Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of The Relationship Between The Instagram Addictions And Academic Procrastination Behaviors Of Music Teacher Students

Yıl 2023, Cilt: 24 Sayı: 1, 670 - 687, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1244973

Öz

In this study, the relationship between the Instagram addiction status of Music Education program students and their academic procrastination behaviors was examined. The research was carried out in relational screening model. The research sample consisted of 104 students studying at İnönü University. Research data were collected with demographic information form, instagram addiction scale and academic procrastination scale. In the analysis of the research data, percentage, frequency, arithmetic mean values were examined and simple linear correlation tests were performed. It was observed that 91.35% of the participants were Instagram users. It was concluded that the participants spent a significant amount of time using Instagram in their daily lives. It was found that 29.5% of the participants were addicted to Instagram. The academic procrastination behaviors of the participants are at an average level. No significant relationship was found between Instagram addiction and academic procrastination and general academic achievement grade point average (GANO)

Kaynakça

  • Akdemir, T. N. (2013). İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Alhabash S., & Ma, M. (2017). A tale of four platforms: motivations and uses of Facebook, Twitter, Instagram, and Snapchat among college students? Soc Media Soc 3(1), 1–13.
  • Aslan, Ö. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Instagram Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(13), 41-65.
  • Balkıs, M. ve Erdinc, D. (2021). Akademik Erteleme Ölçeği’nin Kısa Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 410-425.
  • Bayraktar, F. (2001). İnternet kullanımının ergen gelişimindeki rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Can, A. (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiftçi, H. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 417-434.
  • Dean, B. (2022, Ocak 5) Instagram Demographic Statistics: How Many People Use Instagram in 2022? Backlingo. https://backlinko.com/instagram-users adresinden 23.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Dierks, Z. (2022, Kasım 14). Distribution of Instagram users in Turkey as of October 2022, by age group. Statista. https://www.statista.com/statistics/1024684/instagram-users-turkey/ adresinden 29.01.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Dixon, S. (2023, Şubat 14). Most popular social networks worldwide as of January 2022, ranked by number of monthly active users. Statista. https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ adresinden 29.01.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Foroughi, B., Griffiths, M. D., Iranmanesh, M., & Salamzadeh, Y. (2021). Associations between Instagram addiction, academic performance, social anxiety, depression, and life satisfaction among university students. International Journal of Mental Health and Addiction, 20, 1-22.
  • Goodman, A. (1990). Addiction: Definition and İmplications. British Journal of Addiction, 85(11), 1403-1408 Güçdemir, Y. (2017). Sosyal medya; Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama. İstanbul: Derin.
  • Işık, U., Kalem, M., Aliyeva, F., ve Ülker, M. (2022). Medya bağımlılığı teorisi doğrultusunda Instagram: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yeni Medya, 2022(12), 97-116. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1107775
  • Kaeem, K. (2022, Şubat 4). 7 Reasons Why Instagram Is the Best Social Media App to Use. Makeuseof. https://www.makeuseof.com/reasons-why-instagram-best-social-media-app/#:~:text=Instagram%27s%20Content%20Is%20More%20Engaging%20Than%20Other%20Platforms&text=With%20hundreds%20of%20millions%20of,both%20ordinary%20users%20and%20influencers adresinden 23.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (24. Basım), Ankara: Nobel.
  • Kaya, F. (2021). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler ile insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi derslerindeki değerlere ilişkin tutumları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Kırbaç, M. , Kaya, F. & Özkul, R. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde eğitim fakültesi öğrencilerinin genel öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi / Investigation of general self-efficacy levels of faculty of education students in distance education process . e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , 14 (1) , 391-407 . DOI: 10.19160/e-ijer.1203150
  • Kırcaburun, K. (2017). Üniversite öğrencilerinde instagram bağımlılığı, kişilik özellikleri ve kendini sevme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Klobas, J. E., McGill, T. J., Moghavvemi, S., & Paramanathan, T. (2018). Compulsive YouTube usage: A comparison of use motivation and personality effects. Computers in Human Behavior, 87, 129-139.
  • Koçak, M. ve Traş, Z. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Yaşamın Anlamı Arasındaki Yordayıcı İlişkiler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1618-1631.
  • Kocaman, G. ve Kazan, H. (2021). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Instagram Bağımlılıkları ve Sosyal Görünüş Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(40), 2638-2664.
  • Kuss, D., & Griffiths M. (2017). Social networking sites and addiction: Ten lessons learned. Int J Environ Res Public Health; 14(3), 311-328.
  • McCloskey, J. D. (2011). Finally, my thesis on academic procrastination (Master's thesis). Retrieved from ProQuest, UMI Dissertations Publishing. (1506326).
  • Milgram, N. A., & Tenne, R. (2000). Personality correlates of decisional and task avoidant procrastination. European Journal of Personality, 14, 141–156.
  • Moqbel M., & Kock N. (2018). Unveiling the dark side of social networking sites: Personal and work-related consequences of social networking site addiction. Inf Manage, 55(1), 109–119.
  • Obar, J. A., & Wildman, S. (2015). Social Media Definition and The Governance Challenge: An İntroduction to the Special İssue. Telecommunications Policy, 39(9), 745-750.
  • Odacı, H. ve Çelik, Ç. B. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımlarının Akademik Öz-Yeterlik, Akademik Erteleme Ve Yeme Tutumları İle İlişkisi. Education Sciences, 7(1), 389-403.
  • Orpen, C. (1998). The causes and consequences of academic procrastination: A research note. Westminster Studies in Education, 21(1), 73-75.
  • Özhan, U. (2019). Liselerde Sosyal Ağ Olgusunun İncelenmesi: Malatya Örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pekpazar, A., Aydın, G. K., Aydın, U., Beyhan, H., & Arı, E. (2021). Role of instagram addiction on academic performance among Turkish university students: mediating effect of procrastination. Computers and Education Open, 2, 100049. https://doi.org/10.1016/j.caeo.2021.100049
  • Sanal, Y. ve Ozer, Ö. (2017). Smartphone Addiction and the Use of Social Media among University Students Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Sosyal Ağ Kullanımı: Bir Durum Değerlendirmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 7(2), 367 - 377.
  • Serenko A., & Turel O. (2015). Integrating technology addiction and use: An empirical investigation of Facebook users. AIS Transactions on Replication Research. 1(2), 1–18.
  • Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 503–509. https://doi.org/10.1037/0022-0167.31.4.503
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics. (5th ed.). New York: Allyn and Bacon.
  • Tutgun-Ünal, A., & Deniz, L. (2015). Development of the Social Media Addiction Scale. Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), 6(21), 51-70.
  • Ünal, T. Ü. (2015). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uslu, M. (2021). Türkiye’de Sosyal Medya Bağımlılığı ve Kullanımı Araştırması/The Analysis of Social Media Addiction and Usage in Turkey. Turkish Academic Research Review, 6 (2), 370-396.
  • Wearesocial (2022, Nisan 19). We are social 2022 türkiye sosyal medya kullanımı veriler. Recrodigital. https://recrodigital.com/we-are-social-2022-turkiye-sosyal-medya-kullanimi-verileri adresinden 06.02.2023 erişilmiştir.
  • Young, K. (1998). Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder. CyberPsychology & Behavior, 1(3), 237-244.

Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 24 Sayı: 1, 670 - 687, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1244973

