Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin derslerinde
can sıkıntısı yaşama sıklıkları, yaşadıkları can sıkıntısının ders türlerine,
nedenlerine, sonucunda ortaya çıkan davranışlara ve baş etme stratejilerine
göre nasıl bir değişim gösterdiği incelenmiştir. Araştırmada, tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 217’si erkek ve 159’u kadın olmak üzere
toplam 376 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, veri toplama
aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve üniversite
öğrencilerinin derslerinde yaşadıkları can sıkıntısı ve can sıkıntısına yola
açan nedenler ve baş etme stratejilerini belirlemeye yönelik sorulardan oluşan
bir anket kullanılmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler,
betimsel istatistik tekniklerinden yüzde ve frekans işlemleri ve bunları
kapsayan Crosstabs analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler
sonucunda, üniversite öğrencilerinin derslerinde genel olarak can sıkıntısı
yaşadıkları, tüm birimlerdeki öğrencilerin en fazla seçmeli, teorik ve sayısal
derslerde can sıkıntısı yaşadıkları ve can sıkıntısının en az yaşandığı
derslerin uygulamalı dersler olduğu belirlenmiştir. Üniversite öğrencileri, can
sıkıntısının nedenlerini genel olarak kendilerine ve dersin sorumlusu olan
öğretim elemanına yükleme eğilimi göstermektedirler. Yaşanılan can sıkıntısı
ile baş etme stratejisi olarak ders dışında başka şeyler düşünme, telefonla meşgul
olma, arkadaşlarıyla sohbet etme, uyuma ve hayal kurma gibi davranışları
sıklıkla sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Üniversite öğrencileri, can
sıkıntısı ile baş etme stratejisi olarak; derse hazırlıklı gelme, stres
azaltıcı etkinliklere yönelme, derse devam etmeme ve dersten daha fazla yararlı
olacağını düşündüğü başka bir etkinlik yapma yolunu seçmektedirler.
In this research,
the students' boredom experiences in the lessons were investigated according to
the frequency of these experiences, type of lesson, reasons, resulting
behaviors and coping strategies. Survey model was used in the study. The sample
of the study consisted of 376 university students, 217 male and 159 female. As
the data collection tool of the research, a questionnaire developed by
researchers and consisting of questions aimed at determining the boredom
experiences of university students in the lessons was used. In the study, from
descriptive statistical techniques; the percentage, the frequency processes and
the Crosstabs analysis method covering them were used to reveal the numerical
results of the variables included in the questionnaires. As a result of the
analysis, it was observed that university students experienced boredom in
lessons in general; the students in all the units were experiencing the most
boredom in elective lessons and less boredom in applied lessons. University
students tend to see the causes of their boredom as themselves and to the
instructor who is responsible for the lesson. In order to get rid of the
boredom, It is concluded that they often act in different ways such as thinking
other things besides the lesson, being occupied with their mobiles, chatting
with friends, sleeping and dreaming. As a strategy to cope with the boredom,
university students have chosen to be prepared for the lesson, go to activities
that reduce stress, not attend lessons, and do other activities that they think
will be more useful.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 1 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.