Yıl 2019, Cilt 20 , Sayı 2, Sayfalar 534 - 554 2019-08-31

Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri
Views of Waldorf Kindergarten Educators and Parents of Children Who Attend This School on Educational Concepts

Ceren Koca [1] , Fatma Ünal [2]


Waldorf yaklaşımının ele alındığı bu çalışmanın amacı,  Türkiye’de bulunan bir Waldorf anaokulundaki yönetici, öğretmen ve ebeveynlerin; çocuk, eğitim, öğretmen ve okul kavramlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma tekniklerine bağlı kalınarak yürütülmüştür. Bu araştırmada bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul'daki bir Waldorf Anaokulundan çalışmaya gönüllü olarak katılan 1 yönetici, 3 öğretmen ve çocukları bu okula devam eden 14 ebeveyn oluşturmuştur. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler nitel veri analiz türünden içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Waldorf anaokulundaki yönetici, öğretmen ve ebeveynlerin Waldorf yaklaşımının çocuğa bakış açısını benimsedikleri ve çocuğu bir birey olarak kabul ettikleri söylenebilir. Ayrıca yönetici ve öğretmenlerin eğitim kavramını bireyin gelişiminde hayatın içinde yer alan ayrılmaz bir parça olarak ifade ettikleri; ebeveynlerin ise, eğitimi hem bireyin hem de toplumun gelişimi açısından önemli bir kavram olarak tanımladıkları görülmektedir. Sonuç olarak Waldorf yaklaşımının eğitimsel ilkelerinin yönetici, öğretmen ve ebeveynlerin eğitim ile ilgili kavramlara ilişkin görüşlerine yansıdığı sonucuna ulaşılmıştır.

The aim of this research which subjects the Waldorf approach is to examine the perspectives of manager, teachers and parents about concept of children, school, education and teacher. Thus this research is a qualitative study in the design of a holistic single-case. The population of the study consisted of principles, parents and teachers based on voluntarism in a Waldorf Kindergarten in İstanbul. In this study, the data were analyzed by using content analysis based on data from individual interviews. The data were encoded in the analysis and the relationships between these codes were identified. According to the results, it can be said that in the Waldorf preschool, teachers and parents have adopted the perspective of the child to the Waldorf approach and that they consider the child as an individual rather than as an asset to be shaped. In addition, manager and teachers expressed the concept of education as an integral part of life in the development of the individual; it is seen that parents define education with both a person's development and a socialist point of view. As a result, it can be said that the educational principles of the Waldorf approach are reflected in the views of administrators, teachers and parents on education related concepts.

  • Altun, S. A., & Apaydın, Ç. (2013). Kız ve Erkek Öğretmen Adaylarının “Eğitim” Kavramına İliskin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 329-354.Aydın, İ. S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.Barnes, H. (1991). Learning that grows with the learner: An introduction to Waldorf education. Educational Leadership, 49(2), 52-54.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ceren Koca (Sorumlu Yazar)
Kurum: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0003-4476-2544
Yazar: Fatma Ünal
Kurum: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Ağustos 2019

Bibtex @araştırma makalesi { inuefd475154, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {20}, pages = {534 - 554}, doi = {10.17679/inuefd.475154}, title = {Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Koca, Ceren and Ünal, Fatma} }
APA Koca, C , Ünal, F . (2019). Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 20 (2) , 534-554 . DOI: 10.17679/inuefd.475154
MLA Koca, C , Ünal, F . "Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2019 ): 534-554 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/45461/475154>
Chicago Koca, C , Ünal, F . "Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2019 ): 534-554
RIS TY - JOUR T1 - Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri AU - Ceren Koca , Fatma Ünal Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17679/inuefd.475154 DO - 10.17679/inuefd.475154 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 534 EP - 554 VL - 20 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.475154 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.475154 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri %A Ceren Koca , Fatma Ünal %T Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri %D 2019 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 20 %N 2 %R doi: 10.17679/inuefd.475154 %U 10.17679/inuefd.475154
ISNAD Koca, Ceren , Ünal, Fatma . "Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 / 2 (Ağustos 2019): 534-554 . https://doi.org/10.17679/inuefd.475154
AMA Koca C , Ünal F . Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri. inuefd. 2019; 20(2): 534-554.
Vancouver Koca C , Ünal F . Waldorf Anaokulu Eğitimcileri ile Bu Okula Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle ilgili Kavramlara İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(2): 554-534.