BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers? and Students? Opinions about CursiveHandwriting

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 69 - 92, 01.04.2010

Öz

The purpose of this study is to identify the opinions of the fourth grade students who started the first grade with cursive handwriting and their primary school teachers and branch teachers about handwriting This is a qualitative study The research was done in one of the primary schools in Denizli during the first semester of 2008 2009 education year In this study convenience sampling method which was one of the purposive sampling methods was used The sample was branch teachers n=9 and primary school teachers n=10 and fourth grade students n=41 In the research interview one of the qualitative research data collection technique was used Students commonly think that writing is an obligation Both teachers and students name cursive and manuscript handwriting in different ways Teachers support the idea of starting the first grade with manuscript handwriting

Kaynakça

  • Acat, B., Özsoy, U.(2006). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara:Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 1. Cilt.
  • Adams, M. J. (1994). Beginning to Read: Thinking and Learning about Print. MIT Press.
  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. 4. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Akyol, H.(2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Başaran, M.(2006). İlkokuma Yazma Öğretimi Sürecinde Öğrencilerin Yaptıkları Yazım Yanlışları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 1.Cilt.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaptıkları Hatalar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim BilimleriEnstitüsü.
  • Bektaş, A.(2007). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Gerçekleştirilen İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çevik, S. O. (2006). Birinci Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüşleri (Bursa İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan, B. (2007). Denizli İli İlköğretim Okullarında Çalışan Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüşleri. AİBÜ Egitim Fakültesi Dergisi, 7(1). 21.04.2009 tarihinde [Online]:http:// www. efdergi. ibu.edu.tr. adresinden indirilmiştir.
  • Durukan, E., Alver, M. (2008). Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(5).
  • Engin, G. (2006). İlkokuma Yazma Öğretimi Uygulamalarında Öğretmen Görüşleri ve Yaşanan Sorunlar. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi.Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 2. Cilt.
  • Feder, K., Majnemer, A. ( 2007). Handwriting development, competency, and intervention. Developmental Medicine & Child Neurology, 49, 312–317.
  • Graham, S., Harris, K. R., Mason, L., Fink-Chorzempa, B., Moran S. ve Saddler, B. (2008). How do primary grade teachers teach handwriting? A national survey. ReadWrit., 21, 49-69.
  • Graham, S., Weintraub, N. ve Berninger, V. W.(1998). The Relationship Between Handwriting Style and Speed and Legibility. The Journal of Educational Research, 91(5), 290-296.
  • Graham, S., Berninger, V., Weintraub, N. ve Schafer, W. (1998). Development of Handwriting Speed and Legibility in Grades 1-9. The Journal of Educational Research, 92 (1).
  • Graham, S., Weintraub, N. (1996). A Review of Handwriting Research: Progress and Prospects from 1980 to 1994. Educational Psychology Review, 8 (1), 7-87.
  • Gülbaş Ç., Ç.(2008). Yeni İlköğretim 1. Sınıf İlkokuma Yazma Dersi Öğretim Programı Uygulamasına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hamstra-Bletz, L., Blöte, W. A. (1993). A Longitudinal Study on Dysgraphic Handwriting in Primary School. Journal of Learning Disabilities, 26 (10), 689- 699.
  • İlköğretim Türkçe Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. (2005). Milli Eğitim Yayınları.
  • Kanmaz, A. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemini Uygulayan Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Yöntem Hakkındaki Görüşleri ve Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Değerlendirmeleri (Denizli İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavak, Y., Aydın, A. ve Altun, S. A. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982- 2007)(Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi). Ankara:Yükseköğretim Kurulu Yayınları. 15.02.2009 tarihinde [Online]:http://www. yok. gov.tr/ duyuru/yok_ ogretmen_ kitabi.pdf. adresinden indirilmiştir.
