BibTex RIS Kaynak Göster

Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri

Yıl 2016, , 0 - 0, 24.05.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17262419

Öz

Sanat eğitimi sürecinde ve sanatçıların eserlerinde ifade aracı olarak yer verilen nesne kavramı, dönemin şartlarına, sanat akımının özelliklerine ve sanatçının yorumuna bağlı olarak değişkenlik göstermiştir. Bir nesne olarak sandalye birçok sanatçının eserinde yer almış ve sanatçılar, mekân içerisinde ona farklı anlamlar yüklemiştir. Sanatçıların eserlerinde kullandıkları sandalye seçimleri, sandalyelerle oluşturdukları kompozisyonlar, sandalyeyi ele alış biçimleri yeni açılımları beraberinde getirmiştir. Araştırmanın temel amacı, sanat eğitiminde nesne kavramını ve bir nesne olarak seçilen sandalyenin mekânla birlikte ele alınış biçimlerini sanatçıların yapıtları doğrultusunda incelemektir. Araştırmada, 20. yüzyıldan günümüze sanatçıların yapıtlarında sandalyenin yorumlanışı ve farklı dönemlerdeki yaklaşımlar ışığında nesne kavramının gelişimi sandalye örneği ile açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma, nesne kavramının çözümlenmesinde ve yorumlanmasında sanat eğitimi alan bireylere çağdaşlaşma sürecinde katkı sağlayacaktır.

Object Concept in Art Education and Artists’ Manners of Using with the Location in Their Works The Chair Selected as Object

Yıl 2016, , 0 - 0, 24.05.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17262419

Öz

The object in the artist’s work as a tool of expression varies depending on the conditions of the era, features of the art movement and the artist’s interpretation. The chair, as an object, has been in the works of many artists and brought different meanings to the work within the location throughout time. The selection of chair used by the artists in their work, their approach to the chair brought about new developments. The purpose of the study is to examine the approach to the chair with the field in terms of the object concept in art education, in line with the artists’ works. The study examines the process of modernization of artists’ interpretation of chair from the 20th Century to present day as well as its reflections on art education, contributing to art students in analyzing the object concept.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Beyoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Beyoğlu, A. (2016). Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2). https://doi.org/10.17679/iuefd.17262419
AMA Beyoğlu A. Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri. INUEFD. Mayıs 2016;17(2). doi:10.17679/iuefd.17262419
Chicago Beyoğlu, Aylin. “Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı Ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Mayıs 2016). https://doi.org/10.17679/iuefd.17262419.
EndNote Beyoğlu A (01 Mayıs 2016) Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 2
IEEE A. Beyoğlu, “Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri”, INUEFD, c. 17, sy. 2, 2016, doi: 10.17679/iuefd.17262419.
ISNAD Beyoğlu, Aylin. “Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı Ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/2 (Mayıs 2016). https://doi.org/10.17679/iuefd.17262419.
JAMA Beyoğlu A. Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri. INUEFD. 2016;17. doi:10.17679/iuefd.17262419.
MLA Beyoğlu, Aylin. “Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı Ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2016, doi:10.17679/iuefd.17262419.
Vancouver Beyoğlu A. Sanat Eğitiminde Nesne Kavramı ve Nesne Olarak Seçilen Sandalyenin Sanatçıların Yapıtlarında Mekânla Ele Alınış Biçimleri. INUEFD. 2016;17(2).

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.