BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of University Instructors? In class Teaching Skills According to Students? Views

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 67 - 90, 01.06.2012

Öz

The purpose of this research was to determine university instructors rsquo; in class teaching skills based on students rsquo; views This descriptive research was based on screening model The working group of the study was consisted of 800 students studying at various departments of Kilis 7 Aralik University and University of Gaziantep in the academic year of 2009 2010 A questionnaire developed by the authors was used to gather the data Arithmetic mean standard deviation t test and analysis of variance were calculated to analyze the data According to the results the students think that half of the teaching staff were sufficient enough about quot;subject area knowledge quot; quot;the ability to use teaching strategies methods and techniques rdquo; ldquo;the skills of teaching materials rdquo; quot;communication skills quot; quot;classroom management skills quot; and quot;assessment skills quot; It was also found that the students rsquo; views significantly differed according to ldquo;gender rdquo; ldquo;department rdquo; and ldquo;major rdquo; variables

Kaynakça

  • Açıkgöz Ün, K. (1992). İşbirlikçi Öğrenme Kuram Araştırma Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Aksu, M.B., Çivitçi, A., Duy, B. (2008). Yükseköğretim Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Ders Uygulamaları ve Sınıf İçi Davranışlarına İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), ss. 17–42.
  • Aydın, A.(1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Balcı, A.(1998). Etkili okul. Eğitim ve Bilim, 12, 70, ss. 21-30.
  • Bozdoğan, Z.(2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel yayınları.
  • Can, N.(1998). Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4(13), ss.57-64.
  • Çakmak, M., Kayabaşı Y. ve Ercan, L.(2008). Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Stratejilerine Yönelik Görüşleri. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, ss.53-64
  • Erden, M.(2001). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Ergün, M.(2001). Üniversitelerde Öğretim Etkinliğinin Geliştirilmesi. 2000 Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu, Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı yay. 188-192. 1113 Ocak 2001, Ankara.
  • Gardner, J. W. (1990). Yenilikçi Birey ve Zinde Toplum.(Çeviri: San Özalp ve Hikmet Seçim). İstanbul: İlgi Yayıncılık.
  • Macrae, S. (1998) “ Classroom management and Organization” , becoming a teacher (Ed.) Justin dillion. M. Maguire. Open University Pres, New York ,128-140.
  • Köktaş, K. Ş. (2003). Sınıf Yönetimi. Adana:Nobel yayınları.
  • Köseoğlu, K. (1994). İlköğretime öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretim elemanı yeterliliklerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Murat, M., Aarslantaş H.İ.ve Özgan, (2006). Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi EğitimÖğretim Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), ss. 263-278
  • Sağlam, A.Ç. ve Sağlam, M.(2004). Öğretmenlik Uygulaması ve Okul Deneyimi Derslerinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 305, ss.18-25.
  • Stanton, H. (1985). What makes a good teacher? Education nevs, Australian education index,19.
  • Sünbül, A.M.(1996). Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), ss. 597-608.
  • Şen, H.Ş. ve Erişen Y. (2002). Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), ss.99-116.
  • Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. (9.Baskı) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Taş,S.(2009). Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi ve Sınıf Dışı Davranışlarının Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, ss.171-192.
  • Tatar,M. (2004).Etkili Öğretmen.Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11), ss.1-12.
  • Terzi, A.R.(2002).Sınıf Yönetimi Açısından Etkili Öğretmen Davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 155-156, ss.23-34.

Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 67 - 90, 01.06.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı nbsp; yükseköğretimde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim becerilerinin ne düzeyde olduğunun öğrenci görüşlerine göre belirlenmesidir Araştırma betimsel nitelikte olup tarama modeline dayalıdır Araştırmada çalışma grubunu 2009 ndash;2010 öğretim yılında Kilis 7 Aralık Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde okuyan 800 öğrenci oluşturmaktadır Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır Verilerin analizinde aritmetik ortalama standart sapma ldquo;t rdquo; testi varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır Araştırmada ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: üniversite öğrencileri öğretim elemanlarının yarısını ldquo;konu alanı bilgisi rdquo; ldquo;öğretim strateji yöntem ve tekniklerini kullanma becerisi rdquo; ldquo;öğretim araç gereçlerini kullanma becerisi rdquo; ldquo;iletişim becerisi rdquo; nbsp; ldquo;sınıf yönetimi becerisi rdquo; ve ldquo;ölçme değerlendirme becerisi rdquo; açısından yeterli görmemektedirler Öğrenci görüşlerinin ldquo;cinsiyet rdquo; ldquo;fakülte rdquo; ve ldquo;alan rdquo; değişkeni açısından anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Açıkgöz Ün, K. (1992). İşbirlikçi Öğrenme Kuram Araştırma Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Aksu, M.B., Çivitçi, A., Duy, B. (2008). Yükseköğretim Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Ders Uygulamaları ve Sınıf İçi Davranışlarına İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), ss. 17–42.
  • Aydın, A.(1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Balcı, A.(1998). Etkili okul. Eğitim ve Bilim, 12, 70, ss. 21-30.
  • Bozdoğan, Z.(2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel yayınları.
  • Can, N.(1998). Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4(13), ss.57-64.
  • Çakmak, M., Kayabaşı Y. ve Ercan, L.(2008). Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Stratejilerine Yönelik Görüşleri. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, ss.53-64
  • Erden, M.(2001). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Ergün, M.(2001). Üniversitelerde Öğretim Etkinliğinin Geliştirilmesi. 2000 Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu, Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı yay. 188-192. 1113 Ocak 2001, Ankara.
  • Gardner, J. W. (1990). Yenilikçi Birey ve Zinde Toplum.(Çeviri: San Özalp ve Hikmet Seçim). İstanbul: İlgi Yayıncılık.
  • Macrae, S. (1998) “ Classroom management and Organization” , becoming a teacher (Ed.) Justin dillion. M. Maguire. Open University Pres, New York ,128-140.
  • Köktaş, K. Ş. (2003). Sınıf Yönetimi. Adana:Nobel yayınları.
  • Köseoğlu, K. (1994). İlköğretime öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretim elemanı yeterliliklerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Murat, M., Aarslantaş H.İ.ve Özgan, (2006). Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi EğitimÖğretim Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), ss. 263-278
  • Sağlam, A.Ç. ve Sağlam, M.(2004). Öğretmenlik Uygulaması ve Okul Deneyimi Derslerinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 305, ss.18-25.
  • Stanton, H. (1985). What makes a good teacher? Education nevs, Australian education index,19.
  • Sünbül, A.M.(1996). Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), ss. 597-608.
  • Şen, H.Ş. ve Erişen Y. (2002). Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), ss.99-116.
  • Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. (9.Baskı) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Taş,S.(2009). Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi ve Sınıf Dışı Davranışlarının Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimine Yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, ss.171-192.
  • Tatar,M. (2004).Etkili Öğretmen.Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11), ss.1-12.
  • Terzi, A.R.(2002).Sınıf Yönetimi Açısından Etkili Öğretmen Davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 155-156, ss.23-34.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H İsmail Arslantaş Bu kişi benim

Mustafa Cinoğlu Bu kişi benim

M Ali Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arslantaş, H. . İ., Cinoğlu, M., & Yıldız, M. . A. (2012). Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 67-90.
AMA Arslantaş Hİ, Cinoğlu M, Yıldız MA. Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. INUEFD. Haziran 2012;13(3):67-90.
Chicago Arslantaş, H İsmail, Mustafa Cinoğlu, ve M Ali Yıldız. “Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, sy. 3 (Haziran 2012): 67-90.
EndNote Arslantaş Hİ, Cinoğlu M, Yıldız MA (01 Haziran 2012) Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 3 67–90.
IEEE H. . İ. Arslantaş, M. Cinoğlu, ve M. . A. Yıldız, “Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, INUEFD, c. 13, sy. 3, ss. 67–90, 2012.
ISNAD Arslantaş, H İsmail vd. “Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/3 (Haziran 2012), 67-90.
JAMA Arslantaş Hİ, Cinoğlu M, Yıldız MA. Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. INUEFD. 2012;13:67–90.
MLA Arslantaş, H İsmail vd. “Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 13, sy. 3, 2012, ss. 67-90.
Vancouver Arslantaş Hİ, Cinoğlu M, Yıldız MA. Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. INUEFD. 2012;13(3):67-90.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.