Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 3, 1698 - 1716, 31.12.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1202953

Öz

Sınıf öğretmeni adaylarının muhtemel görev yerlerinden biri birleştirilmiş sınıflı köy okullarıdır. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ile ilgili öğretmen adaylarına ilk eğitim lisans eğitiminde verilmektedir. Bundan dolayı öğretmen adaylarının lisans eğitimine dair görüşlerinin önemli olduğu düşünülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının bu konu ile ilgili görüşlerinin lisans eğitiminin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir. Bu doğrultuda, araştırmada birleştirilmiş sınıflarda öğretim açısından öğretmen adaylarının lisans eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma olgubilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubundaki 16 sınıf öğretmeni adayı, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiş olup, elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflarla ilgili eksik, yetersiz ve genel olarak kuramsal bilgi verilmektedir. Programda birleştirilmiş sınıflara yönelik uygulama olmadığından verilen eğitim, öğretmen adaylarını birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazırlamamaktadır. Bu sonuçlara dayalı olarak lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflı köy okullarının ziyaret edilmesi, birleştirilmiş sınıfların öğretmenlik uygulamasına dâhil edilmesi ve sınıf öğretmenliği programına birleştirilmiş sınıflarla ilgili bağımsız bir dersin eklenmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akın, U., Adıgüzel, Ö., & Aytaş, E. (2022). Köy okulunda müdür olmak: Sorunlar, uygulamalar ve çözüm önerileri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(18), 168-207. https://doi.org/10.46778/goputeb.1069878
  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim-öğretim: Genç ve deneyimsiz öğretmenlerin görüşlerine dayalı bir araştırma. Eğitim Bilim Toplum, 6(21), 82–108.
  • Albayrak, O., Duysak, A., & Türkmen, A. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıflı okul ziyareti yapmalarının onların bu okullara yönelik algıları üzerindeki etkileri (Rize örneklemi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 187-205.
  • Aslan, C. (2021). Mehmet Bilir’e armağan. Hazırlayanlar (M. Uysal, A. Yıldız, Ş. E. Bağcı ve N. Korkmaz). Türkiye’de birleştirilmiş sınıflı okullar (173-206) içinde, Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Chouari, A. (2016). Cultural diversity and the challenges of teaching multicultural classes in the twenty-first century. Arab World English Journal (AWEJ), 7(3), 3-17. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2859237
  • Creswell, J. W. (2010). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd Ed). London: Sage Publishers.
  • Çalışoğlu, M., & Tanışır, S. N. (2017). Birleştirilmiş sınıfta görev yapan sınıf öğretmenlerinin “birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersi”ne yönelik görüşleri. EKEV Akademi Dergisi, 71, 215 - 228.
  • Demir, F. (2021). Hizmet öncesi eğitimde kıdemli öğretmen deneyimlerinden yararlanmanın öğretmen adayları görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (60), 122-150. 10.21764/maeuefd.892766
  • Döş, İ., & Sağır, M. (2013). Birleştirilmiş sınıflı ilkokulların yönetim sorunları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 237-250.
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 33-57.
  • Eker, C., & Sıcak, A. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıflı öğretime ilişkin zihin imgeleri (metaforları). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(37), 133-153.
  • Engin, G. (2018). The opinions of the multigrade classroom teachers on multigrade class teaching practices (Multiple case analysis: Netherlands-Turkey example). International Journal of Progressive Education, 14(1), 177-200. https://doi.org/10.29329/ijpe.2018.129.13
  • Erbaş, Y. H., & Karakaş, H. (2021). Birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşme etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının öz-yeterlik algılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 481-496. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-913625
  • Erdem, A., Kamacı, S., & Aydemir, T. (2005). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(1-2), 3-13.
  • Gelebek, M. S. (2011). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılık temelli yeni ilköğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Kilis örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep, Türkiye.
  • Güneş, A. M., & Şahin, G. (2021). Öğretmen adaylarının gözüyle birleştirilmiş sınıflara ilişkin bir değerlendirme: Sorun mu, çözüm mü? Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1539-1551. https://doi.org/10.33206/mjss.886302
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Türktan Ş., & Özışık, C. (2017). Student teachers’ perspectives on teaching profession out of a multigrade classroom site visitation. Education for Life, 31(1), 125-143.
  • İlter, İ. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf kavramına ilişkin metaforik algıları. İlköğretim Online, 14(4), 1450-1468. http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.53507
  • İnce, N. B., & Şahin, A. (2016). Birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda çalışan sınıf öğretmenlerinin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 391-409. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016015702
  • İzci, E., Duran, H., & Taşar, H. (2010). Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının algılarına göre ve birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri açısından incelenmesi. Ahi Evren Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 11(1), 19-35.
  • Joyce, T. M. (2014). Quality basic education for all: Challenges in multi-grade teaching in rural schools. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(1), 531. http://doi.org/10.5901/mjss.2014.v5n1p531
  • Karakuş, F. (2016). Öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıf öğretmeni olmaya yönelik yeterlik algıları. Turkısh Studıes-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(19), 491-510. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.10056
