olarak önem kazanmaktadır.
Bu araştırma, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü son sınıf öğrencilerinin öğretimleri boyunca sahip olmaları gereken mesleki becerilerini ölçmeye yöneliktir. 40 kişiye uygulanan anket formu üzerinden SPSS 22.00 programıyla analizler gerçekleştirilmiştir.
Anket formunda yer alan 5’li likert tipi ifadeler yapılan iç tutarlılık güvenilirlik analizi neticesinde Cronbach’ Alpha değeri 0,942 bulunmuştur.
Araştırmanın amacı, öğrencilerin ofis programlarını kullanma becerilerini tespit etmek, mesleki yazışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme, büro makinelerini etkin bir şekilde kullanabilme ve buna benzer büro faaliyetlerden verim alınmasını sağlamaktır. Buna bağlı olarak öğrencilerin mesleki beceriler kazanmasını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Ayrıca öğrencilerin başarısız olmasını etkileyen faktörleri tespit ederek, çözüm önerileri ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Management Office Management Secretary Professional Qualifications
Yöneticilik kavramı insanlık tarihi kadar eski bir olgudur. Milattan önce kabile liderleri
şeklinde anılan yöneticilik, günümüz modern örgütlerine kadar uzanan bu süreçte, gerek iş
hayatında gerekse sosyal yaşamda oldukça önemli roller üstlenmişlerdir Sanayi devriminden
sonra üretimde yaşanan baş döndürücü gelişmeler büro faaliyetlerini örgütlerin
vazgeçilmezlerinden birisi olmasını sağlamıştır. İşletmelerin ayakta kalabilmesi için üretim ne
kadar önemliyse, örgüt işlerinin takibi açısından büro işleri de o denli önem arz etmektedir.
Büro yönetimi, büro işlerinin planlanması, organizasyonu ve kontrol edilmesidir. Büro
yönetimi, bürolarda sekretarya hizmetlerini koordine eden, iletişim akışını sağlayan ve bunu
denetleyen, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini belirleyen faaliyetler topluluğudur.
Günümüz çağdaş işletmelerinde görev alan yönetici asistanları, yöneticinin örgütsel ve
yönetsel görevlerinde onu her bakımdan destekleyen, onun yokluğunda onun görevlerini
yerine getiren, örgütsel imaj oluşturan, ekip oyuncusu olarak görev ifa eden, kariyer ve iş
planlaması, kanaat önderliği ve ilişki uzmanlığı yapan bir meslek olarak önem kazanmaktadır.
Bu araştırma, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü son sınıf öğrencilerinin öğretimleri
boyunca sahip olmaları gereken mesleki becerilerini ölçmeye yöneliktir. 40 kişiye uygulanan
anket formu üzerinden SPSS 22.00 programıyla analizler gerçekleştirilmiştir.
Anket formunda yer alan 5’li likert tipi ifadeler yapılan iç tutarlılık güvenilirlik analizi
neticesinde Cronbach’ Alpha değeri 0,942 bulunmuştur.
Araştırmanın amacı, öğrencilerin ofis programlarını kullanma becerilerini tespit etmek,
mesleki yazışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme, büro makinelerini etkin bir şekilde
kullanabilme ve buna benzer büro faaliyetlerden verim alınmasını sağlamaktır. Buna bağlı
olarak öğrencilerin mesleki beceriler kazanmasını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır.
Ayrıca öğrencilerin başarısız olmasını etkileyen faktörleri tespit ederek, çözüm önerileri
ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt 3 (Özel Sayı 1) |