Bu araştırma beden eğitimi öğretmen adaylarının e-öğrenme durumlarının incelenmesini amaçlamıştır. Bu amaçla nicel ve nitel verilerin toplanıldığı karma bir araştırma modeli tercih edilmiştir. Araştırma deseni olarak “yakınsayan paralel desen” kullanılmıştır. Araştırmaya 65 erkek 46 kadın olmak üzere toplam 111 öğretmen adayı katılım sağlamıştır. Örneklem grubu belirlenirken amaçlı örnekleme yaklaşımı olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, nicel bölümde araştırmacılar tarafından oluşturulan “kişisel bilgi formu” yanısıra Haznedar ve Baran (2012) tarafından geliştirilen, “e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği” kullanılmıştır. Nitel bölümde görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 paket programında çözümlenmiştir. Verilerin analizinde normal dağılımı belirleyebilmek için Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve test sonucuna göre parametrik istatistiki yöntemlerden yararlanılmıştır. Kullanılan yöntemler, betimsel istatistikler, iki farklı bağımsız değişkenler için t-testi ve ikiden fazla bağımsız değişkenler için tek yönlü (One way) Anova testidir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nicel bulgulara göre katılımcıların e- öğrenme tutum ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları ile cinsiyet, internet kullanım amacı ve günlük internet kullanımları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların yaş ve okul dışında çalışma anlamlı farklılık saptanmıştır. Nicel bulguları desteklemesi adına elde edilen nitel bulgular incelendiğinde, e-öğrenme ana teması altında; ‘’bilgi durumu’’, ‘’olumlu yönleri’’, ‘’olumsuz yönleri’’ ve ‘’gereklilik durumu’’ olmak üzere dört alt temaya ulaşılmıştır. Bu temalar altında katılımcıların çoğunluğunun e-öğrenme hakkında bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Katılımcılar sıklıkla, e-öğrenmenin zaman ve mekan özgürlüğü ile pratiklik konusunda olumlu yönleri olduğunu, fiziki sınıf atmosferi ve anlık dönüt alamama durumlarında ise olumsuz yönleri barındırdığını ifade etmiştir. Ayrıca katılımcılar sıkılıkla, e-öğrenmenin ders içeriğini zenginleştirme, teorik derslerin işlenmesi ve eğitim-öğretim çağına ayak uydurabilmek adına gerekli olduğunu, diğer taraftan sosyal ilişki yetersizliği yaratması, uygulama dersleri eksikliği ve iş imkanlarının alanda azalması e-öğrenmenin eğitim-öğretim esnasında gerekli olmadığını ifade etmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 21, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { inuefd811165, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {21}, number = {3}, pages = {1374 - 1386}, doi = {10.17679/inuefd.811165}, title = {E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI}, key = {cite}, author = {Can, Hasan Ceyhun and Özdemir, Hamdi and Türksoy Işım, Ayşe} } |
APA | Can, H. C. , Özdemir, H. & Türksoy Işım, A. (2020). E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (3) , 1374-1386 . DOI: 10.17679/inuefd.811165 |
MLA | Can, H. C. , Özdemir, H. , Türksoy Işım, A. "E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2020 ): 1374-1386 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/57866/811165> |
Chicago | Can, H. C. , Özdemir, H. , Türksoy Işım, A. "E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2020 ): 1374-1386 |
RIS | TY - JOUR T1 - E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI AU - Hasan Ceyhun Can , Hamdi Özdemir , Ayşe Türksoy Işım Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17679/inuefd.811165 DO - 10.17679/inuefd.811165 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1374 EP - 1386 VL - 21 IS - 3 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.811165 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.811165 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI %A Hasan Ceyhun Can , Hamdi Özdemir , Ayşe Türksoy Işım %T E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI %D 2020 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 21 %N 3 %R doi: 10.17679/inuefd.811165 %U 10.17679/inuefd.811165 |
ISNAD | Can, Hasan Ceyhun , Özdemir, Hamdi , Türksoy Işım, Ayşe . "E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 / 3 (Aralık 2020): 1374-1386 . https://doi.org/10.17679/inuefd.811165 |
AMA | Can H. C. , Özdemir H. , Türksoy Işım A. E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI. INUEFD. 2020; 21(3): 1374-1386. |
Vancouver | Can H. C. , Özdemir H. , Türksoy Işım A. E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1374-1386. |
IEEE | H. C. Can , H. Özdemir ve A. Türksoy Işım , "E-ÖĞRENME BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN NE İFADE EDİYOR: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sayı. 3, ss. 1374-1386, Ara. 2020, doi:10.17679/inuefd.811165 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.