  • Karayel, E. (2017). Birleştirilmiş sınıf uygulaması olan ilkokullarda görevli öğretmenlerin yaşadığı sorunlar. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 26-39.
  • Kazu, H., & Aslan, S. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 23-32.
  • Koçyiğit, M., & Eğmir, E. (2019). Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim deneyimleri: Öğretmen yetiştirme üzerine bir analiz. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 320-346. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.19
  • Korkmaz, İ., Saban, A., & Akbaşlı, S. (2004). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(2), 266-277.
  • Kozikoğlu, İ., & Senemoğlu, N. (2018). Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler: Nitel bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 341-371. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.6c3s16m
  • Köksal, K. (2019). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Little, A. W. (2004). Learning and Teaching in Multigrade Settings. Paper prepared for the UNESCO 2005 EFA Monitoring Report. discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1480611/1/Pridmore2007Adapting559.pdf
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994) Qualitative data analysis (Second Edition). London: Sage Publications
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2020). Köy Okullarımızda yeni bir sayfa açıyoruz. https://www.meb.gov.tr/koy-okullarimizda-yeni-bir-sayfa-aciyoruz/haber/21849/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2022a). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2021/2022. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2022b). Millî Eğitim Bakanlığı kurum açma, kapatma ve ad verme yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Resmi Gazete, Sayı: 31835 Tarih: 14 Mayıs 2022
  • Moustakas, C. (2010). Phenomenological research methods. London: Sage Publishers.
  • Msimanga, M. R. (2019). Managing the use of resources in multi-grade classrooms. South African Journal of Education, 39(3). https://doi.org/10.15700/saje.v39n3a1599
  • Msimanga, M. R. (2020). Teaching and learning in multi-grade classrooms: The LEPO framework. Africa Education Review, 17(3), 123-141. https://doi.org/10.1080/18146627.2019.1671877
  • Mulkeen, A. G., & Higgins, C. (2009). Multigrade teaching in sub-saharan Africa: Lessons from Uganda, Senegal and the Gambia. World Bank Working Paper
  • Mulryan-Kyne, C. (2007). The preparation of teachers for multigrade teaching. Teaching and teacher education, 23(4), 501-514. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.12.003
  • Naparan, G. B., & Alinsug, V. G. (2021). Classroom strategies of multigrade teachers. Social Sciences & Humanities Open, 3(1), 100109. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2021.100109
  • Ocakcı, E., & Samancı, O. (2019). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri ve sınıf yönetimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 604-620. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.20xx.xx.xxxxx-xxxxxx
  • Özdemir, M., Özdemir, O., & Gül, M. (2020). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıf uygulamalarına ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Öztürk, N. (2007). Cumhuriyetin başlangıcından günümüze birleştirilmiş sınıflar uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 28-35.
  • Palavan, Ö., & Göçer, V. (2017). Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda karşılaştıkları problemler (Malatya il örneği). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 69-96.
  • Rego, M. A., & Nieto, S. (2000). Multicultural/intercultural teacher education in two contexts: Lessons from the United States and Spain. Teaching and Teacher Education, 16, 413-427. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(00)00003-2
  • Sağ, R., & Sezer, R. (2012). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki eğitim ihtiyaçları. İlköğretim Online, 11(2) , 491-503.
  • Sağ, R., Savaş, B., & Sezer, R. (2009). Burdur’daki birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin özellikleri sorunları ve ihtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 37-56.
  • Samancı, O. (2019). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Schmeichel, M. (2012): Good teaching? An examination of culturally relevant pedagogy as an equity practice. Journal of Curriculum Studies, 44(2), 211-231. http://dx.doi.org/10.1080/00220272.2011.591434
  • Seban, D. (2015) Development of preservice identities: Learning from a multigrade classroom practicum context, Journal of Education for Teaching, 41(1), 19-36. https://doi.org/10.1080/02607476.2014.992632
  • Sidekli, S., Coşkun, İ., & Aydın, Y. (2015). Köyde öğretmen olmak: Birleştirilmiş sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
  • Şahin, M. (2021). Professional identity development of EFL teachers working at rural schools in Turkey (Yayımlanmamış doktora tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Taşdemir, M. (2012). Birleştirilmiş sınıflarla öğretim, öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taşdemir, M. (2014). Birleştirilmiş sınıflar hakkında sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: Beklenti ve metaforlar. Turkish Studies, 9(2), 1459-1475.
  • Topal, Ö., & Efendioğlu, A. (2021). Türkiye’de birleştirilmiş sınıf konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1732-1753. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.929832
  • Wenger, K. J., & Dinsmore, J. (2005). Preparing rural preservice teachers for diversity. Journal of Research in Rural Education, 20(10), 1-15.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yıldırım, F., & Amaç, Z. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamaları: Görüş ve öneriler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 203-220. https://doi.org/10.18069/firatsbed.752224
  • Yıldız, M., & Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 1-14.
  • Yin, R. (2011). Qualitative research from start to finish. London: The Guilford Press Yükseköğretim Kurumu (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı, https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi09042019.pdf

