Sporun beden sağlığımız üzerinde olumlu etkileri zaten bilinmektedir. Son zamanlarda ise sporun mutluluk ve ruh sağlığımız üzerindeki etkileri konuşulmaktadır. Egzersiz yapmak birçok sağlık ile ilgili faktöre etki eden anahtar bir kavramdır. Bu çalışma, Elazığ İl merkezinde Spor Salonlarına Devam Eden Bayanların Mutluluk Durumlarının bazı değişkenler açısından değişeceği temel hipotezinden yola çıkılarak yapılmıştır. Araştırmaya 200 kadın katılmıştır. Kişisel Bilgi Formu ve Oxford Mutluluk Ölçeği kullanılmıştır Ölçeğin orijinali Hills ve Argyle (2002) tarafından geliştirilmiş olan Türkçe versiyonu; Doğan ve Sapmaz (2012) tarafından geliştirilmiş, ölçümün geçerliği ve güvenirliği yapılmıştır. Araştırmaya katılan kadınların % 40’ı 18-25 yaş altındadır. Katılımcıların yarıdan fazlası (%60.5) bekardır. Meslek durumuna baktığımızda (%74.5) çoğunluğu çalışan ve lisans (%62.0) mezunudur. Spor yapma nedenleri incelendiğinde sağlık için cevabını verenler çoğunluktadır (%69.0). Katılımcıların Oxford Mutluluk Ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları dikkate alındığında 46-55 yaş aralığı 139.8500, Evli olanlar 126.7468, Ev hanımı olanlar 128.0784 Lisansüstü olanlar 135.6000, Sağlıklı olmak için spor yapanlar 127.2826 ortalama ile daha mutlu oldukları görülmüştür.
Alaon, A., (1992). Mutlu Olma Sanatı, Çev.:Ayda Yörükan, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 228s.
Atılgan, D., (2011). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim okullarında lisanslı olarak spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin mental ve fiziksel sağlıklarının araştırılması. Yayınlanmamış yükse lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
Beydağ, K. D., Sonakın, E. U. C., & Yürügen, B. (2014). Sağlık ve Yaşam Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1).
Bülbül, S.,& Giray, S. (2011). Sosyo demografik Özellikler ile Mutluluk Algısı Arasındaki İlişki Yapısının Analizi/Analysis Structure Between Socio-Demographic Features and of the Relationship Happiness Sensation. Ege Akademik Bakış, 11, 113.
Diener, E.,& Seligman, M. E. (2002). Very happy people. Psychological science, 13(1), 81-84.
Doğan, T.,& Sapmaz, F. (2012). Oxford mutluluk ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304.
Forrest, D. & Mchale, I. (2009). Public policy, sport and happiness: An empirical study. Working paper, Salford University.
Fromm, E. (1994). Erdem ve mutluluk(2. Baskı).Çev.:A. Yörükan. İstanbul: Kültür Yayınları.
Fromm, E. (2003). Sahip olmak ya da olmamak. İstanbul: Arıtan Kitapevi.
Gezer, H. (2014). Spor yapan ve yapmayan emniyet teşkilatı mensuplarının yaşam doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi (Malatya örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
Goleman, D, (2000) Duygusal Zeka, İstanbul, Varlık Yayınları.
Gülcan, A., Bal, P. N. (2014). “Genç Yetişkinlerde İyimserliğin Mutluluk ve Yaşam doyumluluğu Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”, Asya Öğretim Dergisi (Asian Journal of Instruction), 41-52.
Gülenç, K. (2013). Mutluluk nedir?(1. Baskı). İstanbul: Mandolin Yayınları.
Hançerlioğlu, O.,(1996). Felsefe Sözlüğü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 519.
Hills, P. ve Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Question aired: a compact scale for theme a surement of psychological well-being. PersonalityandIndividualDifferences33, 1073–1082.
Huang, H. and Humphreys, B. R. (2012). Sports participation and happiness: Evidence from US micro data. Journal of Economic Psychology, 33(4), 776-793.
Klein, A. (2002). Audit committee, board of director characteristics, and earnings management. Journal of accounting and economics, 33(3), 375-400.
Marar, Z. (2003). Happiness paradox. Reaktion Books.
Russel, B. (2003). Mutluluk yolu. Çev.: N. Özyürek. İstanbul: Varlık Yayınları.
Selim, S. (2008). Türkiye’de Bireysel Mutluluk Kaynağı Olan Değerler Üzerine Bir Analiz: Multinomial Logit Model, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 17, Sayı:3, 345-358.
Stein, S. J., & Book, H. E. (2000). The EQ edge. Toronto: Stoddard.
Szabo, A. (2003). The acute effects of humor and exercise on mood and anxiety. Journal of Leisure Research, 35(2), 152-162.
Şentürk E. (2011) Mutluluk Düzeyinin Sosyo demografik Özelliklerle Lojistik Regresyon Analizi Aracılığıyla İncelenmesi ve Türkiye İçin Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Tarhan, N. (2005). Mutluluk psikolojisi. İstanbul: Timaş Yayınları.
Tingaz, E. O.,& Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zekâ ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Sciences Culture and Sport, 1, 745-756.
Türk Dil Kurumu (1983). Yeni tarama sözlüğü, Düz.: C. Dilçin.: Ankara: TDK Yayınları.
Yıldız, Y.,& Ekici, S. (2017). Sporun Üniversite Öğrencileri Üzerinde Mutluluk Ve Sosyalleşme Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2).
Yavuz Söyler, D., Gacar, A., & Altungül, O. (2022). FİTNESS MERKEZLERİNDE SPOR YAPAN KADINLARIN MUTLULUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 30-41.