The purpose of this study is to define the relationship between the geometric thinking levels and the attitudes of teacher candidates While the population of this study consisted of the teacher candidates who were studying at the Department of Elementary Education of the Faculty of Education at Çukurova University the sample of this study consisted of first grade teacher candidates in the spring semester of 2009 2010 academic year This research is a descriptive survey study In the research ?Van Hiele Geometry Thinking Test? and ?Geometry Attitude Scale? were used as the data collection tool Descriptive statistics independent samples t test and one way analysis of variance were used in data analysis At the end of the research it was concluded that the teacher candidates were at various thinking levels and there was a significant but very low relationship between the attitudes of the teacher candidates towards geometry and geometry thinking
Van Hiele Geometric Thinking Teacher Candidates Geometric Attitude
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının geometri düşünme düzeyleri ile tutumları arasındaki ilişkiyi
belirlemektir. Araştırmanın evrenini Çukurova Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalında okuyan
öğretmen adayları oluştururken örneklemini ise 2009-2010 bahar döneminde birinci sınıfta öğrenim gören
öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı
olarak “Van Hiele Geometri Düşünme Testi” ve “Geometri Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının farklı geometrik düzeylerde toplandıkları ve geometrik
düşünme düzeyleri ile tutumları arasında anlamlı ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Van Hiele geometrik düşünme öğretmen adayları geometrik tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.