-
Sınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan
oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki
başarı, bu basamaklarda yapılan etkinliklerin niteliği ile ilişkilidir. Öğretmenlere sınıf içi öğretim
yeterliklerinin kazandırılması, öncelikle eğitim fakültelerinin sorumluluğundadır. Bu yeterlikler öğretmen
adaylarına, eğitim fakültelerinde almış oldukları hizmet öncesi eğitim ile kazandırılmaktadır. Bu araştırma,
Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Bölümünde derslere giren alan öğretim elemanlarının sınıf içi
öğretim etkinliklerinin niteliğine yönelik öğrenci görüşlerinin tespitine dönüktür. Öğretim elemanlarının sınıf
içi öğretim yeterlikleri; dersin giriş, işleniş ve sonuçlandırma aşamaları ile olumlu bir sınıf ortamı oluşturma
sürecindeki yeterlik düzeyleri ile bu basamaklar arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Araştırma, tarama
modelinde yürütülmüştür. Veriler, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve değerlendirme formuyla elde
edilmiştir. Veri toplama aracı, "giriş aşaması", "etkinlik aşaması" ve "sonuç aşaması" ve sınıf iklimi olmak
üzere dört alt boyuttan ve toplam 37 sorudan oluşmaktadır. Veriler üzerinde, araştırmanın alt problemleri
çerçevesinde aritmetik ortalama, t testi, Pearson's r korelasyon testi ve tek yönlü varyans analizi testleri
uygulanmış; sonuçlar mevcut literatür ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır.
Sosyal alanlar öğretimi öğretim yeterliği öğrenme ve öğretme etkinlikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.