BibTex RIS Kaynak Göster

Examining Computer Self Efficacy Beliefs of Teacher Candidates: Turkish Republic of Northern Cyprus Case

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, - , 01.02.2010

Öz

The aim of this study was to determine the relationships among the computer self efficacy beliefs introduction to computer course scores and academic achievements of teacher candidates enrolled in Atatürk Teacher?s Academy during 2007 08 academic years 143 teacher candidates participated in the study Computer self efficacy beliefs of the teacher candidates in this study were measured by a scale developed by Aşkar and Umay 2001 The academic achievement and introduction to computer course scores of the teacher candidates were gathered from the Registrar?s office at Atatürk Teacher?s Academy The mean scores of the computer self efficacy beliefs of the male teacher candidates were higher their academic achievement and introduction to computer course scores were lower compared to the female teacher candidates There was not any significant correlation among the teacher candidates? computer self efficacy beliefs with academic achievement and introduction to computer course scores But there was a positive correlation between the teacher candidates? academic achievement and introduction to computer course scores

Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, - , 01.02.2010

Öz

Bu çalışmanın temel amacı 2007 2008 Öğretim Yılı?nda Atatürk Öğretmen Akademisi?nde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algıları akademik başarıları ve bilgisayara giriş dersi puanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir Araştırmaya 143 öğretmen adayı katılmıştır Öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algıları Aşkar ve Umay 2001 tarafından geliştirilen ölçek ile ölçülmüştür Öğretmen adaylarının akademik başarıları ve bilgisayara giriş dersi puanları ise Atatürk Öğretmen Akademisi Öğrenci İşleri?nden elde edilmiştir Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algıları cinsiyete göre erkeklerin lehine anlamlı bir fark gösterirken akademik başarı ve bilgisayara giriş dersi puanları açısından ise kızların lehine anlamlı bir fark göstermiştir Ayrıca öğretmen adaylarının bilgisayar özyeterlik algıları ile bilgisayara giriş dersi puanları arasında anlamlı bir korelasyon bulunmamıştır Bilgisayara giriş dersi puanları ile akademik başarıları arasında ise olumlu yönde anlamlı bir korelasyon bulunmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Özder Bu kişi benim

Güner Konedralı Bu kişi benim

Pembe Sabancıgil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özder, H., Konedralı, G., & Sabancıgil, P. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
AMA Özder H, Konedralı G, Sabancıgil P. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği. INUEFD. Şubat 2010;11(1).
Chicago Özder, Hasan, Güner Konedralı, ve Pembe Sabancıgil. “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, sy. 1 (Şubat 2010).
EndNote Özder H, Konedralı G, Sabancıgil P (01 Şubat 2010) Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 1
IEEE H. Özder, G. Konedralı, ve P. Sabancıgil, “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği”, INUEFD, c. 11, sy. 1, 2010.
ISNAD Özder, Hasan vd. “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (Şubat 2010).
JAMA Özder H, Konedralı G, Sabancıgil P. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği. INUEFD. 2010;11.
MLA Özder, Hasan vd. “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, 2010.
Vancouver Özder H, Konedralı G, Sabancıgil P. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Örneği. INUEFD. 2010;11(1).

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.