Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems faced by New School Heads and Suggestions for Solutions

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 1, 13 - 32, 30.04.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.538914

Öz

The aim of this study is to examine the problems faced by novice school heads and solution suggestions for them. The sub-problems of the study are the opinions of the school heads about the problems they face and possible solutions for them. Other sub-problems are the similarities and differences of these problems according to the type of school, seniority, gender and number of students. The research was planned as a qualitative pattern with phenomenology design. Content analysis was used to analyze the data. In order to obtain in-depth information about the problems encountered by the new school heads and their solutions, face-to-face interviews were deemed appropriate for the purpose of the study. The study group of the research consists of 25 new school heads who started to work in the schools of the Ministry of National Education between 2016-2018 years in Bornova, İzmir. Diversity of school heads and deputy heads has been achieved by selecting them from different school levels. According to some results of the study revealed that school heads who participated in the study stated that they lacked knowledge about the task because they did not receive any training, so they indicated that they had difficulty adapting to the task. Furthermore, they noted that that lack of accountants in school’s familiar with TEFBIS (Education Financing and Education Expenditure Association Management System in Turkey), KBS (Public Information System), TIF (Movable Transaction Receipt), ISG (Occupational Health Safety), TKY (Total Quality Management), DYS (Document Management System) and such increased their workload and caused time loss. The school administrators who participated in the study also mentioned the parents' unnecessary complaints and not being involved in the solution of the problems in the school. In terms of the results and suggestions for executives, new heads were found to be in need of pre-service trainings including DYS, TIF, KBS, ISG and accounting as well as education management in cooperation with the Ministry of National Education and universities. It was revealed that a master's degree should be given in education management, inspection, planning and economics. 

