BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Teachers Concerning Peace Education in School Environment

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 131 - 148, 01.06.2012

Öz

The aim of this research was to bring out the opinions of Turkish teachers concerning peace education in the school environment The design of this study was qualitative and descriptive analysis was used The number of the participants was 17 11 of whom were women while 6 were men and they were all volunteer teachers They were either graduates of the master rsquo;s program or were continuing their studies in the field of Educational Administration and Supervision at Akdeniz University The participants were asked to respond to six open ended questions in semi structured interview form in writing The data were collected via e mail According to the findings of the study while some of the schools had activities on peace education others did not Peace education at schools has been carried out through brainstorming case studies and activities related to national holidays with the involvement of students rsquo; parents According to the participants the most important task was to train students for being sensitive on peace belongs to their teachers nbsp;

Kaynakça

  • Aktan-Kerem, E. Ve Kamaraj, I. (2006). Erken çocukluk dönemi 'barış' değerine evrensel bir bakış III. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, 13, 1-12.
  • Ardizzone, L. (2001). Towards global understanding: The transformative role of peace education. Current Issues in Comparative Education, 4(2), 16- 25.
  • Bar-Tal, D. (2002). Peace Education The Concept, Principles and Practices Aroud The Worlds. (Salomon, G. ve Nevo, B. (Ed.)). New York: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Brock- Utne, B. (2010). Peace education in an era of globalization. Peace Review: A Journal of Social Justice, 12(1), 131- 138.
  • Coşkuner, E. (2008). Barış eğitimi programının öğrenci şiddeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İzmir.
  • Demir, S. (2011). An Overview of peace education in Turkey: definitions, difficulties, and suggestions: A qualitative analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri [Educational Sciences: Theory & Practice], 11(4), 1739-1745.
  • Deveci, H., Yılmaz, F. Ve Karadağ, R. (2008). Öğretmen adaylarının barış eğitimi algıları. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 63–80.
  • Fountain, S. (1999). Peace Education in UNICEF. www.unicef.org/programme/education/peace_ed.htm 18 Aralık 2012
  • Harris, I. M. (2007). Peace education theory. Journal of Peace Education, 1(1), 5–20.
  • Harris, I. M. (1999). Peace education: colleges and universities. Encyclopedia of Violence, Peace, and Conflict. New York: Academic Press.
  • Kamaraj, I. Ve Aktan-Kerem, E. (2006). Erken çocukluk dönemi 'barış' değerine evrensel bir bakış I. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(19), 9-21.
  • Kepenekçi, Y. (2010). Üniversite öğrencilerinin ulusal ve uluslararası barışa ilişkin görüşleri [Opinions of university students towards national and international peace]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(2), 27- 49.
  • Reardon, B. (1988). Comprehensive Peace Education. Educating for Global Responsibility. New York: Teachers College Press.
  • Sandy, L. R. & Perkins, R. (2002). The nature of peace and its implications for peace education. The Online Journal of Peace and Conflict Resolution, 4(2), 1–8.
  • Sağkal, A. S. (2011). Barış eğitimi programının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin saldırganlık eğilimleri, empati düzeyleri ve barışa ilişkin görüşleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İzmir.
  • Sağkal, A. S., Türnüklü, A. Ve Totan, T. (2012). Kişilerarası barış için empati: Barış eğitiminin empati becerilerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri [Educational Sciences: Theory & Practice], 12(2), 1447-1460.
  • Synott, J. (2006). Peace education as an educational paradigm: review of a changing field using an old measure. Journal of Peace Education, 2(1), 3- 16. Ç. APAYDIN & M. AKSU / Öğretmenlerin barış eğitimine ilişkin görüşleri
  • Tidwell, A. (2004). Colloquy: peace educatiion in conflict ridden societies. Conflict, peace, and education: A tangled web. Conflict Resolution Quarterly, 21(4), 463470.
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2006). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 131 - 148, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin okul ortamında barış eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır Araştırma nitel olup verilerin çözümlenmesinde betimsel yöntem kullanılmıştır Araştırmaya Akdeniz Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı öğrencisi veya mezunu olan toplam 17 öğretmen katılmıştır Araştırmanın görüşme formunu altı açık uçlu soru oluşturmaktadır Araştırmanın bulgularına göre okulların bazılarında barış eğitimi konusunda etkinlikler yapılırken bazılarında yapılmamaktadır Okullarda barış eğitimi ldquo;değerler eğitimi rdquo; programında öğrencilere beyin fırtınası örnek olay incelemesi yoluyla ulusal bayram etkinlikleriyle ve çocukların ailelerini de etkinliklere d acirc;hil edilerek gerçekleşmektedir Katılımcılara göre barışa duyarlı öğrencilerin yetiştirilmesinde en önemli görev öğretmenlere düşmektedir

