BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of Social Stories for Children withPervasive Developmental Disorders

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, - , 01.02.2011

Öz

Children diagnosed with PDD Pervasive Developmental Disorders cannot effectively use the social interaction channels which significantly limit their participation in social life The rapid increase in the number of children diagnosed with PDD led to the advancement and diversification of social skill intervention programs Social stories targeting to support the social development of children diagnosed with PDD were examined within a theoretical and applied framework in this study Furthermore recommendations were made to introduce and implement social stories in the field of special education

Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, - , 01.02.2011

Öz

YGB Yaygın Gelişimsel Bozukluk tanısına sahip çocukların sosyal iletişim yollarını etkin biçimde kullanamamaları onların toplumsal hayata katılımlarını önemli ölçüde sınırlandırmaktadır Günümüzde YGB tanısı alan çocukların sayısındaki hızlı artış bu çocuklara yönelik sosyal beceri ve eğitim programlarının da gelişmesine ve çeşitlenmesine yol açmıştır Çalışmada YGB gösteren çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek için kullanılan sosyal öykü yöntemi kuramsal temel ve uygulama çerçevesinde incelenmiştir Sosyal öykülerin özel eğitim alanında tanınmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Tortamış Özkaya Bu kişi benim

Gökçe Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkaya, B. T., & Tekin, G. (2011). Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1).
AMA Özkaya BT, Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUEFD. Şubat 2011;12(1).
Chicago Özkaya, Banu Tortamış, ve Gökçe Tekin. “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, sy. 1 (Şubat 2011).
EndNote Özkaya BT, Tekin G (01 Şubat 2011) Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 1
IEEE B. T. Özkaya ve G. Tekin, “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”, INUEFD, c. 12, sy. 1, 2011.
ISNAD Özkaya, Banu Tortamış - Tekin, Gökçe. “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12/1 (Şubat 2011).
JAMA Özkaya BT, Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUEFD. 2011;12.
MLA Özkaya, Banu Tortamış ve Gökçe Tekin. “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 1, 2011.
Vancouver Özkaya BT, Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUEFD. 2011;12(1).

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.