The purpose of this study is to examine the effects of materialism, social media addiction, and word-of-mouth communication on compulsive purchases among sports consumers. In the study, the data collection tools used were the “Compulsive Purchasing Scale,” “Social Media Addiction Scale,” “Electronic Word-of-Mouth Communication Scale,” and finally the “Materialism Scale,” all of which were prepared by the researchers. Appropriate statistical software packages (SPSS, AMOS, SMART PLS) will be used to analyze the obtained data. Confirmatory factor analysis will be conducted for scale adaptation studies. The normality of the data will be tested by considering the kurtosis and skewness values. Additionally, Mardia's (1970) web-based application will be used to test the multivariate normality assumption of the data prior to structural equation modeling. To test for common method bias in the data, one of the most commonly used methods, Harman's single-factor analysis, will be employed.
Bu araştırmanın amacı spor tüketicilerinin kompulsif satın almalarında materyalizm, sosyal medya bağımlılığı ve ağızdan ağıza iletişimin etkilerini incelemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu “Kompulsif satın alma ölçeği”, “Sosyal medya bağımlılığı ölçeği” “Elektronik ağızdan ağıza iletişim ölçeği” ve son olarak “Materyalizm ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde uygun istatistik paket programlarından (SPSS, AMOS, SMART PLS) faydalanılacaktır. Ölçek uyarlama çalışmaları için doğrulayıcı faktör analizi yapılacaktır. Verilerin normalliğinin sınanmasında basıklık ve çarpıklık değerleri dikkate alınacaktır. Ayrıca yapısal eşitlik modellemesi öncesi verilerin çok değişkenli normallik varsayımını test etmek için Mardia'nın (1970) web tabanlı bir uygulaması kullanılacaktır. Verilerdeki ortak yöntem yanlılığını test etmek için en yaygın kullanılan yöntemlerden biri Harman'ın tek faktör analizi kullanılacaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 3 |