Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri Eğitimi alanında bilgisayar destekli öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan lisansüstü tez çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Ulusal Tez Merkezi’nde yayınlanan lisansüstü tez çalışmaları taranmış olup ulaşılan çalışmalar betimsel içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. 2005-2020 yılları arasında yapılmış lisansüstü çalışmalar araştırmanın evrenini, sınıf uygulaması içeren 45 yüksek lisans ve yedi doktora olmak üzere erişime açık toplam 52 lisansüstü tez çalışması ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Ulaşılan tez çalışmaları; yayımlandıkları yıllara, amaçlarına, çalışmalarda kullanılan bilgisayar destekli öğrenme tekniklerine, araştırma yöntem ve desenlerine, örneklem durumlarına, konu, süre, veri toplama araçlarına, verileri analiz tekniklerine, bilgisayar destekli öğrenme araçlarına ve sonuçlara göre analiz edilmiştir. Araştırmalardan elde edilen veriler yüzde ve frekans tablosu haline getirilerek çözümlenmiştir. Bulgular incelendiğinde bilgisayar destekli öğrenme yönteminin daha çok akademik başarıya etkisinin araştırıldığı, örneklem grubunun ortaokul seviyesinde yoğunlaştığı, veri toplama aracı olarak fen bilimleri akademik başarı testinin kullanıldığı ve çalışmalarda deneysel desenlerin daha sık tercih edildiği görülmektedir. Ayrıca veri analiz tekniği olarak bağımsız örneklem t testinin, konu alanı olarak fiziksel olaylar konu alanının ve bilgisayar destekli öğretim tekniği olarak ise animasyon tekniğinin daha fazla kullanıldığı görülmektedir. Gelecekte yapılacak araştırmaların fiziksel olaylar konularının yanında farklı konularda ve nicel yöntemlerin yanında nitel yöntemlere de daha fazla yer verilmesi gerektiği yönünde önerilerde bulunulmuştur.
Bilgisayar destekli öğrenme fen eğitimi betimsel içerik analizi
Bilgisayar destekli öğrenme fen eğitimi betimsel içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.