Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rediscovering Teachers' Motivational Factors: Voices from the Field

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 3, 2115 - 2139, 31.12.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.963660

Öz

This research is a case study that investigates the opinions of 18 teachers working at different teaching levels in public and private schools on work motivation factors. Participants were determined using the maximum variation sampling method. The research data were obtained through the semi-structured interview form developed by the researcher. The obtained data were analyzed using descriptive analysis, content analysis, and continuous comparison technique. The results of the research show that teachers are particularly driven by extrinsic motivation. At this point, attitudes, and behaviors of school administrators, students, parents, and colleagues, and existing educational policies significantly affect teacher motivation. These results indicate that a strong policy and stakeholder support are needed to ensure teacher motivation. In this context, it is recommended that subsequent studies examine teachers' expectations from education stakeholders in depth and their possible effects on teacher motivation.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Akan, D., Ayık, A., Yıldırım, İ., & Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.
  • Alam, M. T., & Farid, S. (2011). Factors affecting teachers motivation. International Journal of Business and Social Science, 2(1), 298-304.
  • Almansour, Y. M. (2012). The relationship between leadership styles and motivation of managers conceptual framework. Journal of Arts, Science and Commerce, 3(1), 161-166.
  • Alrasbi, H. N. (2013). The motivation of Omani School teachers (Unpublished doctoral dissertation). The University of Edinburgh, Edinburgh.
  • Amabile, T. M., & Kramer, S. J. (2007). Inner work life. Harvard Business Review, 85(5), 72-83.
  • Anderson, N., Öneş, D. S., Sinangil, H. K., & Viswesvaran, C. (2009). Endüstri, iş ve örgüt psikolojisi el kitabı 2. cilt örgüt psikolojisi. Literatür Yayıncılık.
  • Apolline, A. T. (2015) Motivational strategies used by principals in the management of schools. The case of some selected secondary schools in the Fako Division of the Southwest Region of Cameroon (Unpublished master’s thesis). University of Jyvaskyla, Finland.
  • Argon, T., & Ertürk, R. (2013). İlköğretim okulu öğretmenlerinin içsel motivasyonları ve örgütsel kimliğe yönelik algıları. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 19(2), 159-179.
  • Armstrong, M. (2006). A-Handbook, human resource management practice. Kogan Page Publishers.
  • Atkinson, E. S. (2000). An investigation into the relationship between teacher motivation and pupil motivation. Educational Psychology, 20(1), 45-57.
  • Atmaca, F. (2004). Sınıf öğretmenlerinin motivasyon durumlarının incelenmesi (Ağrı ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aydoğan, U. (2015). İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin mesleki motivasyon algıları (Bolu İli Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. Kariyer Yayınevi.
  • Bess, J. L. (1977). The motivation to teach. The Journal of Higher Education, 48, 243–258.
  • Bingöl, D. (1997). Personel yönetimi. Beta Yayınları.
  • Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3(3), 147-155.
  • Börü, N. (2018). The Factors Affecting Teacher-Motivation. International Journal of Instruction, 11(4), 761-776.
  • Bulut, E., & Çavuş, G. (2015). Liderlik, motivasyon ve ödüllendirme ilişkilerinin incelenmesinde kısmi en küçük kareler yol analizinin kullanılması. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-24.
  • Byars, L. L. (1992). Concepts of strategic management. Harper Collins Publishers.
  • Ciani, K. D., Summers, J. J., & Easter, M. A. (2008). A “top-down” analysis of high school teacher motivation. Contemporary Educational Psychology, 33(4), 533-560.
  • De Jesus, S. N., & Lens, W. (2005). An integrated model for the study of teacher motivation. Applied Psychology, 54, 119-134.
  • Demirci, O. (2011). İlköğretim okullarında çalışan sözleşmeli ve kadrolu öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılıklar ve iş motivasyonu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Deniz, Ü., & Erdener, M. A. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonlarını etkileyen etmenler. Tüfekçi, Ö. K. (Ed.). Sosyal bilimlerde stratejik araştırmalar içinde (ss. 29-41). Lambert Academic Publishing.
  • Doğan, S., & Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 20(2), 191-216.
  • Ercan, L. (2003). Motivasyon. L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar içinde (ss. 113-118). Nobel Yayınevi.
