Sosyal Bilgiler dersi, oldukça geniş bir çalışma
alanıdır. Bir ülkenin ekonomik, sosyal, kültürel ve politik durumunu ortaya
koyarken, aynı zamanda Sosyal Bilimlerin alt disiplinlerinin bir program
dahilinde ortaokullarda okutulduğu bir derstir.
Sosyal Bilgiler dersinin bir diğer işlevi ise gelecek kuşakların iyi bir
vatandaş olarak yetişmesinde oldukça etkili bir ders olmasıdır. Ülkemizde
mevcut sosyal bilgiler öğretim programının temelinde etkili yurttaş yetiştirmek
yer alır. Bu nedenle ülkemiz için Avrupa Birliği üyesi ülkelerin Sosyal
Bilgiler dersi öğretim programı önem taşımaktadır. Bu çalışmada Avrupa Birliği
üyesi olan Estonya ile ülkemizdeki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı amaç,
yeterlilikler, ölçme ve değerlendirme ve içerik boyutuyla karşılaştırılmıştır.
Araştırmada nitel araştırma modellerinden doküman incelemesi yöntemi
kullanılmıştır. Her iki ülkeye ait Sosyal Bilgiler dersi öğretim programları bu
ülkelerin Eğitim Bakanlıklarına ait internet sitelerinden elde edilerek,
incelenmiş ve her iki ülkenin sosyal bilgiler programlarının benzer yönleri
bulunmakla beraber aralarında önemli farklılıkların da olduğu tespit
edilmiştir.
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Öğretim Programı Karşılaştırmalı Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.