BibTex RIS Kaynak Göster

Perspectives of Student Teachers of Secondary Mathematics Education on Mathematics Teaching in Faculty of Arts and Science

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 3, 137 - 160, 01.06.2009

Öz

The aim of this study is to investigate fourth and fifth year Secondary School Mathematics student teachers? opinions related to their content knowledge education in Faculty of Arts and Science A questionnaire composed of one open ended question was administered to 36 student teachers studying in Secondary School Mathematics Education in a state university in Istanbul Data were analyzed and interpreted by using qualitative analysis methods The findings of this study revealed that student teachers accused the education of Faculties of Arts and Science of being teacher centred having minimum interaction between teacher and student and based on memorisation Furthermore this education is very theoretic and not in connection with their future professions The only assessment criteria for measurement and evaluation of student? performance is based on written exams Homework is superficial and given by few of the lecturers

Kaynakça

  • Aslan, K. (2003). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılmalarına ilişkin bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(9), 2337.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: Uygun Basın ve Tic. Ltd.Şti.
  • Ball, D. L. (1990). The mathematical understanding that pre-service teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90(4), 449-466.
  • Cohen, D. K., McLaughlin, M. W., and Talbert, J. E. (1993). Teaching for Understanding: Challenges for Policy and Practice. San Francisco: Jossey-Boss.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage
  • Davis, C. E. (2003). Prospective Teachers Subject Matter Knowledge of Similarity. Mathematics Educations . Ph.D Thesis, Raleigh.
  • Dönmez, G. (2009). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü-İstanbul.
  • Eroğlu, G. (1999). Gazi Üniversitesine Bağlı Eğitim Fakültelerinden Mezun Öğretmenlerin Öğretmenlik Davranışları ile İlgili Yeterliklerine İlişkin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fennema, E., ve Franke, M. L. (1992). Teachers' knowledge and its impact. In D.A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 147-164). New York: Macmillan.
  • Gökçe, E. (1999). İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Halim, L., ve Meerah, S. M. (2002). Science teachers’ pedagogical content knowledge and its influence on physics teaching. Research in Science and Technological Education, 20(2), 215–227.
  • Kaptan, Z. A. (2001). Öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. 2000’li Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu Bildiri Kitabı, 298-304, Ankara.
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli öğretmen sorunu. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, 1-13.
  • Kuş, E. (2007). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lincoln, Y. S., ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Newburry Park, CA: Sage.
  • MEB (2005). Orta Öğretim Matematik (9, 10, 11 ve 12) Sınıflar Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB.
  • Miles, M. B., ve Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London: Sage Publication
  • Nakiboğlu, C., ve Sağesen, Ö. (2002). Eğitim fakültelerinin yeni yapılanmasının öğrenci boyutu açısından değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10(2), 309-316.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2008). Öğretmen yeterlikleri: Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Saraç, C. (2006). Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının fen-edebiyat fakültelerinde karşılaştıkları problemler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 349358.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review. 57 (1), 1-22.
  • Smith, D. C. (1999). Changing our teaching: The role of pedagogical content knowledge in elementary science. In J. Gess-Newsome, & N. G. Lederman (Eds.), Pedagogical content knowledge and science education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Stylianides, A. J., ve Stylianides, G. J. (2006). Content knowledge for mathematics teaching: the case of reasoning and proving. In Novotná, J., Moraová, H., Krátká, M. & Stehlíková, N. (Eds.). Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5, pp. 201-208. Prague: PME.
  • Thompson, A. (1992). Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research. In D. Grouws (Eds.), Handbook of research in mathematics teaching and learning. (pp. 127-146). New York: MacMillan.
  • Yiğit, N., ve Akdeniz A. R., (2004).Öğretmen adaylarının fen-edebiyat fakültesindeki Problemleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 77-84.
  • YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (1996). Hizmet öncesi öğretmen eğitimi, öğretmen eğitimi okullardaki çalışmalar (Ortaöğretim). Ankara.

Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 3, 137 - 160, 01.06.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmenliği 3,5 yıllık alan dersleri eğitimi sürecini adayların
görüşleri bağlamında değerlendirmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, İstanbul’daki bir devlet
üniversitesinin Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndan okuyan ve 3,5 yıllık Fen-Edebiyat
Fakültesi eğitim sürecini tamamlamış 36 öğretmen adayına açık uçlu bir soru yöneltilmiş ve cevaplarını yazılı
olarak ifade etmeleri istenmiştir. Adayların cevapları nitel analiz yöntemlerinden içerik analizine tabi
tutularak analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın bazı önemli bulgularına göre, öğretmen adayları Fen
Edebiyat Fakültesindeki eğitimi öğretmen merkezli, öğrenci-öğretmen arası etkileşimin çok az olduğu, ezberci
bir eğitim olarak nitelemektedir. Ayrıca adaylara göre verilen eğitim, öğretmenlik mesleğinin amaçlarına
uygun olmayan, teorik bir eğitimdir. Tek değerlendirme ölçütü yapılan sınavlardır. Ödevler yüzeyseldir ve çok
az öğretim elemanı tarafından verilmektedir.

Kaynakça

  • Aslan, K. (2003). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılmalarına ilişkin bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(9), 2337.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: Uygun Basın ve Tic. Ltd.Şti.
  • Ball, D. L. (1990). The mathematical understanding that pre-service teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90(4), 449-466.
  • Cohen, D. K., McLaughlin, M. W., and Talbert, J. E. (1993). Teaching for Understanding: Challenges for Policy and Practice. San Francisco: Jossey-Boss.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage
  • Davis, C. E. (2003). Prospective Teachers Subject Matter Knowledge of Similarity. Mathematics Educations . Ph.D Thesis, Raleigh.
  • Dönmez, G. (2009). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü-İstanbul.
  • Eroğlu, G. (1999). Gazi Üniversitesine Bağlı Eğitim Fakültelerinden Mezun Öğretmenlerin Öğretmenlik Davranışları ile İlgili Yeterliklerine İlişkin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fennema, E., ve Franke, M. L. (1992). Teachers' knowledge and its impact. In D.A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 147-164). New York: Macmillan.
  • Gökçe, E. (1999). İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Halim, L., ve Meerah, S. M. (2002). Science teachers’ pedagogical content knowledge and its influence on physics teaching. Research in Science and Technological Education, 20(2), 215–227.
  • Kaptan, Z. A. (2001). Öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. 2000’li Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu Bildiri Kitabı, 298-304, Ankara.
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli öğretmen sorunu. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, 1-13.
  • Kuş, E. (2007). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lincoln, Y. S., ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Newburry Park, CA: Sage.
  • MEB (2005). Orta Öğretim Matematik (9, 10, 11 ve 12) Sınıflar Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB.
  • Miles, M. B., ve Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London: Sage Publication
  • Nakiboğlu, C., ve Sağesen, Ö. (2002). Eğitim fakültelerinin yeni yapılanmasının öğrenci boyutu açısından değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10(2), 309-316.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2008). Öğretmen yeterlikleri: Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Saraç, C. (2006). Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının fen-edebiyat fakültelerinde karşılaştıkları problemler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 349358.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review. 57 (1), 1-22.
  • Smith, D. C. (1999). Changing our teaching: The role of pedagogical content knowledge in elementary science. In J. Gess-Newsome, & N. G. Lederman (Eds.), Pedagogical content knowledge and science education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Stylianides, A. J., ve Stylianides, G. J. (2006). Content knowledge for mathematics teaching: the case of reasoning and proving. In Novotná, J., Moraová, H., Krátká, M. & Stehlíková, N. (Eds.). Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5, pp. 201-208. Prague: PME.
  • Thompson, A. (1992). Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research. In D. Grouws (Eds.), Handbook of research in mathematics teaching and learning. (pp. 127-146). New York: MacMillan.
  • Yiğit, N., ve Akdeniz A. R., (2004).Öğretmen adaylarının fen-edebiyat fakültesindeki Problemleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 77-84.
  • YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (1996). Hizmet öncesi öğretmen eğitimi, öğretmen eğitimi okullardaki çalışmalar (Ortaöğretim). Ankara.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Savaş Baştürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Baştürk, S. (2009). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 137-160.
AMA Baştürk S. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi. INUEFD. Haziran 2009;10(3):137-160.
Chicago Baştürk, Savaş. “Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 3 (Haziran 2009): 137-60.
EndNote Baştürk S (01 Haziran 2009) Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 3 137–160.
IEEE S. Baştürk, “Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi”, INUEFD, c. 10, sy. 3, ss. 137–160, 2009.
ISNAD Baştürk, Savaş. “Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/3 (Haziran 2009), 137-160.
JAMA Baştürk S. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi. INUEFD. 2009;10:137–160.
MLA Baştürk, Savaş. “Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 3, 2009, ss. 137-60.
Vancouver Baştürk S. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarına Göre Fen Edebiyat Fakültelerindeki Alan Eğitimi. INUEFD. 2009;10(3):137-60.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.