Web based homework is a rapidly growing educational use of the Internet In this study the effects on the students rsquo; achievements of the web based homework with pen based homework were compared nbsp; According to pretest posttest control group design the study was applied to experimental and control groups during two semesters Students included in the experimental group were conducted their homework on LON CAPA The Learning Online Network with a Computer Assisted Personalized Approach Students included in the control group were performed their homework on pen paper The achievements of the students in the groups were evaluated not also their homework results but also their exam scores According to results obtained from the study it was found that the homework results of the experimental group were higher than the homework results of the control group When the exam scores of the groups were examined it was found that the results of the groups were found nearly equal When the results of the study were generally evaluated it could be said that the homework performances of the students in the experimental group did not represent their success and the web based homework system wasn rsquo;t provide a contribution on students rsquo; achievement nbsp;
Assessment and evaluation educational technologies paper-based homework web-based homework
Eğitim ve öğretimde internetin yaygın kullanımı ağ tabanlı ödev sistemlerinin yaygınlaşmasına yol açmıştır.
Bu çalışmada ağ tabanlı ve geleneksel ev ödevlerinin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkileri
karşılaştırılmıştır. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deney desenine göre iki dönem süresince deney ve
kontrol gruplarına uygulanmıştır. Deney gruplarında yer alan öğrenciler ödevlerini ağ üzerinden LON-CAPA
(The Learning Online Network with a Computer-Assisted Personalized Approach) programı yardımıyla
yaparken kontrol gruplarında yer alan öğrenciler ödevlerini geleneksel ev ödevi olarak yapmışlardır.
Gruplarda yer alan öğrencilerin başarısı sadece ödevler ile değil aynı zamanda öğrencilerin sınav
performansları da karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre deney gruplarında yer alan
öğrencilerin ödev performansı kontrol gruplarında yer alan öğrencilere göre yüksek bulunmuştur. Grupların
sınav sonuçları incelendiğinde ise sonuçların birbirine yakın olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları genel
olarak değerlendirildiği zaman, deney gruplarında yer alan öğrencilerin ödev performanslarının gerçek
başarıyı yansıtmadığı ve ağ tabanlı ev ödevlerin öğrencilerin başarısına olumlu bir katkı sağlamadığı
bulunmuştur.
Ağ tabanlı ev ödevi eğitim teknolojisi geleneksel ev ödevi ölçme ve değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 1 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.