Öz

Instagram ülkemizde gençler arasında en çok kullanılan sosyal ağ uygulamasıdır. İnstagram kullanıcıları gün içerisinde önemli bir süreyi intagram kullanarak geçirmektedirler. Kimi instagram kullanıcıları instagrama karşı bağımlılık geliştirebilmektedir. Bu durum kullanıcıların akademik yaşantılarını olumsuz etkileyebilmekte ve akademik sorumluluklarını ertelemelerine sebep olabilmektedir. Bu araştırmada İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği programı öğrencilerinin, instagram bağımlılıkları durumu ile akademik ertelemecilik davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma örneklemini İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 104 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri demografik bilgiler formu, instagram bağımlılığı ölçeği ve akademik ertelemecilik ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama değerleri incelenmiş ve basit doğrusal korelasyon testi yapılmıştır. Katılımcıların %91.35’inin instagram kullanıcısı olduğu görülmüştür. Katılımcıların günlük yaşantılarında önemli bir süreyi instagram kullanarak geçirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların %29,5’inin instagram bağımlısı oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Katılımcıların akademik ertelemecilik davranışları ortalama düzeydedir. İnstagram bağımlılığı ile akademik ertelemecilik ve genel akademik başarı not ortalaması (GANO) arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Akdemir, T. N. (2013). İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Alhabash S., & Ma, M. (2017). A tale of four platforms: motivations and uses of Facebook, Twitter, Instagram, and Snapchat among college students? Soc Media Soc 3(1), 1–13.
  • Aslan, Ö. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Instagram Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(13), 41-65.
  • Balkıs, M. ve Erdinc, D. (2021). Akademik Erteleme Ölçeği’nin Kısa Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 410-425.
  • Bayraktar, F. (2001). İnternet kullanımının ergen gelişimindeki rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Can, A. (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiftçi, H. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 417-434.
  • Dean, B. (2022, Ocak 5) Instagram Demographic Statistics: How Many People Use Instagram in 2022? Backlingo. https://backlinko.com/instagram-users adresinden 23.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Dierks, Z. (2022, Kasım 14). Distribution of Instagram users in Turkey as of October 2022, by age group. Statista. https://www.statista.com/statistics/1024684/instagram-users-turkey/ adresinden 29.01.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Dixon, S. (2023, Şubat 14). Most popular social networks worldwide as of January 2022, ranked by number of monthly active users. Statista. https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ adresinden 29.01.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Foroughi, B., Griffiths, M. D., Iranmanesh, M., & Salamzadeh, Y. (2021). Associations between Instagram addiction, academic performance, social anxiety, depression, and life satisfaction among university students. International Journal of Mental Health and Addiction, 20, 1-22.
  • Goodman, A. (1990). Addiction: Definition and İmplications. British Journal of Addiction, 85(11), 1403-1408 Güçdemir, Y. (2017). Sosyal medya; Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama. İstanbul: Derin.
  • Işık, U., Kalem, M., Aliyeva, F., ve Ülker, M. (2022). Medya bağımlılığı teorisi doğrultusunda Instagram: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yeni Medya, 2022(12), 97-116. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1107775
  • Kaeem, K. (2022, Şubat 4). 7 Reasons Why Instagram Is the Best Social Media App to Use. Makeuseof. https://www.makeuseof.com/reasons-why-instagram-best-social-media-app/#:~:text=Instagram%27s%20Content%20Is%20More%20Engaging%20Than%20Other%20Platforms&text=With%20hundreds%20of%20millions%20of,both%20ordinary%20users%20and%20influencers adresinden 23.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (24. Basım), Ankara: Nobel.
