BibTex RIS Kaynak Göster

THE OPINION OF MANAGERS AND TEACHERS ON DISCIPLINE PROBLEMS AT ELEMENTARY SCHOOLS

Yıl 2015, Cilt 3 (Özel Sayı 1), 613 - 628, 04.08.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS327

Öz

This research was conducted to analyse the approach of secondary school teachers to disciplinary problems. The controlled group of the research, which was made with the model of screening, was formed by 240 teachers. The data of the research were gained by personal data form, which was prepared by the researcher, and reasons of discipline questionnaire designed by Cerci (2009). Collected data was coded and analyzed by SPSS programme. Due to the results of the research; the approach to disciplinary problems of managers and teachers, who work in high schools, do not differentiate regarding their sex, whether they hold bachelors or postgraduate degree. The opinions of managers and teachers, who work in secondary schools, regarding disciplinary problems depending on whether they are managers or teachers, are similar for 21 out of 24 items and different for 3 items. The opinions of managers and teachers, who work in high schools, regarding disciplinary problems with the variable of what type of school they work, are similar for 20 out of 24 items and different for 4 items, with the variable of age their disciplinary opinions are similar for 22 out of 24 items and different for 2 items. The opinions of managers and teachers, who work in secondary schools, regarding disciplinary problems with the variable of experience, are similar for 21 out of 24 items and different for 3 items; with the variable of which school they graduated their disciplinary opinions are similar for 19 out of 24 items and different for 5 items.

Kaynakça

  • Ağır İ (1991). Orta Dereceli Okullarda Öğrencilerin İşledikleri Disiplin Suçları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akar N (2006). Ortaöğretim Kurumlarında Karşılaşılan Disiplin Sorunları ve Eğitim Yöneticilerinin Çözüm Yaklaşımları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Atıcı M (2007). A small-scale study on student teachers’ perceptions of classroom management and methods for dealing with misbehaviour. Emotional & Behavioural Difficulties, 12(1), 15-27.
  • Aytuna, H. (1963). Orta Dereceli Okullarda Öğretmenlik Ve Sorunları, Ankara: Öğretmen Kitapları Yayınları.
  • Başaran İ.E (1985). Örgütsel Davranış, No: 108, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları
  • Başaran, İ,E (2000). Eğitim Yönetimi, Ankara: Umut Yayım Dağıtım.
  • Çerçi H.Y (2009). Devlet Okullarında Görevli Öğretmenlerin Disiplin Yaklaşımları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demiray K (1980). Temel Türkçe Sözlük, İstanbul: İnkılap ve Aka Kitabevi.
  • Dedeoğlu Ö (2010). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Disipline Aykırı Davranışta Bulunmalarında Ailenin Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dursun S (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 217-230.
  • Ekici C.E. ve Burgaz, B (2009). İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Öğretmen ve Okuldan Kaynaklanan Nedenleri, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 91–111.
  • Erden M (2005). Sınıf Yönetimi, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Gözütok, F. D (2000). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Humphreys T (1999). Disiplin Nedir? Ne Değildir? (Çev: Berat Çelik), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • İçli T. G (2003). “Çocuk, Şiddet, Suç ve Medya”, Radyo ve Televizyonlarda Şiddet ve İntihar Haberleri (Radyo ve Televizyonlarda Şiddet ve İntihar Haberlerinin Sunumunun Toplum Üzerindeki Etkileri Sempozyumu, 23 Mart 2002 Ankara), RTÜK Başbakanlık Basımevi, Ankara.
  • İnceoğlu G.Y (2000, Ocak 17). Uluslararası Medyada Şiddet ve Çocuk-1, Barometre Gazetesi. s.14.
  • Karasar N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaya M (1997). Ailede Anne-Baba Tutumlarının Çocuğun Kişilik ve Benlik Gelişimindeki Rolü, OMÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, S:9, s.193-204.
  • Küçükahmet L (1992). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma Ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (Earged) Öğrencilerin Televizyon İzleme Alışkanlıkları Ankara, 2008.
  • Milliyet Gazetesi, 900 Saat Okul, 1500 Saat TV. (2006, Nisan 21). s.17.
  • Mutlu E (1999). Televizyon ve Toplum, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Eğitim Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Pınar N (2006). Görsel Medya ve Şiddet Kültürünün Orta Öğretim Öğrencileri Üzerine Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Sarıtaş M (2000). Sınıf Yönetimi ve Kurallarla İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama, Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tümkaya S (2005). Öğretmenlerin Sınıf İçi Disiplin Anlayışları ve Tükenmişlikle İlişkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2005, S:44, 549-568.
  • Üstün, A. ve Demirbağ H. (2003). Sınıfta Demokratik Disiplin Anlayışı. Eğitim Araştırmaları. 3 (11), 87-95.
  • Yavuzer H (2001). Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Weishew, N. L. & Peng, S. S (1993). Variables Predicting Students’ Problem Behaviours. Journal of Educational Research, 87(1), 5-17.