  • Erdem, A. R. (1997). İçerik kuramları ve eğitim yönetimine katkısı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 68-76.
  • Erdener, M. A., & Dalkıran, M. (2017). Job motivation level for elementary school teachers who made field changes. Online Submission, 3(11), 691-709.
  • Eren, E. (2015). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ertürk, R., & Aydın, B. (2017). öğretmenlerin iş motivasyonunu artıran ve olumsuz etkileyen durumların incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(48), 582-603.
  • Ganta, V. C. (2014). Motivation in the workplace to improve the employee performance. International Journal of Engineering Technology, Management and Applied Sciences, 2(6), 221-230.
  • George, L., & Sabapathy, T. (2011). Work motivation of teachers: Relationship with organizational commitment. Canadian Social Science, 7(1), 90-99.
  • Getange, K. N. (2016). Motivational strategies and teachers’ productivity: Lessons of experience from public secondary schools in Kisii County, Kenya. IOSR Journal of Research and Method in Education, 6(4), 33-38.
  • Gümüş, S., & Sezgin, B. (2012). Motivasyonun örgütsel bağlılığa ve performansa etkisi. Hiperlink.
  • Hanks, K. (1999). İnsanları motive etme sanatı. Alfa Yayınları.
  • Hildebrandt, S. A., & Eom, M. (2011). Teacher professionalization: Motivational factors and the influence of age. Teaching and Teacher Education, 27(2), 416-423.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi, teori, araştırma ve uygulama. S. Turan (Çev. Ed.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Iwu, C. G., Gwija, S. A., Benedict, H. O., & Tengeh, R. K. (2013). Teacher job satisfaction and learner performance in South Africa. Journal of Economics and Behavioral Studies, 5(12), 838-850.
  • Karaköse, T., & Kocabaş, İ. (2006). Özel ve devlet okullarında öğretmenlerin beklentilerinin iş doyumu ve motivasyon üzerine etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 3-14.
  • Karuppusami, G., & Gandhinathan, R. (2006). Pareto analysis of critical success factors of total quality management. A literature review and analysis. The TQM Magazine, 18(4), 372‐385.
  • Kıran, D., & Sungur, S. (2018). Science teachers’ motivation and job satisfaction in relation to perceived school context. Education and Science, 43(194), 61-80.
  • Kızıltepe, Z. (2008). Motivation and demotivation of university teachers. Teachers and Teaching, 14(5-6), 515-530.
  • Kirstein, M. (2010). The role of motivation in human resource management: importance of motivation factors among future business persons (Unpublished master’s thesis). Aarhus University, Aarhus.
  • Kızıltepe, Z. (2006). Sources of teacher demotivation. R. Lambert & C. McCarthy (Ed.), Understanding teacher stress in an age of accountability içinde (ss. 145–162). Information Age Publishing.
  • Kocabaş, İ. (2009). The effects of sources of motivation on teachers' motivation levels. Education, 129(4), 724-733.
  • Kocabaş, İ., & Karaköse, T. (2005). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (özel ve devlet okulu örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 79-93.
  • Koçel, T. (1995). İşletme yöneticiliği. Beta.
  • Korkmaz, S. (2008). Hastanelerde doktor, hemşire ve ebelerin motivasyonunu etkileyen faktörler: bir uygulama (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Lai, E. R. (2011). Motivation: A literature review pearson’s research reports. Pearson Research Report. 1-43. https://images.pearsonassessments.com/images/tmrs/Motivation_Review_final.pdf Erişim tarihi: 04.05.2019.
  • Latham, G. P., (2007). Work motivation, history, theory, research, and practice. Sage Publications.
  • Lauermann, F. (2017). Teacher motivation, responsibility, pedagogical knowledge and professionalism: a new era for research. S. Guerriero (Ed.), Pedagogical knowledge and the changing nature of the teaching profession içinde (ss. 171-191). OECD Publishing.
  • Lens, W., & De Jesus, S. N. (1999). A psychosocial ınterpretation of teacher stress and burnout. R. Vandenberghe & A. M. Huberman (Ed.), Understanding and preventing teacher burnout (ss. 192–201). Cambridge University Press.
  • Lin, M. H., & Chuang T. F. (2014). The effects of the leadership style on the learning motivation of students in elementary schools. Journal of Service Science and Management, 7(1), 1-10.