Undergraduate Education in Terms of Teaching in Multi-Grade Classes

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 3, 1698 - 1716, 31.12.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1202953

Öz

One of the possible assignments of primary school teacher candidates is village schools with multi-grade classes. Pre-service teachers receive their first training on teaching in multi-grade classes in undergraduate education. Therefore, their views on undergraduate education are important. It is expected that the views of the primary school teacher pre-service teachers will contribute to the improvement and development of undergraduate education. In this direction, it was aimed to examine the views of pre-service teachers on undergraduate education in term of teaching in multi-grade classes. The research was carried out with a phenomenological design. The 16 teacher candidates in the study group were determined according to the maximum diversity sampling method. The research data were obtained through semi-structured interviews and analyzed by content analysis. According to the results of the research incomplete, insufficient and generally theoretical information is given about the multi-grade classes in undergraduate education. Undergraduate education does not prepare pre-service teachers to be teachers in multi-grade classes, since there is no practice for multi-grade classes in the program. Based on these results, it would be beneficial to visit village schools with multi-grade classes in undergraduate education, to include multi-grade classes in teaching practice, and to add an independent course about combined classrooms to the classroom teaching program.

Kaynakça

  • Akın, U., Adıgüzel, Ö., & Aytaş, E. (2022). Köy okulunda müdür olmak: Sorunlar, uygulamalar ve çözüm önerileri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(18), 168-207. https://doi.org/10.46778/goputeb.1069878
  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim-öğretim: Genç ve deneyimsiz öğretmenlerin görüşlerine dayalı bir araştırma. Eğitim Bilim Toplum, 6(21), 82–108.
  • Albayrak, O., Duysak, A., & Türkmen, A. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıflı okul ziyareti yapmalarının onların bu okullara yönelik algıları üzerindeki etkileri (Rize örneklemi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 187-205.
  • Aslan, C. (2021). Mehmet Bilir’e armağan. Hazırlayanlar (M. Uysal, A. Yıldız, Ş. E. Bağcı ve N. Korkmaz). Türkiye’de birleştirilmiş sınıflı okullar (173-206) içinde, Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Chouari, A. (2016). Cultural diversity and the challenges of teaching multicultural classes in the twenty-first century. Arab World English Journal (AWEJ), 7(3), 3-17. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2859237
  • Creswell, J. W. (2010). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd Ed). London: Sage Publishers.
  • Çalışoğlu, M., & Tanışır, S. N. (2017). Birleştirilmiş sınıfta görev yapan sınıf öğretmenlerinin “birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersi”ne yönelik görüşleri. EKEV Akademi Dergisi, 71, 215 - 228.
  • Demir, F. (2021). Hizmet öncesi eğitimde kıdemli öğretmen deneyimlerinden yararlanmanın öğretmen adayları görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (60), 122-150. 10.21764/maeuefd.892766
  • Döş, İ., & Sağır, M. (2013). Birleştirilmiş sınıflı ilkokulların yönetim sorunları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 237-250.
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 33-57.
  • Eker, C., & Sıcak, A. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıflı öğretime ilişkin zihin imgeleri (metaforları). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(37), 133-153.
  • Engin, G. (2018). The opinions of the multigrade classroom teachers on multigrade class teaching practices (Multiple case analysis: Netherlands-Turkey example). International Journal of Progressive Education, 14(1), 177-200. https://doi.org/10.29329/ijpe.2018.129.13
  • Erbaş, Y. H., & Karakaş, H. (2021). Birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşme etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının öz-yeterlik algılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 481-496. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-913625
  • Erdem, A., Kamacı, S., & Aydemir, T. (2005). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(1-2), 3-13.
  • Gelebek, M. S. (2011). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılık temelli yeni ilköğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Kilis örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep, Türkiye.