Kaynakça

  • Aktan-Kerem, E. Ve Kamaraj, I. (2006). Erken çocukluk dönemi 'barış' değerine evrensel bir bakış III. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, 13, 1-12.
  • Ardizzone, L. (2001). Towards global understanding: The transformative role of peace education. Current Issues in Comparative Education, 4(2), 16- 25.
  • Bar-Tal, D. (2002). Peace Education The Concept, Principles and Practices Aroud The Worlds. (Salomon, G. ve Nevo, B. (Ed.)). New York: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Brock- Utne, B. (2010). Peace education in an era of globalization. Peace Review: A Journal of Social Justice, 12(1), 131- 138.
  • Coşkuner, E. (2008). Barış eğitimi programının öğrenci şiddeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İzmir.
  • Demir, S. (2011). An Overview of peace education in Turkey: definitions, difficulties, and suggestions: A qualitative analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri [Educational Sciences: Theory & Practice], 11(4), 1739-1745.
  • Deveci, H., Yılmaz, F. Ve Karadağ, R. (2008). Öğretmen adaylarının barış eğitimi algıları. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 63–80.
  • Fountain, S. (1999). Peace Education in UNICEF. www.unicef.org/programme/education/peace_ed.htm 18 Aralık 2012
  • Harris, I. M. (2007). Peace education theory. Journal of Peace Education, 1(1), 5–20.
  • Harris, I. M. (1999). Peace education: colleges and universities. Encyclopedia of Violence, Peace, and Conflict. New York: Academic Press.
  • Kamaraj, I. Ve Aktan-Kerem, E. (2006). Erken çocukluk dönemi 'barış' değerine evrensel bir bakış I. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(19), 9-21.
  • Kepenekçi, Y. (2010). Üniversite öğrencilerinin ulusal ve uluslararası barışa ilişkin görüşleri [Opinions of university students towards national and international peace]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(2), 27- 49.
  • Reardon, B. (1988). Comprehensive Peace Education. Educating for Global Responsibility. New York: Teachers College Press.
  • Sandy, L. R. & Perkins, R. (2002). The nature of peace and its implications for peace education. The Online Journal of Peace and Conflict Resolution, 4(2), 1–8.
  • Sağkal, A. S. (2011). Barış eğitimi programının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin saldırganlık eğilimleri, empati düzeyleri ve barışa ilişkin görüşleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İzmir.
  • Sağkal, A. S., Türnüklü, A. Ve Totan, T. (2012). Kişilerarası barış için empati: Barış eğitiminin empati becerilerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri [Educational Sciences: Theory & Practice], 12(2), 1447-1460.
  • Synott, J. (2006). Peace education as an educational paradigm: review of a changing field using an old measure. Journal of Peace Education, 2(1), 3- 16. Ç. APAYDIN & M. AKSU / Öğretmenlerin barış eğitimine ilişkin görüşleri
  • Tidwell, A. (2004). Colloquy: peace educatiion in conflict ridden societies. Conflict, peace, and education: A tangled web. Conflict Resolution Quarterly, 21(4), 463470.
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2006). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Apaydın Bu kişi benim

Mualla Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Apaydın, Ç., & Aksu, M. (2012). Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 131-148.
AMA Apaydın Ç, Aksu M. Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri. INUEFD. Haziran 2012;13(3):131-148.
Chicago Apaydın, Çiğdem, ve Mualla Aksu. “Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, sy. 3 (Haziran 2012): 131-48.
EndNote Apaydın Ç, Aksu M (01 Haziran 2012) Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 3 131–148.
IEEE Ç. Apaydın ve M. Aksu, “Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri”, INUEFD, c. 13, sy. 3, ss. 131–148, 2012.
ISNAD Apaydın, Çiğdem - Aksu, Mualla. “Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/3 (Haziran 2012), 131-148.
JAMA Apaydın Ç, Aksu M. Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri. INUEFD. 2012;13:131–148.
MLA Apaydın, Çiğdem ve Mualla Aksu. “Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 13, sy. 3, 2012, ss. 131-48.
Vancouver Apaydın Ç, Aksu M. Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine İlişkin Görüşleri. INUEFD. 2012;13(3):131-48.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.