BibTex RIS Kaynak Göster

Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 2, 0 - 0, 24.05.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17248352

Öz

Bu çalışma, flamenko gitar stillerinin müzik dersi öğretim programı düzeyine uygun türküler eşliğinde kullanılabilirlik durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma için seçilen “Şu Dereler Şu Düzler (Bombili) ve Tin Tin Tini Mini Hanım” adlı türküler rasgueado, alzapua, golpe ve rumba tekniklerinden faydalanılarak flamenko gitar icracılığı biçimlerine uygun olarak düzenlenmiştir. Bu teknikler farklı varyasyonlarıyla birlikte kullanılırken öğrencilerin gitar çalma becerileri dikkate alınarak şekillendirilmiştir. Çalışma grubunu 2014-2015 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında bireysel çalgı (gitar) eğitimi alan toplam 16 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada karışık desenlerin özel bir türü olan kontrol gruplu öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Öğretim sistemi için yapılandırılan konular deney grubu ile araştırma için seçilen türküler üzerinde uygulamalı örneklerle çalışılmıştır. Araştırma deseni çerçevesinde kontrol grubuna yönelik geleneksel yöntemlerin dışında herhangi bir uygulamada bulunulmamıştır. Kontrol ve deney grubu öğrencilerinin ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre türkülere eşlik etme düzeyleri açısından daha başarılı oldukları görülmüştür. 

Usability of Flamenco Guitar Styles Accompanied With Ballads Eligible for Music Course Curriculum

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 2, 0 - 0, 24.05.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17248352

Öz

This study aimed to determine utility of flamenco guitar styles accompanied with ballads that eligible for Music course curriculum. Ballads named ‘Şu Dereler Şu Düzler (Bombili)’ and ‘Tin Tin Tini Mini Hanım’ were chosen for the study and arranged in compliance with the flamenco guitar rendering styles using rasgueado, alzapua, golpe and rumba techniques. Students’ guitar playing skills were taken into consideration on setting different variations of these techniques. The study group covered 16 students receiving individual instrument (guitar) education in Ataturk University Kazım Karabekir Faculty of Education Department of Music Education during the academic year of 2014-2015. In the study, an experimental research design with pre-test/post-test and control group, a special type of random assignment, was used. Topics arranged for the teaching system were studied with the experimental group on the chosen ballads for the research with practical examples. Within the research design, except for the conventional techniques, none of the other approaches or designs was used for the control group. Non-parametric test of Mann-Whitney U Test was used in order to determine whether a significant difference exists between pre-test and post-test results of the control and experimental groups. On assessing the whole results, it was obvious that experimental group students were more successful at accompanying the ballads in comparison with the control group students.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Korkut Uludağ

Yayımlanma Tarihi 24 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uludağ, A. K. (2016). Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2). https://doi.org/10.17679/iuefd.17248352
AMA Uludağ AK. Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği. INUEFD. Mayıs 2016;17(2). doi:10.17679/iuefd.17248352
Chicago Uludağ, Ali Korkut. “Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Mayıs 2016). https://doi.org/10.17679/iuefd.17248352.
EndNote Uludağ AK (01 Mayıs 2016) Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 2
IEEE A. K. Uludağ, “Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği”, INUEFD, c. 17, sy. 2, 2016, doi: 10.17679/iuefd.17248352.
ISNAD Uludağ, Ali Korkut. “Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/2 (Mayıs 2016). https://doi.org/10.17679/iuefd.17248352.
JAMA Uludağ AK. Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği. INUEFD. 2016;17. doi:10.17679/iuefd.17248352.
MLA Uludağ, Ali Korkut. “Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2016, doi:10.17679/iuefd.17248352.
Vancouver Uludağ AK. Flamenko Gitar Stillerinin Müzik Dersi Öğretim Programı Düzeyine Uygun Türküler Eşliğinde Kullanılabilirliği. INUEFD. 2016;17(2).

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.