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN ORTAÖĞRETİM OKULLARINDAKİ DİSİPLİN SORUNLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Cilt 3 (Özel Sayı 1), 613 - 628, 04.08.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS327

Öz

Bu çalışma resmi liselerdeki öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmanın örneklemini 240 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından düzenlenen kişisel bilgi formu ve Çerçi (2009) tarafından geliştirilen disiplin nedenleri anketi kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler SPSS kodlanarak analizler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri cinsiyete, lisans veya yüksek lisans mezunu olmaya göre farklılaşmamaktadır. Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri yönetici veya öğretmen olmalarına göre 24 maddeden 21’i için benzer, 3’ü için farklıdır. Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin çalıştıkları okul türü değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 20’si için benzer, 4’ü için farklıdır, yaş değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 22’si için benzer, 2’si için farklıdır. Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin kıdem değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 21’i için benzer, 3’ü için farklıdır, mezun oldukları okul türü değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 19’u için benzer, 5’i için farklıdır

Kaynakça

  • Ağır İ (1991). Orta Dereceli Okullarda Öğrencilerin İşledikleri Disiplin Suçları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akar N (2006). Ortaöğretim Kurumlarında Karşılaşılan Disiplin Sorunları ve Eğitim Yöneticilerinin Çözüm Yaklaşımları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Atıcı M (2007). A small-scale study on student teachers’ perceptions of classroom management and methods for dealing with misbehaviour. Emotional & Behavioural Difficulties, 12(1), 15-27.
  • Aytuna, H. (1963). Orta Dereceli Okullarda Öğretmenlik Ve Sorunları, Ankara: Öğretmen Kitapları Yayınları.
  • Başaran İ.E (1985). Örgütsel Davranış, No: 108, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları
  • Başaran, İ,E (2000). Eğitim Yönetimi, Ankara: Umut Yayım Dağıtım.
  • Çerçi H.Y (2009). Devlet Okullarında Görevli Öğretmenlerin Disiplin Yaklaşımları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demiray K (1980). Temel Türkçe Sözlük, İstanbul: İnkılap ve Aka Kitabevi.
  • Dedeoğlu Ö (2010). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Disipline Aykırı Davranışta Bulunmalarında Ailenin Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dursun S (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 217-230.
  • Ekici C.E. ve Burgaz, B (2009). İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Öğretmen ve Okuldan Kaynaklanan Nedenleri, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 91–111.
  • Erden M (2005). Sınıf Yönetimi, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Gözütok, F. D (2000). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Humphreys T (1999). Disiplin Nedir? Ne Değildir? (Çev: Berat Çelik), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • İçli T. G (2003). “Çocuk, Şiddet, Suç ve Medya”, Radyo ve Televizyonlarda Şiddet ve İntihar Haberleri (Radyo ve Televizyonlarda Şiddet ve İntihar Haberlerinin Sunumunun Toplum Üzerindeki Etkileri Sempozyumu, 23 Mart 2002 Ankara), RTÜK Başbakanlık Basımevi, Ankara.
  • İnceoğlu G.Y (2000, Ocak 17). Uluslararası Medyada Şiddet ve Çocuk-1, Barometre Gazetesi. s.14.
  • Karasar N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaya M (1997). Ailede Anne-Baba Tutumlarının Çocuğun Kişilik ve Benlik Gelişimindeki Rolü, OMÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, S:9, s.193-204.
  • Küçükahmet L (1992). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma Ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (Earged) Öğrencilerin Televizyon İzleme Alışkanlıkları Ankara, 2008.
  • Milliyet Gazetesi, 900 Saat Okul, 1500 Saat TV. (2006, Nisan 21). s.17.
  • Mutlu E (1999). Televizyon ve Toplum, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Eğitim Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Pınar N (2006). Görsel Medya ve Şiddet Kültürünün Orta Öğretim Öğrencileri Üzerine Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Sarıtaş M (2000). Sınıf Yönetimi ve Kurallarla İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama, Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tümkaya S (2005). Öğretmenlerin Sınıf İçi Disiplin Anlayışları ve Tükenmişlikle İlişkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2005, S:44, 549-568.
  • Üstün, A. ve Demirbağ H. (2003). Sınıfta Demokratik Disiplin Anlayışı. Eğitim Araştırmaları. 3 (11), 87-95.
  • Yavuzer H (2001). Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Weishew, N. L. & Peng, S. S (1993). Variables Predicting Students’ Problem Behaviours. Journal of Educational Research, 87(1), 5-17.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Latife Kabaklı Çimen

Yasin Karaboğa Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt 3 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Kabaklı Çimen, L., & Karaboğa, Y. (2015). THE OPINION OF MANAGERS AND TEACHERS ON DISCIPLINE PROBLEMS AT ELEMENTARY SCHOOLS. International Journal of Sport Culture and Science, 3(Special Issue 3), 613-628. https://doi.org/10.14486/IJSCS327
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).