Kaynakça

  • Aydınbaş, E. (2016). Okul Yöneticilerinin Yönetici Görevlendirme Yönetmeliğine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Yrd. Doç. Dr. İlknur Şentürk Osman Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Akçadağ, T. (2014).Okul Yöneticilerinin Bakış Açılarıyla Yöneticilerin Yetiştirilmesi, Atanma ve Yer Değiştirilmeleri; Sorunlar ve Çözümler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Mart 2014, sayı,29, 135-150.
  • Açıkgöz, K. (1994). Eğitimde etkili yönetici davranışları (1. Baskı). İzmir. Kanyılmaz Matbaası
  • Aydın, İ. (2005). Okul Çevre İlişkileri, Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı (Editörü Y.Özden). Ankara Pegem A Yayıncılık.
  • Aykut, C.M. (2006) Türkiye ve A.B.D.’de Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesinin Karşılaştırılması.,Yayınlanmış yüksek lisana tezi. Danışman Yardımcı Doç. Dr. Yunus Remzi Zoraloğlu. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetçiliği Program. İzmir.
  • Balcı. A. (2005). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Ankara, Tek Ağaç Yayıncılık.
  • Başaran, İ. (1989). Eğitime Giriş. Ankara. Sevinç Matbaası.
  • Bursalıoğlu, Z (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (2005). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Can, N. (2013). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim. Ankara. Pegem Akademi Yayınevi.
  • Cereci, C. (2016) Okul Yöneticilerinin Sorumluluklarını Yerine Getirirken Yaşadıkları Sorunlara ve Sorumlulukların Hukuksal Sonuçlarına İlişkin Görüşleri. Yayınlanmış doktora tezi. Danışman Prof. Dr. Yasemin Kepenekçi. Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstütüsü. Ankara.
  • Cemaloğlu, N. (2005). Türkiye’de Okul Yöneticisi Yetiştirme ve İstihdamı: Varolan Durum, Gelecekteki Olası Gelişmeler ve Sorunlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 25, sayı 2 (2005) 249-274
  • Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması, İlköğretim-Online. 2(2), 28–34. http://www.ilkogretim-online.org.tr (11 Aralık 2006).
  • Demirtaş H, Üstüner M, Özer N (2007). Okul Yönetiminde Karşılaşılan sorunların Öğrenci ve Okul İle İlgili Değişkenler açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim yönetimi 2007, sayı, 51,ss: 421-455
  • Dı Martıno, Vittorio, Helge Hoel & C. Cary Cooper, (2003). “Preventing violence and harassment in the workplace”, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions. http://www.eurofound.eu.int/publications/files/ EFO2109EN.pdf 28.05.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Diamantes, T.ve Ovington J,(2003). Storytelling: Using a case method approach in administrator preparation programs Education. 123 (3), 465.Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. Sistem Yayıncılık. İstanbul, ss. 53-89).
  • Ertürk, A. (2005). Öğretmen Ve Okul Yöneticilerinin Okul Ortamında Maruz Kaldıkları Yıldırma Eylemi Ankara İli İlköğretim Okulları Örneği. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Anakara.
  • Fidan, N ve Erden, M, (1993). Eğitime Giriş. Ankara. Meteksan Matbaacılık.
  • Gedikoğlu, T. Şahin, S ve Büyükelbaşı, (2004). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Davranışlarına İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Algıları. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 19, 73-84.
  • Gökçe, A. T. (2006). İş Yerinde Yıldırma: Özel Ve Resmi İlköğretim Okulu Öğretmen Ve Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara
  • Güçlüoğulları, N. (2013). Okul yöneticileri ve Öğretmenlerin Eğitim Kurumlarına Yönetici Atamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi. Danışman Dr. Esen Altunay. Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Gümüşeli, A.İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni. 2(6), 14–17. www.agumuseli.com/ dokumanlar/ makale/ ailekatilimiöğrencibasarisi.pdf (11 Aralık 2006)
  • Gürkan, H. &. Toprakcı, E, (2018). İlkokul Müdürlerinin Mesleki Gelişimi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 2, 2018, ss. 64-81, DOI: 10.19160/ijer.434582
  • Gürsel, M. (1997).Okul yönetimi. Konya. Mikro Basım Yayım.
  • Katz, R. L. (1955). Skills of an effective administrator. Harvard Business Review, 33(1), 33-42.
  • Kepenekçi, Y. (2011). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 44, sayı: 1, 1-16. Ankara.
  • Kolay, Y. (2004) Okul-Aile-Çevre İş Birliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi, Milli Eğitim. 164. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler /164/kolay.html (11 Aralık 2006)
  • Küçükahmetoğlu, M. (2012). Türkiye’de Okullara Yönetici Yetiştirmenin Gerekliliği. Yüksek Lisans Tezi. Danışman Prof.Dr. Semra Ünal. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul,.Türkiye.
  • Murphy, J.ve Hallinger, P. (1992). The principalship in an era of transformation Journal of Educational Administration: Vol. 30 (3). 77-82.
  • Öğülmüş, S. ve Özdemir, S. (1995). Sınıf Ve Okul Büyüklüğünün Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. Eğitim Yönetimi,.1(2), 261–271.
  • Özdemir, S. (2000),.Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Pelit, A . (2013). Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesine ve Atanmasına İlişkin Benimsenen Modellerin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi. .Danışman Prof. Dr. Şule Erçetin. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Rivkin, S. G, Hanushek, E. A. ve Kain, J. F. (2005), Teachers, schools and academic achievement. Econometrica. 73 (2), 417–458.
  • Sabancı, A.(2016). EğitBilim Pedandragoji.(Editör: Prof.Dr.Erdal.Toprakçı).Ankara.Ütopya Yayınevi.
  • Sarıtaş, M. (2005). Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi, Sınıf Yönetimi (ss.233–262). (Editörler: M. Şişman ve S. Turan ). Ankara. Pegem A Yayıncılık.
  • Semerci, N. ve Çelik, V. (2002). İlköğretimde problemler ve çözüm yolları.Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 8(30), 205–218.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
  • Şişman, M. ve Turan, S. (2004). Eğitim ve okul yönetimi. Eğitim ve okul yöneticiliği el kitabı (s. 99–146). (Editör: Y..özden).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2001). Öğretmenliğe Giriş. Ankara. Pegem A Yayınları
  • Türkmenoğlu, G. (2015).Okul Yöneticilerinin Göreve Geliş Biçimlerinin okul Kültürüne Yansımaları. Yayınlanmış Yüksek lisanas tezi.Danışman Doç.Dr.Duncer Bülbül.Trakya Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri anabilim Dalı .Edirne.
  • Toprakçı, E. (2017).Sınıf Yönetimi. Ankara.Pegem Yayınevi.
  • Toprakçı, E.(2011).Ortaöğretimde Okullaşma ve Özellikle Kız Çocuklarının Durumu. Prensesim Dergisi. İnternet: http://www.erdaltoprakci.com.tr/wp-content/uploads/2018/04/dergi-i%C3%A7in-t%C4%B1klay%C4%B1n.pdf
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 7.Baskı. Ankara: Seçkin Yayınları,
  • Yıldırm, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayıncılık.

Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 1, 13 - 32, 30.04.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.538914

Öz

Toplum sistemini oluşturan en önemli toplumsal kurumların başında eğitim kurumu gelmektedir. Okullarda görev yapan yöneticilerin görevlerini yaparken göreve ilk başladıkları andan itibaren görevleri ile ilgili sorun yaşamamaları büyük önem taşımaktadır. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin görevlerini yaparken karşılaştıkları sorunlar, nedenleri, çözüm önerileri konusundaki görüş ve önerilerini belirlemeye çalışan bu araştırma bu anlamda önemlidir. Buna göre araştırmada, göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni niteldir. Olgu bilim desenine göre düzenlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri hakkında derinlemesine bilgi elde edebilmek adına yüz yüze görüşerek görüş alınması araştırmanın amacı için uygun görülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2018 yılları arasında İzmir Bornova ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda göreve yeni başlayan 25 okul yöneticisi oluşturmuştur. Okul müdürü ve müdür yardımcılarının farklı okul kademelerinde görev yapanlar arasından seçilmesi ile çeşitlilik sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen birkaç sonuca göre; katılan okul yöneticileri görev öncesinde görevle ilgili hiçbir eğitim almamaları nedeniyle göreve dair bilgi eksikliklerinin olduğunu bu sebeple göreve adapte olmakta zorlandıklarını ve işlerini daha uzun sürede öğrendiklerini ifade etmişler. Okullarda TEFBİS (Türkiye’de Eğitim Finansmanı ve Eğitim Harcamaları Birliği Yönetim Sistemi), KBS(Kamu Bilgi Sistemi), TİF (Taşınır İşlem Fişi), İSG (İş Sağlığı Güvenliği), DYS (Doküman Yönetim Sistemi), TKY (Toplam Kalite Yönetimi) ve muhasebe gibi konularda bilgi sahibi olan memurların olmamasının iş yüklerini arttırdığını ve işlerini yaparken zaman kaybına neden olduğu görüşünü dile getirmişlerdir. Araştırmada örneğin, göreve yeni başlayan okul yöneticilerine görev öncesi, Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversitelerin işbirliği ile yöneticilik eğitimi verilmesi, gibi elde edilen sonuçlara dayalı olarak araştırmacı ve uygulamacılar için bir takım önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aydınbaş, E. (2016). Okul Yöneticilerinin Yönetici Görevlendirme Yönetmeliğine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Yrd. Doç. Dr. İlknur Şentürk Osman Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Akçadağ, T. (2014).Okul Yöneticilerinin Bakış Açılarıyla Yöneticilerin Yetiştirilmesi, Atanma ve Yer Değiştirilmeleri; Sorunlar ve Çözümler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Mart 2014, sayı,29, 135-150.
  • Açıkgöz, K. (1994). Eğitimde etkili yönetici davranışları (1. Baskı). İzmir. Kanyılmaz Matbaası
  • Aydın, İ. (2005). Okul Çevre İlişkileri, Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı (Editörü Y.Özden). Ankara Pegem A Yayıncılık.
  • Aykut, C.M. (2006) Türkiye ve A.B.D.’de Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesinin Karşılaştırılması.,Yayınlanmış yüksek lisana tezi. Danışman Yardımcı Doç. Dr. Yunus Remzi Zoraloğlu. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetçiliği Program. İzmir.
  • Balcı. A. (2005). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Ankara, Tek Ağaç Yayıncılık.
  • Başaran, İ. (1989). Eğitime Giriş. Ankara. Sevinç Matbaası.
  • Bursalıoğlu, Z (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (2005). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Can, N. (2013). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim. Ankara. Pegem Akademi Yayınevi.
  • Cereci, C. (2016) Okul Yöneticilerinin Sorumluluklarını Yerine Getirirken Yaşadıkları Sorunlara ve Sorumlulukların Hukuksal Sonuçlarına İlişkin Görüşleri. Yayınlanmış doktora tezi. Danışman Prof. Dr. Yasemin Kepenekçi. Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstütüsü. Ankara.
  • Cemaloğlu, N. (2005). Türkiye’de Okul Yöneticisi Yetiştirme ve İstihdamı: Varolan Durum, Gelecekteki Olası Gelişmeler ve Sorunlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 25, sayı 2 (2005) 249-274
  • Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması, İlköğretim-Online. 2(2), 28–34. http://www.ilkogretim-online.org.tr (11 Aralık 2006).
  • Demirtaş H, Üstüner M, Özer N (2007). Okul Yönetiminde Karşılaşılan sorunların Öğrenci ve Okul İle İlgili Değişkenler açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim yönetimi 2007, sayı, 51,ss: 421-455