  • Lin, Y. G., McKeachie, W. J., & Kim, Y. C. (2003). College student intrinsic and/or extrinsic motivation and learning. Learning and Individual Differences, 13(3), 251-258.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. London: Sage Publications.
  • Lunenburg, A. C., & Ornstein, F. (2013). Eğitim yönetimi. G. Arastaman (Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık.
  • Luthans, F. (1998). Organisational behaviour. Irwin McGraw-Hill.
  • Mabula, J. S. (2013). The impact of motivation on commitment for public secondary school teachers in Dar Es Salaam (Unpublished doctoral dissertation). The Open University, Dar es Salaam.
  • Mahoney, M. T. (2014). Effects of high-stakes accountability testing on teacher motivation (Unpublished master’s thesis). Bucknell University, Lewisburg.
  • Mani, B. G. (2002). Performance appraisal systems, productivity, and motivation: A case study. Public Personnel Management, 31(2), 141-159.
  • Matoke, Y. K., Okibo, W. B., & Nyamongo, D. N. (2015). Determinants of teacher motivation in public secondary schools in Masaba South Sub-County, Kenya. International Journal of Economics, Commerce and Management, 3(6), 139-160.
  • MEB. (2019). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2018-2019. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf Erişim tarihi: 11.09.2019.
  • Merriam, S. B. (2007). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass Publishers.
  • Mitchell, T. R. (1997). Matching motivational strategies with organizational contexts. Research in Organizational Behavior, 19, 57–149.
  • Olurotimi, O. J., Asad, K. W., & Abdulrauf, A. (2015). Motivational factors and teachers commitment in public secondary schools in Mbale municipality. Journal of Education and Practice, 6(15), 117-122.
  • Özdoğru, M., & Aydin, B. (2012). İlköğretim okulu öğretmenlerinin karara katılma durumları ve istekleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 357-367.
  • Özgan, H., & Aslan, N. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin sözlü iletişim biçiminin öğretmenlerin motivasyonuna etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 190-206.
  • Özkalp, E., & Kırel, Ç. (2018). Örgütsel davranış. Ekin Kitabevi Yayınları.
  • Öztürk, Z., & Dündar, H. (2003). Örgütsel motivasyon ve kamu çalışanlarını motive eden faktörler. C.Ü. Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 57-67.
  • Özüpek, N. M., & Aktan, E. (2008). Konya Emniyet Müdürlüğü Örneği’nde işgören motivasyonu ve liderlik ilişkisi, Selçuk İletişim Dergisi, 5(2), 68-79.
  • Packard, R. D., & Dereshiwsky, M. (1990). Teacher motivation tied to factors within the organizational readiness assessment model. Elements of motivation/de-motivation related to conditions within school district organizations (Report 143). Northern Arizona University: Center for Excellence in Education.
  • Peterson, M. F., & Ruiz-Quintanilla, S. A. (2003). Cultural socialization as a source of intrinsic work motivation. Group & Organization Management, 28(2), 188-216.
  • Porter, L. W., Bigley, G. A., & Steers, R. M. (2003). Motivation and work behavior. Irwin/McGraw-Hill.
  • Praver, M., & Oga-Baldwin, W. (2008). What motivates language teachers: Investigating work satisfaction and second language pedagogy. Polyglossia, 14(2), 1-8.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2015). Örgütsel davranış. İ. Erdem (Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
  • Sargut, A. S. (2015). Lider yöneticinin benliğine yolculuk. Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sharabyan, S. K. (2011). An investigation into Iranian language teachers’ motivation with respect to their job satisfaction and second language pedagogy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 1071-1075.
  • Situma, R. N., & Iravo, M. A. (2015). Motivational factors affecting employees’ performance in public secondary schools in Bungoma north sub county, Kenya. International Academic Journal of Human Resource and Business Administration, 1(5), 140-161.
  • Steers, R. M., Mowday, R. T., & Shapiro, D. L. (2004). The future of work motivation theory. Academy of Management Review, 29(3), 379-387.
  • Sugino, T. (2010). Teacher demotivational factors in the Japanese language teaching context. Procedia-social and Behavioral Sciences, 3, 216-226.
