BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 34, 31.01.2014

Öz

This study aims to analyse the attainments that the students in need of special education gain during the course of games and physical activities. The screening model was used in this research. The study group consists of 80 students who are attending 22 separate schools together with normal students and certified by RAM-Counselling and Research Centre as needing special education. As data collection tool, “Games and Physical Activities Evaluation Form” was used in the research and this evaluation form was filled by 65 class teachers. The frequency (f) and percentage (%) distribution of the data obtained was statistically calculated. According to the findings, the teachers considered the students in need of special education as qualified for walking, running slowly and participating in games and national holiday activities whereas they found those students as unqualified for the activities such as change of location, balance exercises, the exercises requiring object control, dancing and folk dances and physical fitness. Consequently, the research reveals that the students in need of special education should be improved in terms of the attainments gained in the course of games and physical activities.

Kaynakça

  • Ayan, S., Memiş, U.A. Eynur, B.R. Kabakçı, A. (2012). Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Çocuklarda Oyuncak Ve Oyunun Önemi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık Ve Tıp Bilimleri Dergisi, (2):4, 80-89.
  • Case-Smith, J. ve Kuhaneck, H. M. (2008). Play Preferences of Typically Developing Children and Children with Develop mental delays Between Ages 3 and 7 Years”. OTJR Occupation, Participation and Health, Winter 2008, Vol.28.
  • Demirci, N. ve Demirci Toptaş, P. (2006). İlköğretim I. Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Oyunla Eğitimin Önemine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. 9. Uluslar Arası Spor Bil. Kongresi. Muğla. 614–616.
  • Demirhan, G. Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2006.
  • Educatıon, A., ( 2006). Daily Physical Activity: A Hand book for Grades 1- Schools. Alberta, Canada.
  • Fewell, R. ve Ogura, T., Seyverson, A.N., C. Abigail Wheeden. (1997).The Relationship between Play and Com¬munication Skills in Young Children with Down Syndrome. Topic in Early Childhood Special Education, p.1, Spring 1997:17.
  • Graham, G., Holt‐Hale, S.A., Parker, M. (2010). Children moving: A reflective approach to teaching physical education (8td ed.). New York: McGraw Hill.
  • Gündoğan, S. G. (2002). Bakanlığımızca Yürütülen Özel Eğitim Hizmetleri, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi Sayı, 27.
  • Housner, L.D. (2009). Integrated physical education: A guide for theele mentary classroom teacher. 2nd ed.,Morgan town, WV: Fitness Information Technology.
  • Janssen, I., LeBlanc, A.G. (2010). Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school‐aged children and youth. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7: 40.
  • Koparan, Ş. (2003). Özel İhtiyaçları Olan Çocuklarda Spor. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1.
  • Licciardello, C. C. ve Harchik, A. E. Luiselli, J.K.,. (2008). Social Skills Intervention for Children with Autism During Interactive Play at a Public Elementary School. Education and Treatment of Children, Vol:31, N.1, p.27.
  • Memiş, D.A. (2006). Oyunun Çocuk Gelişimine Etkisi ve Eğitimdeki Önemi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14-16 Nisan, Gazi Üniversitesi, Ankara, Kök Yayıncılık, II, 442-448.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2012). Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1‐4. Sınıflar), Ankara. MEB.
  • Morris, L. Ve Schulzl., (1989). Creative Play Activities For Childeren With Disabilities,Usa.
  • Özer, D.S. Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010.
  • Tortop, Y. ve Ocak, Y. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Oyun Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, (1):1, 14-22.
  • World Health Organization (2010). Global recommendations on physical activity for health. Geneva: WHO press.

ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÖĞRENCİLERİN OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 34, 31.01.2014

Öz

Bu araştırmada; sınıf öğretmenlerinin özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler ders programından kaynaklanan sorunlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Araştırmanın yöntemi sınıfında özel eğitime gereksinim duyan öğrenci bulunan 65 öğretmenden oluşturuldu. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak “Oyun ve fiziki Etkinlikler Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel olarak frekans (f) ve yüzde (%) dağılımı hesaplanmıştır. Bulguların sonuçlarına göre programdaki; özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersinde problemler yaşadığı belirlendi. Sonuç olarak, oyun ve fiziki etkinlikler dersi; yer değiştirme hareketleri, dengeleme hareketleri, nesne kontrolü gerektiren hareketler, dans ve halk dansları, oyun, fiziksel uygunluk, milli bayramlara katılım, adil oyun anlayışı ve işbirliği yapma konuları; engelli öğrencilerin engelleri ve yetenekleri doğrultusunda hazırlanmadığı, engelli öğrenciler için uygun eğitimsel uygulamaları içermediği, engelli öğrencilerin akranları ile işbirliği yapmakta problem yaşadığı gözlendi.

Kaynakça

  • Ayan, S., Memiş, U.A. Eynur, B.R. Kabakçı, A. (2012). Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Çocuklarda Oyuncak Ve Oyunun Önemi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık Ve Tıp Bilimleri Dergisi, (2):4, 80-89.
  • Case-Smith, J. ve Kuhaneck, H. M. (2008). Play Preferences of Typically Developing Children and Children with Develop mental delays Between Ages 3 and 7 Years”. OTJR Occupation, Participation and Health, Winter 2008, Vol.28.
  • Demirci, N. ve Demirci Toptaş, P. (2006). İlköğretim I. Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Oyunla Eğitimin Önemine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. 9. Uluslar Arası Spor Bil. Kongresi. Muğla. 614–616.
  • Demirhan, G. Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2006.
  • Educatıon, A., ( 2006). Daily Physical Activity: A Hand book for Grades 1- Schools. Alberta, Canada.
  • Fewell, R. ve Ogura, T., Seyverson, A.N., C. Abigail Wheeden. (1997).The Relationship between Play and Com¬munication Skills in Young Children with Down Syndrome. Topic in Early Childhood Special Education, p.1, Spring 1997:17.
  • Graham, G., Holt‐Hale, S.A., Parker, M. (2010). Children moving: A reflective approach to teaching physical education (8td ed.). New York: McGraw Hill.
  • Gündoğan, S. G. (2002). Bakanlığımızca Yürütülen Özel Eğitim Hizmetleri, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi Sayı, 27.
  • Housner, L.D. (2009). Integrated physical education: A guide for theele mentary classroom teacher. 2nd ed.,Morgan town, WV: Fitness Information Technology.
  • Janssen, I., LeBlanc, A.G. (2010). Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school‐aged children and youth. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7: 40.
  • Koparan, Ş. (2003). Özel İhtiyaçları Olan Çocuklarda Spor. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1.
  • Licciardello, C. C. ve Harchik, A. E. Luiselli, J.K.,. (2008). Social Skills Intervention for Children with Autism During Interactive Play at a Public Elementary School. Education and Treatment of Children, Vol:31, N.1, p.27.
  • Memiş, D.A. (2006). Oyunun Çocuk Gelişimine Etkisi ve Eğitimdeki Önemi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14-16 Nisan, Gazi Üniversitesi, Ankara, Kök Yayıncılık, II, 442-448.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2012). Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1‐4. Sınıflar), Ankara. MEB.
  • Morris, L. Ve Schulzl., (1989). Creative Play Activities For Childeren With Disabilities,Usa.
  • Özer, D.S. Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010.
  • Tortop, Y. ve Ocak, Y. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Oyun Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, (1):1, 14-22.
  • World Health Organization (2010). Global recommendations on physical activity for health. Geneva: WHO press.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Engellilerde Egzersiz ve Yaşam Kalitesi
Yazarlar

Nevzat Demirci

Pervin Demirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirci, N., & Demirci, P. (2014). ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÖĞRENCİLERİN OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 25-34.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------