The gifted andtalentedindividualswho canfallow utilizeand nbsp;generatenewknowledgeand nbsp; nbsp;technology havebeenthemostimportantassetsof thecountries in today rsquo;s global andcompetitive World Thesurvivalandadvancements of nationsarepossiblebygeneratingandutilizngnewknowledgetowardsinnovativeproductsandserviceswhichwillensurethecompetitiveness of thenations Inthiscontext diagnosingandeducatingthegiftedandtalentedchildrenwhoconstituteonlytwopercent of thepopulation bearsgreatimportance Inthepast ourcountrywasone of themostprominentcountries nbsp; in the World withregardtotheeducation of giftedandtalentedchildrenandtook a place in thehistoryviaher educatedpeople Thisstudy based on theliteraturereview aimedtoexaminethepoliciesandimplementationsandtoelicitthecurrentsituationtowardstheeducation of giftedandtalentedstudents in Turkey Alongwiththeresults somerecommendationsweredeveloped Thedevelopment of the nbsp;differentiatedandversatileprogramsin ordertomeettheneedsof thegifted talentedstudents; theimprovement oftheexistingprograms;theenhancement of theevaluationactivities in ordertodetecttheproblemsandtotaclethem;theenhancement ofthequalityandquantity of thetrainers; andachievingthelegal arrangementsaresome of therecommendationsmade
Giftedandtalentedstudents, educationpolicies, development, schools, teachers
Küreselleşen ve rekabetin her düzeyde hissedildiği günümüz dünyasında hızla gelişen bilgi ve teknolojiyi takip edecek kullanacak ve geliştirecek üstün zek acirc;lı yetenekli bireyler ülkelerin en önemli hazineleri haline gelmiştir Ulusların varlıklarını devam ettirebilmesi ve ilerlemesi yeni bilgi üretme ve bu bilgiyi yenilikçi ve rekabet avantajı sağlayan ürün ve hizmete dönüştürmekle mümkündür Bu kapsamda toplam nüfus içinde genellikle yüzde iki gibi küçük bir oranı oluşturan üstün zek acirc;lı yetenekli bireylerin tanılanması ve eğitilmesi büyük önem taşımaktadır Ülkemiz geçmişte üstün zek acirc;lıların yeteneklilerin eğitimi konusunda dünyada önde gelen ülkelerden birisi olmuş ve yetiştirdiği insanlar ile tarihte iz bırakmıştır Bu çalışma literatür bilgisine dayalı olarak ülkemizdeki üstün zek acirc;lı yeteneklilerin eğitimi konusundaki politikaları irdelemek ve mevcut durumu ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir Varılan sonuçlar çerçevesinde üstün zekalı yetenekli öğrencilerin ihtiyaçlarına yanıt verecek farklılaştırılmış ve esneklik gösteren programlar geliştirilmesi mevcut programların iyileştirilmesi sorunların belirlenmesi ve üstesinden gelinmesi yönünde değerlendirme etkinliklerine önem verilmesi yetiştirici kadrolarının sayı ve nitelik olarak artırılması ve gerekli yasal düzenlemelerin yapılması yönünde birtakım önerilere yer verilmiştir
Üstün zekâlı-yetenekli öğrenciler, eğitim politikaları, gelişme, okullar, öğretmenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 14, Sayı 2 |
Bibtex | @ { inuefd108599, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {14}, number = {2}, pages = {35 - 56}, doi = {10.17679/inuefd.108599}, title = {Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar}, key = {cite}, author = {Özmen, Fatma and Kömürlü, Fatih} } |
APA | Özmen, F. & Kömürlü, F. (2013). Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 14 (2) , 35-56 . DOI: 10.17679/inuefd.108599 |
MLA | Özmen, F. , Kömürlü, F. "Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2013 ): 35-56 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8693/108599> |
Chicago | Özmen, F. , Kömürlü, F. "Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2013 ): 35-56 |
RIS | TY - JOUR T1 - Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar AU - FatmaÖzmen, FatihKömürlü Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - doi: 10.17679/inuefd.108599 DO - 10.17679/inuefd.108599 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 35 EP - 56 VL - 14 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.108599 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.108599 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar %A Fatma Özmen , Fatih Kömürlü %T Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar %D 2013 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 14 %N 2 %R doi: 10.17679/inuefd.108599 %U 10.17679/inuefd.108599 |
ISNAD | Özmen, Fatma , Kömürlü, Fatih . "Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 / 2 (Nisan 2013): 35-56 . https://doi.org/10.17679/inuefd.108599 |
AMA | Özmen F. , Kömürlü F. Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar. INUEFD. 2013; 14(2): 35-56. |
Vancouver | Özmen F. , Kömürlü F. Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 14(2): 35-56. |
IEEE | F. Özmen ve F. Kömürlü , "Türkiye’de Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerineğitimine İlişkin Politika Ve Uygulamalar", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 14, sayı. 2, ss. 35-56, Nis. 2013, doi:10.17679/inuefd.108599 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.