  • Şahin, A. (2004). Yönetim kuramları ve motivasyon ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 523-547.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2005). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. Adım Matbaacılık.
  • Thoonen, E. J., Sleegers, J. C., Oort, J. F., Peetsma, T. D. & Geijsel, F. B. (2011). How to improve teaching practices: The role of teacher motivation, organizational factors, and leadership practices. Educational Administration Quarterly, 47(3), 496-536.
  • Tunçer, P. (2013). Örgütlerde performans değerlendirme ve motivasyon. Sayıştay Dergisi, 88(1), 87-108.
  • Uluköy, M., Kılıç, R., & Bozkaya, E. (2014). Hiyerarşik yapısı yüksek olan kurumlarda liderlik yaklaşımlarının çalışanların motivasyonu üzerine etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 191-206.
  • Wagner, B. D., & French, L. (2010). Motivation, work satisfaction, and teacher change among early childhood teachers. Journal of Research in Childhood Education, 24(2), 152-171.
  • Yaman, E., Vidinlioğlu, Ö., & Çitemel, N. (2010). İşyerinde psikoşiddet, motivasyon ve huzur: Öğretmenler çok şey mi bekliyor? Psikoşiddet mağduru öğretmenler üzerine. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1136-1151.
  • Yıldırım, N. (2011). A qualitative analysis on motivation of school principals. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 71-85.
  • Yin, R. K. (2013). Case study research: Design and methods. Sage Publications.

Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 3, 2115 - 2139, 31.12.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.963660

Öz

Bu araştırma, kamu ve özel okullarda farklı öğretim kademelerinde görev yapan 18 öğretmenin iş motivasyon etkenlerine yönelik görüşlerinin incelendiği bir durum çalışmasıdır. Katılımcılar, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları; öğretmenlerin özellikle dışsal motivasyonun daha fazla etkisi altında oldukları göstermektedir. Bu noktada; mevcut eğitim politikaları, okul yöneticileri, öğrenciler ile velilerin ve meslektaşların tutum ve davranışları öğretmen motivasyonunu önemli ölçüde etkilemektedir. Elde edilen bu sonuçlar, öğretmen motivasyonun sağlanması için güçlü bir politika ve paydaş desteğine ihtiyaç duyduğuna işaret etmektedir. Bu bağlamda sonraki araştırmaların, öğretmenlerin eğitim paydaşlarından beklentilerini ve bunun öğretmen motivasyonu üzerindeki olası etkilerini derinlemesine incelemesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Akan, D., Ayık, A., Yıldırım, İ., & Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.
  • Alam, M. T., & Farid, S. (2011). Factors affecting teachers motivation. International Journal of Business and Social Science, 2(1), 298-304.
  • Almansour, Y. M. (2012). The relationship between leadership styles and motivation of managers conceptual framework. Journal of Arts, Science and Commerce, 3(1), 161-166.
  • Alrasbi, H. N. (2013). The motivation of Omani School teachers (Unpublished doctoral dissertation). The University of Edinburgh, Edinburgh.
  • Amabile, T. M., & Kramer, S. J. (2007). Inner work life. Harvard Business Review, 85(5), 72-83.
  • Anderson, N., Öneş, D. S., Sinangil, H. K., & Viswesvaran, C. (2009). Endüstri, iş ve örgüt psikolojisi el kitabı 2. cilt örgüt psikolojisi. Literatür Yayıncılık.
  • Apolline, A. T. (2015) Motivational strategies used by principals in the management of schools. The case of some selected secondary schools in the Fako Division of the Southwest Region of Cameroon (Unpublished master’s thesis). University of Jyvaskyla, Finland.
  • Argon, T., & Ertürk, R. (2013). İlköğretim okulu öğretmenlerinin içsel motivasyonları ve örgütsel kimliğe yönelik algıları. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 19(2), 159-179.
  • Armstrong, M. (2006). A-Handbook, human resource management practice. Kogan Page Publishers.
  • Atkinson, E. S. (2000). An investigation into the relationship between teacher motivation and pupil motivation. Educational Psychology, 20(1), 45-57.
  • Atmaca, F. (2004). Sınıf öğretmenlerinin motivasyon durumlarının incelenmesi (Ağrı ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aydoğan, U. (2015). İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin mesleki motivasyon algıları (Bolu İli Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. Kariyer Yayınevi.