  • Dı Martıno, Vittorio, Helge Hoel & C. Cary Cooper, (2003). “Preventing violence and harassment in the workplace”, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions. http://www.eurofound.eu.int/publications/files/ EFO2109EN.pdf 28.05.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Diamantes, T.ve Ovington J,(2003). Storytelling: Using a case method approach in administrator preparation programs Education. 123 (3), 465.Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. Sistem Yayıncılık. İstanbul, ss. 53-89).
  • Ertürk, A. (2005). Öğretmen Ve Okul Yöneticilerinin Okul Ortamında Maruz Kaldıkları Yıldırma Eylemi Ankara İli İlköğretim Okulları Örneği. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Anakara.
  • Fidan, N ve Erden, M, (1993). Eğitime Giriş. Ankara. Meteksan Matbaacılık.
  • Gedikoğlu, T. Şahin, S ve Büyükelbaşı, (2004). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Davranışlarına İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Algıları. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 19, 73-84.
  • Gökçe, A. T. (2006). İş Yerinde Yıldırma: Özel Ve Resmi İlköğretim Okulu Öğretmen Ve Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara
  • Güçlüoğulları, N. (2013). Okul yöneticileri ve Öğretmenlerin Eğitim Kurumlarına Yönetici Atamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi. Danışman Dr. Esen Altunay. Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Gümüşeli, A.İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni. 2(6), 14–17. www.agumuseli.com/ dokumanlar/ makale/ ailekatilimiöğrencibasarisi.pdf (11 Aralık 2006)
  • Gürkan, H. &. Toprakcı, E, (2018). İlkokul Müdürlerinin Mesleki Gelişimi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 2, 2018, ss. 64-81, DOI: 10.19160/ijer.434582
  • Gürsel, M. (1997).Okul yönetimi. Konya. Mikro Basım Yayım.
  • Katz, R. L. (1955). Skills of an effective administrator. Harvard Business Review, 33(1), 33-42.
  • Kepenekçi, Y. (2011). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 44, sayı: 1, 1-16. Ankara.
  • Kolay, Y. (2004) Okul-Aile-Çevre İş Birliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi, Milli Eğitim. 164. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler /164/kolay.html (11 Aralık 2006)
  • Küçükahmetoğlu, M. (2012). Türkiye’de Okullara Yönetici Yetiştirmenin Gerekliliği. Yüksek Lisans Tezi. Danışman Prof.Dr. Semra Ünal. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul,.Türkiye.
  • Murphy, J.ve Hallinger, P. (1992). The principalship in an era of transformation Journal of Educational Administration: Vol. 30 (3). 77-82.
  • Öğülmüş, S. ve Özdemir, S. (1995). Sınıf Ve Okul Büyüklüğünün Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. Eğitim Yönetimi,.1(2), 261–271.
  • Özdemir, S. (2000),.Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Pelit, A . (2013). Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesine ve Atanmasına İlişkin Benimsenen Modellerin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi. .Danışman Prof. Dr. Şule Erçetin. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Rivkin, S. G, Hanushek, E. A. ve Kain, J. F. (2005), Teachers, schools and academic achievement. Econometrica. 73 (2), 417–458.
  • Sabancı, A.(2016). EğitBilim Pedandragoji.(Editör: Prof.Dr.Erdal.Toprakçı).Ankara.Ütopya Yayınevi.
  • Sarıtaş, M. (2005). Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi, Sınıf Yönetimi (ss.233–262). (Editörler: M. Şişman ve S. Turan ). Ankara. Pegem A Yayıncılık.
  • Semerci, N. ve Çelik, V. (2002). İlköğretimde problemler ve çözüm yolları.Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 8(30), 205–218.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
  • Şişman, M. ve Turan, S. (2004). Eğitim ve okul yönetimi. Eğitim ve okul yöneticiliği el kitabı (s. 99–146). (Editör: Y..özden).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2001). Öğretmenliğe Giriş. Ankara. Pegem A Yayınları
  • Türkmenoğlu, G. (2015).Okul Yöneticilerinin Göreve Geliş Biçimlerinin okul Kültürüne Yansımaları. Yayınlanmış Yüksek lisanas tezi.Danışman Doç.Dr.Duncer Bülbül.Trakya Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri anabilim Dalı .Edirne.
  • Toprakçı, E. (2017).Sınıf Yönetimi. Ankara.Pegem Yayınevi.
  • Toprakçı, E.(2011).Ortaöğretimde Okullaşma ve Özellikle Kız Çocuklarının Durumu. Prensesim Dergisi. İnternet: http://www.erdaltoprakci.com.tr/wp-content/uploads/2018/04/dergi-i%C3%A7in-t%C4%B1klay%C4%B1n.pdf
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 7.Baskı. Ankara: Seçkin Yayınları,
  • Yıldırm, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Günnur Yetim Bu kişi benim