  • Kaya, F. (2021). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler ile insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi derslerindeki değerlere ilişkin tutumları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Kırbaç, M. , Kaya, F. & Özkul, R. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde eğitim fakültesi öğrencilerinin genel öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi / Investigation of general self-efficacy levels of faculty of education students in distance education process . e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , 14 (1) , 391-407 . DOI: 10.19160/e-ijer.1203150
  • Kırcaburun, K. (2017). Üniversite öğrencilerinde instagram bağımlılığı, kişilik özellikleri ve kendini sevme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Klobas, J. E., McGill, T. J., Moghavvemi, S., & Paramanathan, T. (2018). Compulsive YouTube usage: A comparison of use motivation and personality effects. Computers in Human Behavior, 87, 129-139.
  • Koçak, M. ve Traş, Z. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Yaşamın Anlamı Arasındaki Yordayıcı İlişkiler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1618-1631.
  • Kocaman, G. ve Kazan, H. (2021). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Instagram Bağımlılıkları ve Sosyal Görünüş Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(40), 2638-2664.
  • Kuss, D., & Griffiths M. (2017). Social networking sites and addiction: Ten lessons learned. Int J Environ Res Public Health; 14(3), 311-328.
  • McCloskey, J. D. (2011). Finally, my thesis on academic procrastination (Master's thesis). Retrieved from ProQuest, UMI Dissertations Publishing. (1506326).
  • Milgram, N. A., & Tenne, R. (2000). Personality correlates of decisional and task avoidant procrastination. European Journal of Personality, 14, 141–156.
  • Moqbel M., & Kock N. (2018). Unveiling the dark side of social networking sites: Personal and work-related consequences of social networking site addiction. Inf Manage, 55(1), 109–119.
  • Obar, J. A., & Wildman, S. (2015). Social Media Definition and The Governance Challenge: An İntroduction to the Special İssue. Telecommunications Policy, 39(9), 745-750.
  • Odacı, H. ve Çelik, Ç. B. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımlarının Akademik Öz-Yeterlik, Akademik Erteleme Ve Yeme Tutumları İle İlişkisi. Education Sciences, 7(1), 389-403.
  • Orpen, C. (1998). The causes and consequences of academic procrastination: A research note. Westminster Studies in Education, 21(1), 73-75.
  • Özhan, U. (2019). Liselerde Sosyal Ağ Olgusunun İncelenmesi: Malatya Örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pekpazar, A., Aydın, G. K., Aydın, U., Beyhan, H., & Arı, E. (2021). Role of instagram addiction on academic performance among Turkish university students: mediating effect of procrastination. Computers and Education Open, 2, 100049. https://doi.org/10.1016/j.caeo.2021.100049
  • Sanal, Y. ve Ozer, Ö. (2017). Smartphone Addiction and the Use of Social Media among University Students Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Sosyal Ağ Kullanımı: Bir Durum Değerlendirmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 7(2), 367 - 377.
  • Serenko A., & Turel O. (2015). Integrating technology addiction and use: An empirical investigation of Facebook users. AIS Transactions on Replication Research. 1(2), 1–18.
  • Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 503–509. https://doi.org/10.1037/0022-0167.31.4.503
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics. (5th ed.). New York: Allyn and Bacon.
  • Tutgun-Ünal, A., & Deniz, L. (2015). Development of the Social Media Addiction Scale. Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), 6(21), 51-70.
  • Ünal, T. Ü. (2015). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uslu, M. (2021). Türkiye’de Sosyal Medya Bağımlılığı ve Kullanımı Araştırması/The Analysis of Social Media Addiction and Usage in Turkey. Turkish Academic Research Review, 6 (2), 370-396.
  • Wearesocial (2022, Nisan 19). We are social 2022 türkiye sosyal medya kullanımı veriler. Recrodigital. https://recrodigital.com/we-are-social-2022-turkiye-sosyal-medya-kullanimi-verileri adresinden 06.02.2023 erişilmiştir.
  • Young, K. (1998). Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder. CyberPsychology & Behavior, 1(3), 237-244.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