  • Kayıkçı, K. (2008). İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55.
  • Kazu, H., Ersözlü, Z. N. (2006). Yeni Müfredatla Gelen Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 2. Cilt.
  • Koenko, K.(1986). Handwriting instruction: What do we know? ED 272923.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni İlköğretim Programlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 2. Cilt.
  • Koç, N.(2007). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Eğik Bitişik Yazı Tercihi Doğru mu? VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • MEB İlköğretim Okulu Ders Kitapları, 1. Sınıf. (2000). Milli Eğitim Yayınları.
  • MEB İlköğretim Okulu Ders Kitapları, 2. Sınıf. (2000). Milli Eğitim Yayınları.
  • Ocak, G., Ertürk, İ. ve Karaca, N. H.(2007). Bitişik Eğik Yazı Yazmada İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Zorlandıkları Harfler Üzerine Bir Değerlendirme. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Özdemir, N. (2008). İlköğretim I. Kademe Yazı Öğretiminde Etkinliklerin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peck, M., Askov, E. N. ve Fairchild, S. H. (1980). Another Decade research in Handwriting Progress and Prospect in the 1970s. The Journal of Educational Research, 73.
  • Purcell-Gates, V. (2004). Ethnographic Research. In N. K. Duke & M. H. Mallette (Eds), Literacy Research Methodologies (92-113). New York London: The Guilford Pres.
  • Renaud, A. J., Groff, P. J. (1966). Parents’ Opinions about Handwriting Styles. Elementary English, 43 (8), 873-876. ED 036 505.
  • Roaf, C. (1998). Slow Hand: A secondary school survey of handwriting speed and legibility. Support for Learning, 13 (1), 39-42.
  • Sassoon, R. (2003). Handwriting: the way to teach it. Second edition.London: Sage Publication.
  • Şahinel, M., Karasu, M. (2007). Türkçe 1-5. Sınıflar Öğretim Programı İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Tok, Ş., Tok, N. T. ve Mazı, A. (2008). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çözümleme ve Ses Temelli Cümle Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 53, 123-144.
  • Trap-Porter, J., Cooper, J.O., Hill, D.S., Swisher, K. ve Lanunziata, L.J. (1984). D’Nealian and Zaner-Bloser Manuscript Alphabets and Initial Transition to Cursive Handwriting. Journal of Educational Research, 77(6), 343-345.
  • Turan, M., Gözler, A. ve Erdoğan, B.(2007). Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüş Ve Önerileri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Uğuz, S. (2006). Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmenler Tarafından Algılanma Biçimleri ve Uygulamada Karşılaşılan Güçlükler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uruş, H. B.(2003). İlköğretim Yazı Öğretimi Programının 2. Kademe Uygulamasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uslu, S. (1998). İlkokul 1.,2.,3. Sınıflarda Yazı Öğretim Etkinliğinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uzar, N.S.(1999). Türkiye’de İlköğretim Basamağında Yazı Eğitimi ve Yazı Öğretimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Wallace, R. R., Schomer, J. H. (1994). Simplifying Handwriting Instruction For The 21st Century. Education, 114(3), 413-417.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, K. (2007). Yazılı Program ve Uygulanan Program Kavramları Açısından Ses Temelli Cümle Yönteminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 175, 25-46.
  • Yıldırım, M. (2008). Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Ses Temelli Cümle Öğretimi Yöntemi İle İlk Okuma Yazma Öğretimi Sırasında Karşılaşılan Güçlükler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yurduseven, S. (2007). İlkokuma Yazma Programının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ziviani, J., Watson-Will, A.(1998). “Writing speed and legibility of 7-14-year-old school students using modern cursive script.” Australian Occupational Therapy Journal, 45, 59-64.
  • http://www.dnealian.com/compare.html.
  • http://www.zaner-bloser.com/educator/ products/ handwriting.

Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 69 - 92, 01.04.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı ilk kez birinci sınıfa bitişik eğik yazıyla başlayan dördüncü sınıf
öğrencileri ile okulda görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin yazı biçimleri ile ilgili
görüşlerini belirlemektir. Tarama modelinde nitel bir çalışmadır. Araştırma 2008-2009 eğitim-
öğretim yılı birinci döneminde Denizli ili ilköğretim okullarından birinde uygulanmıştır.
Araştırmada amaçlı örnekleme çeşitlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi
kullanılmıştır. İlköğretim okulu branş (n=9) ve sınıf öğretmenleri (n=10) ile dördüncü sınıf
öğrencileri (n=41) araştırmanın örneklemidir. Araştırmada, nitel araştırma veri toplama
yöntemlerinden, görüşme kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrenciler genel olarak yazı yazmayı bir
zorunluluk olarak görmektedir. Öğrenciler bitişik eğik ve dik temel yazıyı farklı şekillerde
adlandırmaktadır. Öğretmenler birinci sınıfta dik temel yazı ile başlanması gerektiğini
savunmaktadır.

Kaynakça

  • Acat, B., Özsoy, U.(2006). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara:Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 1. Cilt.
  • Adams, M. J. (1994). Beginning to Read: Thinking and Learning about Print. MIT Press.
  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. 4. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Akyol, H.(2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Başaran, M.(2006). İlkokuma Yazma Öğretimi Sürecinde Öğrencilerin Yaptıkları Yazım Yanlışları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 1.Cilt.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaptıkları Hatalar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim BilimleriEnstitüsü.
  • Bektaş, A.(2007). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Gerçekleştirilen İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çevik, S. O. (2006). Birinci Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüşleri (Bursa İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan, B. (2007). Denizli İli İlköğretim Okullarında Çalışan Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüşleri. AİBÜ Egitim Fakültesi Dergisi, 7(1). 21.04.2009 tarihinde [Online]:http:// www. efdergi. ibu.edu.tr. adresinden indirilmiştir.
  • Durukan, E., Alver, M. (2008). Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(5).
  • Engin, G. (2006). İlkokuma Yazma Öğretimi Uygulamalarında Öğretmen Görüşleri ve Yaşanan Sorunlar. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi.Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 2. Cilt.
  • Feder, K., Majnemer, A. ( 2007). Handwriting development, competency, and intervention. Developmental Medicine & Child Neurology, 49, 312–317.
  • Graham, S., Harris, K. R., Mason, L., Fink-Chorzempa, B., Moran S. ve Saddler, B. (2008). How do primary grade teachers teach handwriting? A national survey. ReadWrit., 21, 49-69.
  • Graham, S., Weintraub, N. ve Berninger, V. W.(1998). The Relationship Between Handwriting Style and Speed and Legibility. The Journal of Educational Research, 91(5), 290-296.
  • Graham, S., Berninger, V., Weintraub, N. ve Schafer, W. (1998). Development of Handwriting Speed and Legibility in Grades 1-9. The Journal of Educational Research, 92 (1).
  • Graham, S., Weintraub, N. (1996). A Review of Handwriting Research: Progress and Prospects from 1980 to 1994. Educational Psychology Review, 8 (1), 7-87.
  • Gülbaş Ç., Ç.(2008). Yeni İlköğretim 1. Sınıf İlkokuma Yazma Dersi Öğretim Programı Uygulamasına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hamstra-Bletz, L., Blöte, W. A. (1993). A Longitudinal Study on Dysgraphic Handwriting in Primary School. Journal of Learning Disabilities, 26 (10), 689- 699.
  • İlköğretim Türkçe Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. (2005). Milli Eğitim Yayınları.
  • Kanmaz, A. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemini Uygulayan Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Yöntem Hakkındaki Görüşleri ve Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Değerlendirmeleri (Denizli İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavak, Y., Aydın, A. ve Altun, S. A. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982- 2007)(Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi). Ankara:Yükseköğretim Kurulu Yayınları. 15.02.2009 tarihinde [Online]:http://www. yok. gov.tr/ duyuru/yok_ ogretmen_ kitabi.pdf. adresinden indirilmiştir.
  • Kayıkçı, K. (2008). İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55.
  • Kazu, H., Ersözlü, Z. N. (2006). Yeni Müfredatla Gelen Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 2. Cilt.
  • Koenko, K.(1986). Handwriting instruction: What do we know? ED 272923.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni İlköğretim Programlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık, Bildiri Kitabı 2. Cilt.