Erdal Toprakcı

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yetim, G., & Toprakcı, E. (2020). Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 13-32. https://doi.org/10.17679/inuefd.538914
AMA Yetim G, Toprakcı E. Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. INUEFD. Nisan 2020;21(1):13-32. doi:10.17679/inuefd.538914
Chicago Yetim, Günnur, ve Erdal Toprakcı. “Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, sy. 1 (Nisan 2020): 13-32. https://doi.org/10.17679/inuefd.538914.
EndNote Yetim G, Toprakcı E (01 Nisan 2020) Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 1 13–32.
IEEE G. Yetim ve E. Toprakcı, “Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”, INUEFD, c. 21, sy. 1, ss. 13–32, 2020, doi: 10.17679/inuefd.538914.
ISNAD Yetim, Günnur - Toprakcı, Erdal. “Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (Nisan 2020), 13-32. https://doi.org/10.17679/inuefd.538914.
JAMA Yetim G, Toprakcı E. Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. INUEFD. 2020;21:13–32.
MLA Yetim, Günnur ve Erdal Toprakcı. “Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 1, 2020, ss. 13-32, doi:10.17679/inuefd.538914.
Vancouver Yetim G, Toprakcı E. Göreve Yeni Başlayan Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. INUEFD. 2020;21(1):13-32.

Cited By










2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.