BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Social Marketing on Increasing Sport Consciousness

Yıl 2015, Cilt 3 - Sayı 3, 18 - 24, 30.09.2015

Öz

In today's world of rapidly evolving technology and innovation organizations brought about by increased production and marketing possibilities. Increase in the production and marketing opportunities for organizations, intense competitive environment brought about. Both organizations have to think about the benefit of society as well as their products are required to bring to the fore. The concept of social marketing come to the fore in such an environment. Social marketing is a new marketing techniques has been one of the organizations. Considers the benefit of the community by supporting organizations, campaigns, suddenly raise their image in the eyes of society. The aim of this study was to investigate the importance of social marketing in promoting awareness of sport in society. The descriptive survey research method was used as a model. In this study, a questionnaire was prepared and implemented. Sports marketing for the social aspects of the attitude scale Unal (2009) was built up by the doctoral thesis . The questionnaire was applied to 200 participants and the results obtained were analysed by SPSS 20 software. Research perceptions about the social marketing of sports according to the results of the participants is high.

Kaynakça

  • Akdenk M, İmamoğlu O (2006).Türkiye’de İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin Avrupa Kriterlerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi, 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, s.648, Muğla
  • Cemalcılar İ (1994). Pazarlama Kavramlar ve Kararlar, İstanbul :Beta Yayımcılık.
  • Çoknaz D (2004). Üniversite Öğrencilerinde Spor Anlayışının Yerleştirilmesinde Sosyal Pazarlamanın Etkisi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor, 2004
  • İslamoğlu AH (2008). Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 4. Baskı, İstanbul.
  • Kotler P, Levy S (1971). De-marketing, Yes, De-marketing. Harvard Business Review, 74-80.
  • Kotler P, Armstrong G (2001). Principles of Marketing, PrenticeHall, New Jersey
  • Kotler P, Jain D, Maesincee S (2000). Marketing Moves, HBR.
  • Mucuk İ (2001). Pazarlama İlkeleri, 13.Basım, İstanbul:Türkmen Kitabevi.
  • Pattie K, Pattie S, Golding K (2007). “Social Marketing” http://www.brass.cf.ac.uk/projects
  • Porter M (1998). Competitive Advantage: CreatingandSustaining A SuperiorPerformance, New York: FreePress.
  • Sezer İ (1999). Sosyal pazarlama ve Türkiye uygulamaları. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14, Kayseri.
  • Taşmektepligil MY, Yılmaz Ç, İmamoğlu O, Ağaoğlu YS (2006).İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi ve Bu Konudaki Yeni Yaklaşımların Değerlendirilmesi, 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, s.594-598, Muğla
  • Tek, ÖB (2005). Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yay., İstanbul.
  • Ünal H (2009). Spor Bilincinin Yaygınlaştırılmasında Sosyal Pazarlamanın Toplum Tutumuna Etkisi, TC Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul
  • Weinreich NK (2006).What is Social Marketing?, www.hs-sc.gc.ca/ahc/activit/marketsoc/ index.e.html
Yıl 2015, Cilt 3 - Sayı 3, 18 - 24, 30.09.2015

Öz

Kaynakça

  • Akdenk M, İmamoğlu O (2006).Türkiye’de İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin Avrupa Kriterlerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi, 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, s.648, Muğla
  • Cemalcılar İ (1994). Pazarlama Kavramlar ve Kararlar, İstanbul :Beta Yayımcılık.
  • Çoknaz D (2004). Üniversite Öğrencilerinde Spor Anlayışının Yerleştirilmesinde Sosyal Pazarlamanın Etkisi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor, 2004
  • İslamoğlu AH (2008). Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 4. Baskı, İstanbul.
  • Kotler P, Levy S (1971). De-marketing, Yes, De-marketing. Harvard Business Review, 74-80.
  • Kotler P, Armstrong G (2001). Principles of Marketing, PrenticeHall, New Jersey
  • Kotler P, Jain D, Maesincee S (2000). Marketing Moves, HBR.
  • Mucuk İ (2001). Pazarlama İlkeleri, 13.Basım, İstanbul:Türkmen Kitabevi.
  • Pattie K, Pattie S, Golding K (2007). “Social Marketing” http://www.brass.cf.ac.uk/projects
  • Porter M (1998). Competitive Advantage: CreatingandSustaining A SuperiorPerformance, New York: FreePress.
  • Sezer İ (1999). Sosyal pazarlama ve Türkiye uygulamaları. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14, Kayseri.
  • Taşmektepligil MY, Yılmaz Ç, İmamoğlu O, Ağaoğlu YS (2006).İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi ve Bu Konudaki Yeni Yaklaşımların Değerlendirilmesi, 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, s.594-598, Muğla
  • Tek, ÖB (2005). Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yay., İstanbul.
  • Ünal H (2009). Spor Bilincinin Yaygınlaştırılmasında Sosyal Pazarlamanın Toplum Tutumuna Etkisi, TC Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul
  • Weinreich NK (2006).What is Social Marketing?, www.hs-sc.gc.ca/ahc/activit/marketsoc/ index.e.html
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kargün Bu kişi benim

Mehmet Dalkılıç

Aytekin Alpullu Bu kişi benim

Adem Pala Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt 3 - Sayı 3

Kaynak Göster

APA Kargün, M., Dalkılıç, M., Alpullu, A., Pala, A. (2015). The Effect of Social Marketing on Increasing Sport Consciousness. International Journal of Sport Culture and Science, 3(3), 18-24.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).