  • Güneş, A. M., & Şahin, G. (2021). Öğretmen adaylarının gözüyle birleştirilmiş sınıflara ilişkin bir değerlendirme: Sorun mu, çözüm mü? Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1539-1551. https://doi.org/10.33206/mjss.886302
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Türktan Ş., & Özışık, C. (2017). Student teachers’ perspectives on teaching profession out of a multigrade classroom site visitation. Education for Life, 31(1), 125-143.
  • İlter, İ. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf kavramına ilişkin metaforik algıları. İlköğretim Online, 14(4), 1450-1468. http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.53507
  • İnce, N. B., & Şahin, A. (2016). Birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda çalışan sınıf öğretmenlerinin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 391-409. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016015702
  • İzci, E., Duran, H., & Taşar, H. (2010). Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının algılarına göre ve birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri açısından incelenmesi. Ahi Evren Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 11(1), 19-35.
  • Joyce, T. M. (2014). Quality basic education for all: Challenges in multi-grade teaching in rural schools. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(1), 531. http://doi.org/10.5901/mjss.2014.v5n1p531
  • Karakuş, F. (2016). Öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıf öğretmeni olmaya yönelik yeterlik algıları. Turkısh Studıes-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(19), 491-510. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.10056
  • Karayel, E. (2017). Birleştirilmiş sınıf uygulaması olan ilkokullarda görevli öğretmenlerin yaşadığı sorunlar. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 26-39.
  • Kazu, H., & Aslan, S. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 23-32.
  • Koçyiğit, M., & Eğmir, E. (2019). Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim deneyimleri: Öğretmen yetiştirme üzerine bir analiz. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 320-346. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.19
  • Korkmaz, İ., Saban, A., & Akbaşlı, S. (2004). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(2), 266-277.
  • Kozikoğlu, İ., & Senemoğlu, N. (2018). Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler: Nitel bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 341-371. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.6c3s16m
  • Köksal, K. (2019). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Little, A. W. (2004). Learning and Teaching in Multigrade Settings. Paper prepared for the UNESCO 2005 EFA Monitoring Report. discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1480611/1/Pridmore2007Adapting559.pdf
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994) Qualitative data analysis (Second Edition). London: Sage Publications
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2020). Köy Okullarımızda yeni bir sayfa açıyoruz. https://www.meb.gov.tr/koy-okullarimizda-yeni-bir-sayfa-aciyoruz/haber/21849/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2022a). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2021/2022. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2022b). Millî Eğitim Bakanlığı kurum açma, kapatma ve ad verme yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Resmi Gazete, Sayı: 31835 Tarih: 14 Mayıs 2022
  • Moustakas, C. (2010). Phenomenological research methods. London: Sage Publishers.
  • Msimanga, M. R. (2019). Managing the use of resources in multi-grade classrooms. South African Journal of Education, 39(3). https://doi.org/10.15700/saje.v39n3a1599
  • Msimanga, M. R. (2020). Teaching and learning in multi-grade classrooms: The LEPO framework. Africa Education Review, 17(3), 123-141. https://doi.org/10.1080/18146627.2019.1671877
  • Mulkeen, A. G., & Higgins, C. (2009). Multigrade teaching in sub-saharan Africa: Lessons from Uganda, Senegal and the Gambia. World Bank Working Paper
  • Mulryan-Kyne, C. (2007). The preparation of teachers for multigrade teaching. Teaching and teacher education, 23(4), 501-514. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.12.003
  • Naparan, G. B., & Alinsug, V. G. (2021). Classroom strategies of multigrade teachers. Social Sciences & Humanities Open, 3(1), 100109. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2021.100109
