The purpose of
this research is to determine the family participation strategies of teachers
who work in preschool education institutions. Descriptive method scanning study
was used. The universe of the study consists of 230 teachers from 23 schools in
Elazığ province center and 80 teachers from 8 schools in Bingöl province center
in the academic year of 2016-2017. In the provinces, it is thought that the
number of preschool schools is small and the number of teachers working in
these schools is low, and all the schools have been reached without using
sampling method. 159 measurement tools from Elazığ and 75 measurement tools
from Bingöl province were taken into consideration. The scale of "The
Scale for Determining Family Participation Strategies Implemented by Preschool
Teachers (AKSBÖ)” used in the research was developed by Keleş and Dikici
Sığırtmaç (2016). It has been determined that pre-school teachers apply the
subscales of teacher-supported family communication and school management-home
visits and family participation strategies in the whole scale in the level of
often; the family participation strategies in the sub-dimension of
teacher-family information in the level of occasionally and family
participation strategies in the sub-dimension of family education in the level
of rarely.
Bu araştırmanın amacı, okulöncesi eğitim kurumlarında
görev yapan öğretmenlerin aile katılım stratejilerinin düzeyini belirlemektir. Araştırmada
betimsel yöntem tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezinde 23 okulda görev yapan 230, Bingöl
il merkezlerinde 8 okulda görev yapan 80
öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma örnekleminin seçiminde uygun örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Uygun örnekleme yönteminde kolay ulaşılabilen
katılımcılar araştırmanın örnekleminde yer alır. Elazığ ilinden 159, Bingöl
ilinden de 75 ölçme aracı değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada kullanılan
“Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejilerini
Belirleme Ölçeği (AKSBÖ)” Keleş ve Dikici Sığırtmaç (2016) tarafından geliştirilmiştir.
Okul öncesi öğretmenlerinin uyguladıkları aile katılım stratejilerinin düzeyini
belirlemek amacıyla ölçekte 30 madde bulunmaktadır. Yapılan birinci açımlayıcı
faktör analizi sonucunda ölçekten 5 madde çıkarılmış ve ölçek 25 maddeye
inmiştir. Çalışma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin; öğretmen destekli
aile iletişimi, okul yönetimi-ev ziyaretleri alt boyutları ve ölçeğin tamamında
yer alan aile katılım stratejilerini sık sık düzeyinde; Öğretmen-aile
bilgilendirme alt boyutundaki aile katılım stratejilerini ara sıra düzeyinde ve
aile eğitimi alt boyutundaki aile katılım stratejilerini ise, nadiren düzeyinde
kullandıkları belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.