Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 2, 1207 - 1229, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.916058

Öz

Bu araştırmanın amacı, Meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Malatya İnönü Üniversitesine bağlı meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örnekleme araştırmaya gönüllü olarak katılan 723 öğrenci dâhil edilmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek için Ağır, Gür ve Okçu tarafından geliştirilmiş “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için, betimleyici analizler (ortalama ve standart sapma) ile parametrik analizler olan bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi testi (ANOVA) kullanılarak test edilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<,05 alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; Öğrenciler uzaktan öğrenmeye yönelik olarak olumlu yâda olumsuz bir tutum geliştirmemişlerdir. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında cinsiyetlerine göre erkekler lehine, öğrenim gördükleri sınıflara göre 2. Sınıfta öğrenim gören öğrencileri lehine, bilgisayar sahip olma, sabit ve mobil internete sahip olma durumlarına göre, bilgisayara sahip olan öğrenciler, sabit ve mobil internete sahip öğrenciler lehine, canlı derse katılmada sorun yaşama durumlarına göre, sorun yaşamayan öğrenciler lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır.

Kaynakça

  • Ahamad, E. & Aqil, Z.(2015). Attitude towards Distance Education among Graduate Students, International Journal of Scientific & Engineering Research, 6(8), 1858-1872.
  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmesine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, 3(2), 128-39.
  • Akdemir, Ö.(2011). Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • Bağcı, A. (2019, 14-16 Kasım). E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Tespiti: Bir Devlet Üniversitesi Konteksti. Uluslararası açık ve uzaktan öğrenme konferansı, Eskişehir, Türkiye.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B.(2020). Korona virüs (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitimin Turizm Lisans Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298. https://dx.doi.org/10.26809/joa.5.021.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. & Özkara, B.Ö. (2018). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Emin, M.N.(2020). Korona virüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. 268, Seta-Perspektif
  • Falowo, R. O. (2007). Factors impeding implementation of web-based distance learning. Association for the Advancement of Computing In Education Journal, 15(3), 315- 338.
  • Fidan, M.(2016). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3): 536-550. https://dx.doi.org/10.16986/HUJE.2016016666
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. & Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • George, D. & Mallery, P. (2016) Ibm spss statistics 23 step by step: a simple guide and reference.(14. ed.). Routledge.
  • Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Halder, U.K (2012). A Study on Distance Learners' Attitude towards Distance Education. Indian Streams Research Journal, 2(7), 2-4.
  • Işık, A.H., Karakış, R. & Güler, İ. (2010). Postgraduate students’ attitudes towards distance learning (The case study of Gazi University). Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 218–222.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Basımevi.
  • Kaya, Z.(2002). Uzaktan Eğitim. PegemA Yayıncılık.
  • Kırali, F. N. & Alcı, B. (2016) Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83.
  • Kurnaz, E & Serçemeli, M.(2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(3), 262-288.
  • Mahmoud, A.A.A (2016). Students' Attitude towards Distance Learning at Al-Quds Open University/ Tulkarem Educational Region. International Journal of Science and Research 5(2), 1157-1164.
  • Moore, M. G. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3th Editon). Wadsworth Publishing Company.
  • Odabaş, H. (2004, 21-24 Ekim). İnternet Tabanlı Uzaktan Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı, Saga of Librarianship International Symposium, Ankara, Türkiye.
  • Pant, H.(2005). Attitude Of Distance Learners Towards Multimedia Approach To Instruction. Asian Association of Open Universities Journal, 1(1), 65-72.
  • Sanders, D. W. & Morrison-Shetlar, A. I. (2001). Student Attitudes toward Web-Enhanced Instruction in an Introductory Biology Course, Journal of Research on Computing in Education, 33(3), 251-262. https://dx.doi.org/10.1080/08886504.2001.10782313
  • Saroha, R. (2014). Attitudes Towards Distance Learning: A Comparative Study. International Journal of Information and Computation Technology. 4(3), 309-314.
  • Sevindik, T. (2011). Determining the attitudes of the preservice teachers about distance education applications. Energy Education Science And Technology Part B-Social And Educational Studies, 3(4), 527-534.
  • Shu, C.(2020, 17 Mart). UNESCO updates distance-learning guide for the 776.7 million children worldwide affected by school closures. https://techcrunch.com/2020/03/16/unesco-updates-distance-learning-guide-for-the-776-7-million-children-worldwide-affected-by-school-closures/.
  • Ulusoy, B. (2017). Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrenci Tutumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Abd/Türkiye Örneği. [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Beykent Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • UNESCO(2020a, t.y.). Education: From disruption to recovery. https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse.
  • UNESCO(2020b, 4 Mart). 290 million students out of school due to COVID-19: UNESCO releases first global numbers and mobilizes response. https://en.unesco.org/news/290-million-students-out-school-due-covid-19-unesco-releases-first-global-numbers-and-mobilizes.
  • Ural, O. (2007). Attitudes of graduate students toward distance education technologies and independent learning. Turkish Online Journal of Distance Education.8(4), 34-43.
  • Yenilmez, K., Balbağ, M.Z. & Turgut, M.(2017). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107, https://dx.doi.org/10.17556/erziefd.305902
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Battal Göldağ 0000-0001-9717-1313

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göldağ, B. (2021). Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1207-1229. https://doi.org/10.17679/inuefd.916058
AMA Göldağ B. Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. INUEFD. Ağustos 2021;22(2):1207-1229. doi:10.17679/inuefd.916058
Chicago Göldağ, Battal. “Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 2 (Ağustos 2021): 1207-29. https://doi.org/10.17679/inuefd.916058.
EndNote Göldağ B (01 Ağustos 2021) Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2 1207–1229.
IEEE B. Göldağ, “Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”, INUEFD, c. 22, sy. 2, ss. 1207–1229, 2021, doi: 10.17679/inuefd.916058.
ISNAD Göldağ, Battal. “Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (Ağustos 2021), 1207-1229. https://doi.org/10.17679/inuefd.916058.
JAMA Göldağ B. Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. INUEFD. 2021;22:1207–1229.
MLA Göldağ, Battal. “Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 2, 2021, ss. 1207-29, doi:10.17679/inuefd.916058.
Vancouver Göldağ B. Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. INUEFD. 2021;22(2):1207-29.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.