Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 2, 988 - 1014, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.929520

Öz

Bu araştırmada COVID-19 salgınında Türkiye’de ve dünyada özel öğrenme güçlüğü alanında destek sunan kurumların özel öğrenme güçlüğü olan bireyler, bu bireylerin aileleri ve öğretmenleri için gerçekleştirdikleri çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel durum deseni kullanılmıştır. Kurumların web sitelerinde yer alan içerikler doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kurumların sıklıkla; eğitim desteklerinde çevrimiçi yayınlarla aile, öğretmen ve öğrencilerin desteklenmesini hedefledikleri, sağlık desteklerinde çevrimiçi sağlık destek hatlarının kurulması ve çevrimiçi yayınlar aracılığıyla ruh sağlığının korunması, sağlık kurumlarına acil başvuru gerektiren durumlar hakkında bilgi verilmesini hedefledikleri görülmüştür. Kurumların nadiren eğitsel araç gereç temini, mahkeme ücretleri ve terapist ücretlerinin karşılanması amacıyla yardım fonu kurulması, salgın döneminde ekonomik koşullar nedeniyle dil ve konuşma terapisi alamayan öğrenciler için destek paketi açıklanması için savunuculuk faaliyeti, özel öğrenme güçlüğü olan genç ve yetişkin bireylerin yine özel öğrenme güçlüğü olan çocuklara destek olacağı koçluk sisteminin çalışması, öğrencilerin yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi çalışması ve durum belirleme araştırmalarını gerçekleştirdikleri görülmüştür. Kurumlar arası iş birliği çalışmaları incelendiğinde sadece iki kurumun sosyal yardım derneği, okuryazarlık derneği, sigorta şirketi ve çeşitli kamu kuruluşları ile iş birlikleri gerçekleştirdiği görülmüştür. Kurumların hem diğer kuruluşlarla hem de kendi aralarında gerçekleştirecekleri iş birlikleri sayısının ve çeşitliliğinin artması beklenmektedir. Araştırmada elde edilen bulgular alanyazında gerçekleştirilen diğer araştırma sonuçları ile tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aishworiya, R., & Kang, Y. Q. (2020). Including children with developmental disabilities in the equation during this COVID-19 pandemic. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-4. https://doi.org/10.1007/s10803-020-04670-6
  • Asfuroğlu, B. Ö. ve Fidan, S. T. (2016). Özgül öğrenme güçlüğü [Specific learning disorders]. Osmangazi Tıp Dergisi, 38(1); 49-54. , http://dx.doi.org/10.20515/otd.17402
  • American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596
  • Amerikan Psikiyatri Birliği. (2014). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal elkitabı, beşinci baskı (DSM-5), tanı ölçütleri başvuru elkitabı [Diagnostic and statistical manual of mental disorders]. (Çev. E. Köroğlu). Hekimler Yayın Birliği.
  • Araten-Bergman, T., & Shpigelman, C. N. (2021). Staying connected during COVID-19: Family engagement with adults with developmental disabilities in supported accommodation. Research in developmental disabilities, 108, 103812. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2020.103812
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bora Görgün 0000-0002-9080-5667

Özge Balıkçı 0000-0003-4632-1275

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Görgün, B., & Balıkçı, Ö. (2021). COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 988-1014. https://doi.org/10.17679/inuefd.929520
AMA Görgün B, Balıkçı Ö. COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler. INUEFD. Ağustos 2021;22(2):988-1014. doi:10.17679/inuefd.929520
Chicago Görgün, Bora, ve Özge Balıkçı. “COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine Ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 2 (Ağustos 2021): 988-1014. https://doi.org/10.17679/inuefd.929520.
EndNote Görgün B, Balıkçı Ö (01 Ağustos 2021) COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2 988–1014.
IEEE B. Görgün ve Ö. Balıkçı, “COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler”, INUEFD, c. 22, sy. 2, ss. 988–1014, 2021, doi: 10.17679/inuefd.929520.
ISNAD Görgün, Bora - Balıkçı, Özge. “COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine Ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (Ağustos 2021), 988-1014. https://doi.org/10.17679/inuefd.929520.
JAMA Görgün B, Balıkçı Ö. COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler. INUEFD. 2021;22:988–1014.
MLA Görgün, Bora ve Özge Balıkçı. “COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine Ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 2, 2021, ss. 988-1014, doi:10.17679/inuefd.929520.
Vancouver Görgün B, Balıkçı Ö. COVID-19 Salgınında Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere, Ailelerine ve Öğretmenlerine Sunulan Destekler. INUEFD. 2021;22(2):988-1014.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.