  • Bess, J. L. (1977). The motivation to teach. The Journal of Higher Education, 48, 243–258.
  • Bingöl, D. (1997). Personel yönetimi. Beta Yayınları.
  • Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3(3), 147-155.
  • Börü, N. (2018). The Factors Affecting Teacher-Motivation. International Journal of Instruction, 11(4), 761-776.
  • Bulut, E., & Çavuş, G. (2015). Liderlik, motivasyon ve ödüllendirme ilişkilerinin incelenmesinde kısmi en küçük kareler yol analizinin kullanılması. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-24.
  • Byars, L. L. (1992). Concepts of strategic management. Harper Collins Publishers.
  • Ciani, K. D., Summers, J. J., & Easter, M. A. (2008). A “top-down” analysis of high school teacher motivation. Contemporary Educational Psychology, 33(4), 533-560.
  • De Jesus, S. N., & Lens, W. (2005). An integrated model for the study of teacher motivation. Applied Psychology, 54, 119-134.
  • Demirci, O. (2011). İlköğretim okullarında çalışan sözleşmeli ve kadrolu öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılıklar ve iş motivasyonu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Deniz, Ü., & Erdener, M. A. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonlarını etkileyen etmenler. Tüfekçi, Ö. K. (Ed.). Sosyal bilimlerde stratejik araştırmalar içinde (ss. 29-41). Lambert Academic Publishing.
  • Doğan, S., & Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 20(2), 191-216.
  • Ercan, L. (2003). Motivasyon. L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar içinde (ss. 113-118). Nobel Yayınevi.
  • Erdem, A. R. (1997). İçerik kuramları ve eğitim yönetimine katkısı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 68-76.
  • Erdener, M. A., & Dalkıran, M. (2017). Job motivation level for elementary school teachers who made field changes. Online Submission, 3(11), 691-709.
  • Eren, E. (2015). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ertürk, R., & Aydın, B. (2017). öğretmenlerin iş motivasyonunu artıran ve olumsuz etkileyen durumların incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(48), 582-603.
  • Ganta, V. C. (2014). Motivation in the workplace to improve the employee performance. International Journal of Engineering Technology, Management and Applied Sciences, 2(6), 221-230.
  • George, L., & Sabapathy, T. (2011). Work motivation of teachers: Relationship with organizational commitment. Canadian Social Science, 7(1), 90-99.
  • Getange, K. N. (2016). Motivational strategies and teachers’ productivity: Lessons of experience from public secondary schools in Kisii County, Kenya. IOSR Journal of Research and Method in Education, 6(4), 33-38.
  • Gümüş, S., & Sezgin, B. (2012). Motivasyonun örgütsel bağlılığa ve performansa etkisi. Hiperlink.
  • Hanks, K. (1999). İnsanları motive etme sanatı. Alfa Yayınları.
  • Hildebrandt, S. A., & Eom, M. (2011). Teacher professionalization: Motivational factors and the influence of age. Teaching and Teacher Education, 27(2), 416-423.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi, teori, araştırma ve uygulama. S. Turan (Çev. Ed.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Iwu, C. G., Gwija, S. A., Benedict, H. O., & Tengeh, R. K. (2013). Teacher job satisfaction and learner performance in South Africa. Journal of Economics and Behavioral Studies, 5(12), 838-850.
  • Karaköse, T., & Kocabaş, İ. (2006). Özel ve devlet okullarında öğretmenlerin beklentilerinin iş doyumu ve motivasyon üzerine etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 3-14.
  • Karuppusami, G., & Gandhinathan, R. (2006). Pareto analysis of critical success factors of total quality management. A literature review and analysis. The TQM Magazine, 18(4), 372‐385.
  • Kıran, D., & Sungur, S. (2018). Science teachers’ motivation and job satisfaction in relation to perceived school context. Education and Science, 43(194), 61-80.
  • Kızıltepe, Z. (2008). Motivation and demotivation of university teachers. Teachers and Teaching, 14(5-6), 515-530.
  • Kirstein, M. (2010). The role of motivation in human resource management: importance of motivation factors among future business persons (Unpublished master’s thesis). Aarhus University, Aarhus.