K. Dilek Tankız 0000-0001-9900-6477

Uğur Özhan 0000-0003-1890-3868

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tankız, K. D., & Özhan, U. (2023). Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 670-687. https://doi.org/10.17679/inuefd.1244973
AMA Tankız KD, Özhan U. Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. INUEFD. Mayıs 2023;24(1):670-687. doi:10.17679/inuefd.1244973
Chicago Tankız, K. Dilek, ve Uğur Özhan. “Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları Ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Mayıs 2023): 670-87. https://doi.org/10.17679/inuefd.1244973.
EndNote Tankız KD, Özhan U (01 Mayıs 2023) Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1 670–687.
IEEE K. D. Tankız ve U. Özhan, “Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, INUEFD, c. 24, sy. 1, ss. 670–687, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1244973.
ISNAD Tankız, K. Dilek - Özhan, Uğur. “Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları Ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (Mayıs 2023), 670-687. https://doi.org/10.17679/inuefd.1244973.
JAMA Tankız KD, Özhan U. Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. INUEFD. 2023;24:670–687.
MLA Tankız, K. Dilek ve Uğur Özhan. “Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları Ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2023, ss. 670-87, doi:10.17679/inuefd.1244973.
Vancouver Tankız KD, Özhan U. Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin İnstagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. INUEFD. 2023;24(1):670-87.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.