BibTex RIS Kaynak Göster

The Research on Submissive Behaviour of Students in the Second Level of Elementary School

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 61 - 80, 01.02.2010

Öz

This study examined the submissive behaviors of second level of elementary school students at with respect to some variables Participants were 430 students 172 42 6 girls and 231 57 4 boys Among these participants 156 38 6 were 6th graders 104 26 were 7th graders and 143 35 4 were 8th graders The data were collected using Student Personal Information Form developed by researchers and Submissive Behaviors Scale The data collected were analyzed using t test One way ANOVA Tukey Test and Mann?Whitney U test The findings revealed that students? levels of submissive behaviors significantly differed by the variables including school type gender school class level achievement residence economic level mother?s and father?s education level violence by mother and father

Kaynakça

  • Arı, A. (2002). İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi (normal, taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması). Milli Eğitim Dergisi, Kıs-Bahar, 153154.
  • Brabender,V. ve Fallon, A. (2009). Group development in practice. Washington: American Psychological Association.
  • Chaplin, T.M., Cole, P.M. ve Waxler., C.Z. (2005). Parental socialization of emotion expression: Gender differences and relations to child adjustment. Emotion, 5(1):80-88.
  • Connan, F., Troop, N., Landau,S., Campbell, J.C. ve Treasure, J.(2007). Poor social comparison and the tendency to submissive behavior in anorexia nervosa. International Journal of Eating Disorder, 10, 1-7.
  • Deluty, R.H. (1983). Children’s evaluations of aggressive, assertive and submissive responses. Journal of Clinical Child Psychology, 12 (2): 124-129.
  • Dönmez,B. ve Demirtaş, H. (2009). Lise öğretmenlerinin boyun eğici davranışlarına ilişkin algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2): 445-456.
  • Fowler, J. (2003). A Practitioner’s tool for child protection and the assesment of parents. Great Britain: Athenaeum Press.
  • Gilbert, P. ve Andrews, B. (1998). Shame: Interpersonal behavior, psychopathology and culture. USA: Oxford Universty Press.
  • Gilbert, P. ve Miles,J. (2002). Body shame: Conceptualisation, research and treatment. USA: Brunner-Routletge.
  • Gilbert, P. (2004). Evolutionary theory and cognitive therapy.USA: Springer Publishing Company Inc.
  • Gilbert, P. (2007). Psychotherapy and counselling for depression. London: Sage Publications Inc.
  • Harré, R. (2006). Key thinkers in psychology. London: Sage Publications Inc.
  • Hartley, P. (1999). Interpersonal communication. (2. edition). USA: Rautletge.
  • Kabasakal, K. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde boyun eğici davranışlar ve şiddetle ilişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kartal, H. ve Bilgin, A. (2007). İlköğretim öğrencilerine yönelik bir zorbalık karşıtı program uygulaması: okulu zorbalıktan arındırma programı. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(2):207-227.
  • Kaya, M., Güneş,G., Kaya,B. ve Pehlivan,E. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinde boyun eğici davranışlar ve şiddetle ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 5, 5-10.
  • Livesley, W.J. ( 2003). Practical Management of Personality Disorder. USA: The Guilford Press.
  • Özkan, İ. A. ve Özen, A. (2008). Öğrenci hemşirelerde boyun eğici davranışlar ve benlik saygısı arasındaki ilişki. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 7 (1), 53-58.
  • Parkhurst, J.T. ve Asher, S.R. (1992). Peer rejection in middle school: Subgroup differences in behavior, loneliness and ınterpersonal concerns. Developmental Psychology, 28(2): 231-24.
  • Pınar, N. (2006). Görsel medya ve şiddet kültürünün orta öğretim öğrencileri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Savaşır, I. ve Şahin, N. Ş. (1997). Bilişsel davranışçı terapilerde değerlendirme: Sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tesser, A. ve Schwartz, N .(2001). Blackwell handbook of social psychology: Intraindividual processes.USA: Blackwell Publishers
  • Türküm, A.S.(2005). Do optimism, social network richness and submissive behaviors predict well being? Study with a turkish sample. Social Behavior and Personality, 33(6): 619-628.
  • Tiedens, L.Z. ve Fragale, A.R. (2003).Power moves: Complementarity in dominant and submissive nonverbal behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 84(3): 558-568.
  • Tuzcuoğlu, S. ve Korkmaz, B. (2001). Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin boyun eğici davranış ve depresyon düzeylerinin incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14, 135-152.
  • Wilton, M.M.M., Craig, W.M. ve Pepler, D.J. (2000). Emotional regulation and display in classroom victims of bullying: characteristic expressions of affect, coping styles and relecant contexual factors. Social Development, 9(2): 226-245.
  • Yavuzer, H. (1998). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, İ. ve Ergene, T. (2003). Lise son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak sınav kaygısı, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 224-234.
  • Yiğit, R. (2008). İlköğretim II kademe öğrencilerinin depresyon ve sosyal beceri düzeylerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Zarp, J.M. (2007). Developmental cognitive behavioral therapy with adults. USA: Brunner-Routletge.

İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 61 - 80, 01.02.2010

Öz

Bu araştırmada ilköğretim II kademe öğrencilerinin boyun eğici davranış düzeyleri incelenmiştir Araştırmanın çalışma grubu 172?si 42 6 kız; 231?i 57 4 erkek olmak üzere toplam 403 öğrenciden oluşmuştur Çalışma grubunun 156?sı 38 6 6 sınıf; 104?ü 26 7 sınıf ve 143?ü 35 4 8 sınıf öğrencisidir Veriler Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği BDEÖ ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır Veriler t testi tek yönlü varyans analizi Tukey Testi ve Mann Withney U teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir Öğrencilerin boyun eğici davranış düzeyleri cinsiyet annenin fiziksel şiddet uygulaması babanın fiziksel şiddet uygulaması okul türü sınıf okul başarısı yaşanılan yer sosyo ekonomik düzey annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği anlaşılmıştır

Kaynakça

  • Arı, A. (2002). İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi (normal, taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması). Milli Eğitim Dergisi, Kıs-Bahar, 153154.
  • Brabender,V. ve Fallon, A. (2009). Group development in practice. Washington: American Psychological Association.
  • Chaplin, T.M., Cole, P.M. ve Waxler., C.Z. (2005). Parental socialization of emotion expression: Gender differences and relations to child adjustment. Emotion, 5(1):80-88.
  • Connan, F., Troop, N., Landau,S., Campbell, J.C. ve Treasure, J.(2007). Poor social comparison and the tendency to submissive behavior in anorexia nervosa. International Journal of Eating Disorder, 10, 1-7.
  • Deluty, R.H. (1983). Children’s evaluations of aggressive, assertive and submissive responses. Journal of Clinical Child Psychology, 12 (2): 124-129.
  • Dönmez,B. ve Demirtaş, H. (2009). Lise öğretmenlerinin boyun eğici davranışlarına ilişkin algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2): 445-456.
  • Fowler, J. (2003). A Practitioner’s tool for child protection and the assesment of parents. Great Britain: Athenaeum Press.
  • Gilbert, P. ve Andrews, B. (1998). Shame: Interpersonal behavior, psychopathology and culture. USA: Oxford Universty Press.
  • Gilbert, P. ve Miles,J. (2002). Body shame: Conceptualisation, research and treatment. USA: Brunner-Routletge.
  • Gilbert, P. (2004). Evolutionary theory and cognitive therapy.USA: Springer Publishing Company Inc.
  • Gilbert, P. (2007). Psychotherapy and counselling for depression. London: Sage Publications Inc.
  • Harré, R. (2006). Key thinkers in psychology. London: Sage Publications Inc.
  • Hartley, P. (1999). Interpersonal communication. (2. edition). USA: Rautletge.
  • Kabasakal, K. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde boyun eğici davranışlar ve şiddetle ilişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kartal, H. ve Bilgin, A. (2007). İlköğretim öğrencilerine yönelik bir zorbalık karşıtı program uygulaması: okulu zorbalıktan arındırma programı. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(2):207-227.
  • Kaya, M., Güneş,G., Kaya,B. ve Pehlivan,E. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinde boyun eğici davranışlar ve şiddetle ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 5, 5-10.
  • Livesley, W.J. ( 2003). Practical Management of Personality Disorder. USA: The Guilford Press.
  • Özkan, İ. A. ve Özen, A. (2008). Öğrenci hemşirelerde boyun eğici davranışlar ve benlik saygısı arasındaki ilişki. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 7 (1), 53-58.
  • Parkhurst, J.T. ve Asher, S.R. (1992). Peer rejection in middle school: Subgroup differences in behavior, loneliness and ınterpersonal concerns. Developmental Psychology, 28(2): 231-24.
  • Pınar, N. (2006). Görsel medya ve şiddet kültürünün orta öğretim öğrencileri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Savaşır, I. ve Şahin, N. Ş. (1997). Bilişsel davranışçı terapilerde değerlendirme: Sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tesser, A. ve Schwartz, N .(2001). Blackwell handbook of social psychology: Intraindividual processes.USA: Blackwell Publishers
  • Türküm, A.S.(2005). Do optimism, social network richness and submissive behaviors predict well being? Study with a turkish sample. Social Behavior and Personality, 33(6): 619-628.
  • Tiedens, L.Z. ve Fragale, A.R. (2003).Power moves: Complementarity in dominant and submissive nonverbal behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 84(3): 558-568.
  • Tuzcuoğlu, S. ve Korkmaz, B. (2001). Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin boyun eğici davranış ve depresyon düzeylerinin incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14, 135-152.
  • Wilton, M.M.M., Craig, W.M. ve Pepler, D.J. (2000). Emotional regulation and display in classroom victims of bullying: characteristic expressions of affect, coping styles and relecant contexual factors. Social Development, 9(2): 226-245.
  • Yavuzer, H. (1998). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, İ. ve Ergene, T. (2003). Lise son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak sınav kaygısı, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 224-234.
  • Yiğit, R. (2008). İlköğretim II kademe öğrencilerinin depresyon ve sosyal beceri düzeylerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Zarp, J.M. (2007). Developmental cognitive behavioral therapy with adults. USA: Brunner-Routletge.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Atli Bu kişi benim

Alim Kaya Bu kişi benim

Zerrin Bölükbaşı Macit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atli, A., Kaya, A., & Macit, Z. B. (2010). İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 61-80.
AMA Atli A, Kaya A, Macit ZB. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi. INUEFD. Şubat 2010;11(1):61-80.
Chicago Atli, Abdullah, Alim Kaya, ve Zerrin Bölükbaşı Macit. “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, sy. 1 (Şubat 2010): 61-80.
EndNote Atli A, Kaya A, Macit ZB (01 Şubat 2010) İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 1 61–80.
IEEE A. Atli, A. Kaya, ve Z. B. Macit, “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi”, INUEFD, c. 11, sy. 1, ss. 61–80, 2010.
ISNAD Atli, Abdullah vd. “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (Şubat 2010), 61-80.
JAMA Atli A, Kaya A, Macit ZB. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi. INUEFD. 2010;11:61–80.
MLA Atli, Abdullah vd. “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, 2010, ss. 61-80.
Vancouver Atli A, Kaya A, Macit ZB. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranış Düzeylerinin İncelenmesi. INUEFD. 2010;11(1):61-80.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.