Bu araştırmanın amacı, Meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Malatya İnönü Üniversitesine bağlı meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örnekleme araştırmaya gönüllü olarak katılan 723 öğrenci dâhil edilmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek için Ağır, Gür ve Okçu tarafından geliştirilmiş “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için, betimleyici analizler (ortalama ve standart sapma) ile parametrik analizler olan bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi testi (ANOVA) kullanılarak test edilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<,05 alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; Öğrenciler uzaktan öğrenmeye yönelik olarak olumlu yâda olumsuz bir tutum geliştirmemişlerdir. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında cinsiyetlerine göre erkekler lehine, öğrenim gördükleri sınıflara göre 2. Sınıfta öğrenim gören öğrencileri lehine, bilgisayar sahip olma, sabit ve mobil internete sahip olma durumlarına göre, bilgisayara sahip olan öğrenciler, sabit ve mobil internete sahip öğrenciler lehine, canlı derse katılmada sorun yaşama durumlarına göre, sorun yaşamayan öğrenciler lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır.
Uzaktan Eğitim Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Meslek Yüksekokulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 2 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.