  • Koç, N.(2007). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Eğik Bitişik Yazı Tercihi Doğru mu? VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • MEB İlköğretim Okulu Ders Kitapları, 1. Sınıf. (2000). Milli Eğitim Yayınları.
  • MEB İlköğretim Okulu Ders Kitapları, 2. Sınıf. (2000). Milli Eğitim Yayınları.
  • Ocak, G., Ertürk, İ. ve Karaca, N. H.(2007). Bitişik Eğik Yazı Yazmada İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Zorlandıkları Harfler Üzerine Bir Değerlendirme. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Özdemir, N. (2008). İlköğretim I. Kademe Yazı Öğretiminde Etkinliklerin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peck, M., Askov, E. N. ve Fairchild, S. H. (1980). Another Decade research in Handwriting Progress and Prospect in the 1970s. The Journal of Educational Research, 73.
  • Purcell-Gates, V. (2004). Ethnographic Research. In N. K. Duke & M. H. Mallette (Eds), Literacy Research Methodologies (92-113). New York London: The Guilford Pres.
  • Renaud, A. J., Groff, P. J. (1966). Parents’ Opinions about Handwriting Styles. Elementary English, 43 (8), 873-876. ED 036 505.
  • Roaf, C. (1998). Slow Hand: A secondary school survey of handwriting speed and legibility. Support for Learning, 13 (1), 39-42.
  • Sassoon, R. (2003). Handwriting: the way to teach it. Second edition.London: Sage Publication.
  • Şahinel, M., Karasu, M. (2007). Türkçe 1-5. Sınıflar Öğretim Programı İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Tok, Ş., Tok, N. T. ve Mazı, A. (2008). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çözümleme ve Ses Temelli Cümle Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 53, 123-144.
  • Trap-Porter, J., Cooper, J.O., Hill, D.S., Swisher, K. ve Lanunziata, L.J. (1984). D’Nealian and Zaner-Bloser Manuscript Alphabets and Initial Transition to Cursive Handwriting. Journal of Educational Research, 77(6), 343-345.
  • Turan, M., Gözler, A. ve Erdoğan, B.(2007). Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Görüş Ve Önerileri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Uğuz, S. (2006). Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmenler Tarafından Algılanma Biçimleri ve Uygulamada Karşılaşılan Güçlükler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uruş, H. B.(2003). İlköğretim Yazı Öğretimi Programının 2. Kademe Uygulamasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uslu, S. (1998). İlkokul 1.,2.,3. Sınıflarda Yazı Öğretim Etkinliğinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uzar, N.S.(1999). Türkiye’de İlköğretim Basamağında Yazı Eğitimi ve Yazı Öğretimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Wallace, R. R., Schomer, J. H. (1994). Simplifying Handwriting Instruction For The 21st Century. Education, 114(3), 413-417.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, K. (2007). Yazılı Program ve Uygulanan Program Kavramları Açısından Ses Temelli Cümle Yönteminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 175, 25-46.
  • Yıldırım, M. (2008). Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Ses Temelli Cümle Öğretimi Yöntemi İle İlk Okuma Yazma Öğretimi Sırasında Karşılaşılan Güçlükler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yurduseven, S. (2007). İlkokuma Yazma Programının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ziviani, J., Watson-Will, A.(1998). “Writing speed and legibility of 7-14-year-old school students using modern cursive script.” Australian Occupational Therapy Journal, 45, 59-64.
  • http://www.dnealian.com/compare.html.
  • http://www.zaner-bloser.com/educator/ products/ handwriting.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Arslan Bu kişi benim

Havva Ilgın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, D., & Ilgın, H. (2010). Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 69-92.
AMA Arslan D, Ilgın H. Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. INUEFD. Nisan 2010;11(2):69-92.
Chicago Arslan, Derya, ve Havva Ilgın. “Öğretmen Ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı Ile İlgili Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, sy. 2 (Nisan 2010): 69-92.
EndNote Arslan D, Ilgın H (01 Nisan 2010) Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 2 69–92.
IEEE D. Arslan ve H. Ilgın, “Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri”, INUEFD, c. 11, sy. 2, ss. 69–92, 2010.
ISNAD Arslan, Derya - Ilgın, Havva. “Öğretmen Ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı Ile İlgili Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (Nisan 2010), 69-92.
JAMA Arslan D, Ilgın H. Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. INUEFD. 2010;11:69–92.
MLA Arslan, Derya ve Havva Ilgın. “Öğretmen Ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı Ile İlgili Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 2, 2010, ss. 69-92.
Vancouver Arslan D, Ilgın H. Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. INUEFD. 2010;11(2):69-92.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.