Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemek amacı ile gerçekleştirilen bu çalışma, Ankara ve Antalya il merkezinde anasınıfında ve bağımsız anaokulunda görev yapan 30 okul öncesi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler analiz edildiğinde; okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri konusunda farkındalıklarının yüksek olduğu, lisans eğitimi dışında fen etkinlikleri ile ilgili bir eğitim almadıkları, fen etkinliklerini okul öncesinde gerekli gördükleri ve fen etkinliklerinin etkililiği konusunda olumlu bir görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin fen etkiliklerini planlamada önceden hazırlanmış örneklerden yararlandıkları, her gün fen etkinliğine yer verdikleri, sınıflarında yeterliliği tartışılsa da bir fen öğrenme merkezi bulunduğu, fen etkinliklerinin amacı kazandırmada son derece etkili olduğunu düşündükleri ve fen etkinliklerinin kalıcı öğrenme sağlaması, dikkat ve algıyı arttırması, yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı vererek çocukların yaşam deneyimlerini ve özgüvenlerini arttırması gibi olumlu etkileri olduğunu düşündükleri belirlenmiştir.
Çocuk, okul öncesi, fen etkinlikleri, okul öncesi öğretmenleri
The purpose of the study is to determine pre-school teachers’ ideas about science education. Fifteen out of the 30 teachers were from kindergarten located in the center of Ankara and Antalya, and the rest were from an independent-kindergarten. Those teachers were not trained for science education activities apart from bachelor’ years. Semi-structured interviews were conducted to obtain data from the teachers. According to the results; they are aware of the importance of science education, they see necessary and give positive opinion to science education activities in pre-school education. Teachers stated that they made use of previously prepared materials for activities, had science education activities every day, and thought science education activities were very beneficial to gain the purposes. In addition, they said that science education activities had positive effect on increasing attention, perception, and permanent learning; also gave an opportunity for learning by doing activities to increase the life experiences of children.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 3 |
Bibtex | @ { inuefd280926, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {16}, number = {3}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17679/iuefd.16308213}, title = {Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Sağlam, Mehmet and Aral, Neriman} } |
APA | Sağlam, M. & Aral, N. (2015). Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 16 (3) , 0-0 . DOI: 10.17679/iuefd.16308213 |
MLA | Sağlam, M. , Aral, N. "Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/26706/280926> |
Chicago | Sağlam, M. , Aral, N. "Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi AU - MehmetSağlam, NerimanAral Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17679/iuefd.16308213 DO - 10.17679/iuefd.16308213 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 16 IS - 3 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.16308213 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.16308213 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi %A Mehmet Sağlam , Neriman Aral %T Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi %D 2015 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 16 %N 3 %R doi: 10.17679/iuefd.16308213 %U 10.17679/iuefd.16308213 |
ISNAD | Sağlam, Mehmet , Aral, Neriman . "Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 / 3 (Ocak 2016): 0-0 . https://doi.org/10.17679/iuefd.16308213 |
AMA | Sağlam M. , Aral N. Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. INUEFD. 2015; 16(3): 0-0. |
Vancouver | Sağlam M. , Aral N. Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(3): 0-0. |
IEEE | M. Sağlam ve N. Aral , "Okul Öncesi Öğretmenlerin Fen Etkinlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 16, sayı. 3, ss. 0-0, Oca. 2016, doi:10.17679/iuefd.16308213 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.