  • Kızıltepe, Z. (2006). Sources of teacher demotivation. R. Lambert & C. McCarthy (Ed.), Understanding teacher stress in an age of accountability içinde (ss. 145–162). Information Age Publishing.
  • Kocabaş, İ. (2009). The effects of sources of motivation on teachers' motivation levels. Education, 129(4), 724-733.
  • Kocabaş, İ., & Karaköse, T. (2005). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (özel ve devlet okulu örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 79-93.
  • Koçel, T. (1995). İşletme yöneticiliği. Beta.
  • Korkmaz, S. (2008). Hastanelerde doktor, hemşire ve ebelerin motivasyonunu etkileyen faktörler: bir uygulama (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Lai, E. R. (2011). Motivation: A literature review pearson’s research reports. Pearson Research Report. 1-43. https://images.pearsonassessments.com/images/tmrs/Motivation_Review_final.pdf Erişim tarihi: 04.05.2019.
  • Latham, G. P., (2007). Work motivation, history, theory, research, and practice. Sage Publications.
  • Lauermann, F. (2017). Teacher motivation, responsibility, pedagogical knowledge and professionalism: a new era for research. S. Guerriero (Ed.), Pedagogical knowledge and the changing nature of the teaching profession içinde (ss. 171-191). OECD Publishing.
  • Lens, W., & De Jesus, S. N. (1999). A psychosocial ınterpretation of teacher stress and burnout. R. Vandenberghe & A. M. Huberman (Ed.), Understanding and preventing teacher burnout (ss. 192–201). Cambridge University Press.
  • Lin, M. H., & Chuang T. F. (2014). The effects of the leadership style on the learning motivation of students in elementary schools. Journal of Service Science and Management, 7(1), 1-10.
  • Lin, Y. G., McKeachie, W. J., & Kim, Y. C. (2003). College student intrinsic and/or extrinsic motivation and learning. Learning and Individual Differences, 13(3), 251-258.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. London: Sage Publications.
  • Lunenburg, A. C., & Ornstein, F. (2013). Eğitim yönetimi. G. Arastaman (Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık.
  • Luthans, F. (1998). Organisational behaviour. Irwin McGraw-Hill.
  • Mabula, J. S. (2013). The impact of motivation on commitment for public secondary school teachers in Dar Es Salaam (Unpublished doctoral dissertation). The Open University, Dar es Salaam.
  • Mahoney, M. T. (2014). Effects of high-stakes accountability testing on teacher motivation (Unpublished master’s thesis). Bucknell University, Lewisburg.
  • Mani, B. G. (2002). Performance appraisal systems, productivity, and motivation: A case study. Public Personnel Management, 31(2), 141-159.
  • Matoke, Y. K., Okibo, W. B., & Nyamongo, D. N. (2015). Determinants of teacher motivation in public secondary schools in Masaba South Sub-County, Kenya. International Journal of Economics, Commerce and Management, 3(6), 139-160.
  • MEB. (2019). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2018-2019. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf Erişim tarihi: 11.09.2019.
  • Merriam, S. B. (2007). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass Publishers.
  • Mitchell, T. R. (1997). Matching motivational strategies with organizational contexts. Research in Organizational Behavior, 19, 57–149.
  • Olurotimi, O. J., Asad, K. W., & Abdulrauf, A. (2015). Motivational factors and teachers commitment in public secondary schools in Mbale municipality. Journal of Education and Practice, 6(15), 117-122.
  • Özdoğru, M., & Aydin, B. (2012). İlköğretim okulu öğretmenlerinin karara katılma durumları ve istekleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 357-367.
  • Özgan, H., & Aslan, N. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin sözlü iletişim biçiminin öğretmenlerin motivasyonuna etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 190-206.
  • Özkalp, E., & Kırel, Ç. (2018). Örgütsel davranış. Ekin Kitabevi Yayınları.
  • Öztürk, Z., & Dündar, H. (2003). Örgütsel motivasyon ve kamu çalışanlarını motive eden faktörler. C.Ü. Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 57-67.
  • Özüpek, N. M., & Aktan, E. (2008). Konya Emniyet Müdürlüğü Örneği’nde işgören motivasyonu ve liderlik ilişkisi, Selçuk İletişim Dergisi, 5(2), 68-79.