  • Ocakcı, E., & Samancı, O. (2019). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri ve sınıf yönetimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 604-620. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.20xx.xx.xxxxx-xxxxxx
  • Özdemir, M., Özdemir, O., & Gül, M. (2020). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıf uygulamalarına ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Öztürk, N. (2007). Cumhuriyetin başlangıcından günümüze birleştirilmiş sınıflar uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 28-35.
  • Palavan, Ö., & Göçer, V. (2017). Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda karşılaştıkları problemler (Malatya il örneği). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 69-96.
  • Rego, M. A., & Nieto, S. (2000). Multicultural/intercultural teacher education in two contexts: Lessons from the United States and Spain. Teaching and Teacher Education, 16, 413-427. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(00)00003-2
  • Sağ, R., & Sezer, R. (2012). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki eğitim ihtiyaçları. İlköğretim Online, 11(2) , 491-503.
  • Sağ, R., Savaş, B., & Sezer, R. (2009). Burdur’daki birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin özellikleri sorunları ve ihtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 37-56.
  • Samancı, O. (2019). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Schmeichel, M. (2012): Good teaching? An examination of culturally relevant pedagogy as an equity practice. Journal of Curriculum Studies, 44(2), 211-231. http://dx.doi.org/10.1080/00220272.2011.591434
  • Seban, D. (2015) Development of preservice identities: Learning from a multigrade classroom practicum context, Journal of Education for Teaching, 41(1), 19-36. https://doi.org/10.1080/02607476.2014.992632
  • Sidekli, S., Coşkun, İ., & Aydın, Y. (2015). Köyde öğretmen olmak: Birleştirilmiş sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
  • Şahin, M. (2021). Professional identity development of EFL teachers working at rural schools in Turkey (Yayımlanmamış doktora tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Taşdemir, M. (2012). Birleştirilmiş sınıflarla öğretim, öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taşdemir, M. (2014). Birleştirilmiş sınıflar hakkında sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: Beklenti ve metaforlar. Turkish Studies, 9(2), 1459-1475.
  • Topal, Ö., & Efendioğlu, A. (2021). Türkiye’de birleştirilmiş sınıf konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1732-1753. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.929832
  • Wenger, K. J., & Dinsmore, J. (2005). Preparing rural preservice teachers for diversity. Journal of Research in Rural Education, 20(10), 1-15.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yıldırım, F., & Amaç, Z. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamaları: Görüş ve öneriler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 203-220. https://doi.org/10.18069/firatsbed.752224
  • Yıldız, M., & Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 1-14.
  • Yin, R. (2011). Qualitative research from start to finish. London: The Guilford Press Yükseköğretim Kurumu (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı, https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi09042019.pdf
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fehmi Demir 0000-0003-4111-0700

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demir, F. (2022). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1698-1716. https://doi.org/10.17679/inuefd.1202953
AMA Demir F. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi. INUEFD. Aralık 2022;23(3):1698-1716. doi:10.17679/inuefd.1202953
Chicago Demir, Fehmi. “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 3 (Aralık 2022): 1698-1716. https://doi.org/10.17679/inuefd.1202953.
EndNote Demir F (01 Aralık 2022) Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 3 1698–1716.
IEEE F. Demir, “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi”, INUEFD, c. 23, sy. 3, ss. 1698–1716, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1202953.
ISNAD Demir, Fehmi. “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/3 (Aralık 2022), 1698-1716. https://doi.org/10.17679/inuefd.1202953.
JAMA Demir F. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi. INUEFD. 2022;23:1698–1716.
MLA Demir, Fehmi. “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 3, 2022, ss. 1698-16, doi:10.17679/inuefd.1202953.
Vancouver Demir F. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi. INUEFD. 2022;23(3):1698-716.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.