Bu çalışmada ilk olarak Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanmaya yönelik yetkinliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İkinci olarak, çalışmada öğretmenlerin Web 2.0 araçlarını kullanma yetkinliklerinin cinsiyet, meslekteki yılı, öğrenim durumu, görev yeri, teknolojik gelişmeleri takip etme ve Web 2.0 araçlarına yönelik eğitim alma durumlarına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Tekil ve ilişkisel tarama modellerine göre tasarlanan bu çalışmanın örneklemini Türkiye’nin çeşitli illerinde, ortaokullarda görev yapan 156 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, 39 maddenden oluşan ‘Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeği’ ile toplanmıştır. Veriler SPSS 23.0 programında istatistiksel analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanmaya yönelik yetkinliklerinin orta seviyenin altında olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarını kullanma yetkinliklerinin cinsiyet, meslekteki yıl, öğrenim durumu ve görev yerine göre değişiklik göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanma yetkinliklerinin teknolojik gelişmeleri takip etme ve Web 2.0 araçlarına yönelik eğitim alma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Teknolojik gelişmeleri takip eden ve Web 2.0 araçlarına yönelik eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin bu araçları kullanmaya yönelik yetkinlik puanları daha yüksek çıkmıştır. Sonuçlardan hareketle Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Türkçe öğretmenlerine Web 2.0 araçlarına yönelik hem teorik hem de uygulamalı olmak üzere hizmet içi kursların ivedilikle verilmesi gerektiği önerilmiştir.
Web 2.0 araçları Türkçe öğretmenleri Türkçe dersi öğretmen yeterlikleri. öğretmen yeterlikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 1 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.