  • Packard, R. D., & Dereshiwsky, M. (1990). Teacher motivation tied to factors within the organizational readiness assessment model. Elements of motivation/de-motivation related to conditions within school district organizations (Report 143). Northern Arizona University: Center for Excellence in Education.
  • Peterson, M. F., & Ruiz-Quintanilla, S. A. (2003). Cultural socialization as a source of intrinsic work motivation. Group & Organization Management, 28(2), 188-216.
  • Porter, L. W., Bigley, G. A., & Steers, R. M. (2003). Motivation and work behavior. Irwin/McGraw-Hill.
  • Praver, M., & Oga-Baldwin, W. (2008). What motivates language teachers: Investigating work satisfaction and second language pedagogy. Polyglossia, 14(2), 1-8.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2015). Örgütsel davranış. İ. Erdem (Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
  • Sargut, A. S. (2015). Lider yöneticinin benliğine yolculuk. Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sharabyan, S. K. (2011). An investigation into Iranian language teachers’ motivation with respect to their job satisfaction and second language pedagogy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 1071-1075.
  • Situma, R. N., & Iravo, M. A. (2015). Motivational factors affecting employees’ performance in public secondary schools in Bungoma north sub county, Kenya. International Academic Journal of Human Resource and Business Administration, 1(5), 140-161.
  • Steers, R. M., Mowday, R. T., & Shapiro, D. L. (2004). The future of work motivation theory. Academy of Management Review, 29(3), 379-387.
  • Sugino, T. (2010). Teacher demotivational factors in the Japanese language teaching context. Procedia-social and Behavioral Sciences, 3, 216-226.
  • Şahin, A. (2004). Yönetim kuramları ve motivasyon ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 523-547.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2005). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. Adım Matbaacılık.
  • Thoonen, E. J., Sleegers, J. C., Oort, J. F., Peetsma, T. D. & Geijsel, F. B. (2011). How to improve teaching practices: The role of teacher motivation, organizational factors, and leadership practices. Educational Administration Quarterly, 47(3), 496-536.
  • Tunçer, P. (2013). Örgütlerde performans değerlendirme ve motivasyon. Sayıştay Dergisi, 88(1), 87-108.
  • Uluköy, M., Kılıç, R., & Bozkaya, E. (2014). Hiyerarşik yapısı yüksek olan kurumlarda liderlik yaklaşımlarının çalışanların motivasyonu üzerine etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 191-206.
  • Wagner, B. D., & French, L. (2010). Motivation, work satisfaction, and teacher change among early childhood teachers. Journal of Research in Childhood Education, 24(2), 152-171.
  • Yaman, E., Vidinlioğlu, Ö., & Çitemel, N. (2010). İşyerinde psikoşiddet, motivasyon ve huzur: Öğretmenler çok şey mi bekliyor? Psikoşiddet mağduru öğretmenler üzerine. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1136-1151.
  • Yıldırım, N. (2011). A qualitative analysis on motivation of school principals. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 71-85.
  • Yin, R. K. (2013). Case study research: Design and methods. Sage Publications.
Toplam 90 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünal Deniz 0000-0001-7447-6050

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Deniz, Ü. (2021). Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2115-2139. https://doi.org/10.17679/inuefd.963660
AMA Deniz Ü. Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler. INUEFD. Aralık 2021;22(3):2115-2139. doi:10.17679/inuefd.963660
Chicago Deniz, Ünal. “Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 3 (Aralık 2021): 2115-39. https://doi.org/10.17679/inuefd.963660.
EndNote Deniz Ü (01 Aralık 2021) Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 3 2115–2139.
IEEE Ü. Deniz, “Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler”, INUEFD, c. 22, sy. 3, ss. 2115–2139, 2021, doi: 10.17679/inuefd.963660.
ISNAD Deniz, Ünal. “Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/3 (Aralık 2021), 2115-2139. https://doi.org/10.17679/inuefd.963660.
JAMA Deniz Ü. Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler. INUEFD. 2021;22:2115–2139.
MLA Deniz, Ünal. “Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 3, 2021, ss. 2115-39, doi:10.17679/inuefd.963660.
Vancouver Deniz Ü. Öğretmenlerin Motivasyon Etkenlerini Yeniden Keşfetmek: Sahadan Sesler. INUEFD. 2021;22(3):2115-39.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.