BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation of Teacher Training from Undergraduate and Postgraduate Dimensions

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 3, 15 - 31, 01.06.2010

Öz

The aim of the study is to evaluate teacher education system in Turkey from different perspectives and offer some suggestions about the current developments in the field of teacher education For this purpose at the beginning of the paper we elaborate the foundations of Turkish teacher education system in terms of epistemological perspectives Secondly we scrutinize the implementations and policies on teacher education in the first era of Turkish Republic Thirdly we evaluate the developmental efforts of the Council of Higher Education in the field of teacher education between 1996 and 1998 During this period as a reform act departments and graduate programs were changed at all education faculties by the intervention of the Council of Higher Education These direct interventions of the Council of Higher Education make negative effect on the development of teacher education Nowadays we also see the same direct interventions made by the Council of Higher Education Lastly we offer some implications for teacher education with regard to recent developments in developed countries

Kaynakça

  • Baki, A. (1994). Breaking with tradition: a study of Turkish student teachers’ experiences within a logo-based mathematical environment. Unpublished PhD Thesis. Institute of Education, University of London.
  • Baki, A., Çepni, S., Akdeniz, A., Ayas, A. (1996). Türkiyede eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması: Durum Analizi ve Öneriler.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Eğitim Yayınları, Ankara.
  • Baki, M. & Baki, A. (2010) Türkiye’nin öğretmen yetiştirme deneyimi ve matematik öğretmeninin alanı öğretme bilgisi. Uluslar arası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları sempozyumu-II, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ball, D. & McDiarmid, G. W. (1990) The saubject-matter preparation of teachers. In W.R. Houston (Ed), Handbook of research on teacher education. New York, MacMillan.
  • Ball, D. (2000). Bidging practices interviewining content and pedagogy in teaching and learning to teach. Journal of Teacher Education, 22, 241-247.
  • Even, R. & Tirosh, D. (1995). Subject-matter knowledge and knowledge about students as sources of teacher presentations of the subject matter. Educational Studies in Mathematics, 29, 1-20.
  • Güngör, E. (1984). Dünden Bugünden: Tarih, kültür, milliyetçilik. MAYAŞ Yayınları.
  • Özakpına, Y. (1995). Mumtaz Turhan ve Batılılaşma Meselesi, Diyanet Vakfı Yayınları/181.
  • Shulman, L. S. & Grossman, P. (1988) Knowledge growth in teaching: a final report to the Spencer Foundation. Stanford University, USA.
  • Sönmez, V. (1996). Eğitim Felsefesi. PEGEM Yayıncılık.
  • Akyüz, Y. (2009) Türk Eğitim Tarihi. PEGEM Yayıncılık.

Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 3, 15 - 31, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen eğitimi konusunda Türkiye?nin deneyimlerini tarihsel süreç içerisinde çeşitli boyutlardan ele alarak bugün gelinen noktayı değerlendirmek ve çözüm önerilerinde bulunmaktır Bu amaçla önce Türk eğitim sisteminin ve ona bağlı olarak öğretmen yetiştirme yaklaşımlarının epistemolojik temelleri sorgulandı İkinci olarak öğretmen yetiştirme uygulamaları ve politikaları cumhuriyetin ilk dönemlerinden 2000?li yıllara doğru tarihsel süreç içerisinde artılarıyla eksileriyle irdelendi Üçüncü olarak YÖK?ün 1996? 1998 yılları arasındaki çalışmaları öğretmenlerin sahip olması gereken alan yeterlikleri ve bölümleşme bağlamında değerlendirildi Çalışmanın dördüncü bölümünde öğretmen yetiştirme sisteminin YÖK?ün doğrudan müdahaleleriyle nasıl bir istikamete doğru sürüklendiği tartışıldı Son olarak gelinen nokta dikkate alınarak öğretmen eğitimi alanında lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim fakültelerinde nelerin yapılabileceği gelişmiş ülkelerde yapılanlar dikkate alınarak ayrıntılı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Baki, A. (1994). Breaking with tradition: a study of Turkish student teachers’ experiences within a logo-based mathematical environment. Unpublished PhD Thesis. Institute of Education, University of London.
  • Baki, A., Çepni, S., Akdeniz, A., Ayas, A. (1996). Türkiyede eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması: Durum Analizi ve Öneriler.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Eğitim Yayınları, Ankara.
  • Baki, M. & Baki, A. (2010) Türkiye’nin öğretmen yetiştirme deneyimi ve matematik öğretmeninin alanı öğretme bilgisi. Uluslar arası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları sempozyumu-II, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ball, D. & McDiarmid, G. W. (1990) The saubject-matter preparation of teachers. In W.R. Houston (Ed), Handbook of research on teacher education. New York, MacMillan.
  • Ball, D. (2000). Bidging practices interviewining content and pedagogy in teaching and learning to teach. Journal of Teacher Education, 22, 241-247.
  • Even, R. & Tirosh, D. (1995). Subject-matter knowledge and knowledge about students as sources of teacher presentations of the subject matter. Educational Studies in Mathematics, 29, 1-20.
  • Güngör, E. (1984). Dünden Bugünden: Tarih, kültür, milliyetçilik. MAYAŞ Yayınları.
  • Özakpına, Y. (1995). Mumtaz Turhan ve Batılılaşma Meselesi, Diyanet Vakfı Yayınları/181.
  • Shulman, L. S. & Grossman, P. (1988) Knowledge growth in teaching: a final report to the Spencer Foundation. Stanford University, USA.
  • Sönmez, V. (1996). Eğitim Felsefesi. PEGEM Yayıncılık.
  • Akyüz, Y. (2009) Türk Eğitim Tarihi. PEGEM Yayıncılık.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Baki Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Baki, A. (2010). Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
AMA Baki A. Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi. INUEFD. Haziran 2010;11(3):15-31.
Chicago Baki, Adnan. “Öğretmen Eğitiminin Lisans Ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, sy. 3 (Haziran 2010): 15-31.
EndNote Baki A (01 Haziran 2010) Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 3 15–31.
IEEE A. Baki, “Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi”, INUEFD, c. 11, sy. 3, ss. 15–31, 2010.
ISNAD Baki, Adnan. “Öğretmen Eğitiminin Lisans Ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (Haziran 2010), 15-31.
JAMA Baki A. Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi. INUEFD. 2010;11:15–31.
MLA Baki, Adnan. “Öğretmen Eğitiminin Lisans Ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 3, 2010, ss. 15-31.
Vancouver Baki A. Öğretmen Eğitiminin Lisans ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi. INUEFD. 2010;11(3):15-31.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.