BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 111 - 128, 01.04.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Büyükkaragöz, S.S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Ergün, M. ve diğerleri. (2008). İdeal bir öğretim elemanının özellikleri, İnd. Tar.13 05 2008)
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırmalar ve istatistik teknikleri (11.Basım). Ankara: Tekışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi (3. Basım). Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
  • MEB, (2002). Öğretmen Yeterlilikleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Moore, K. D. (2000). Öğretim becerileri. (Ed. E. Altıntaş), (Çev. N. Kaya). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Onural, H. (2005). Öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Sağlam M., Anagün. Ş.S. ve diğerleri, (2005). Öğrenci görüşlerine göre ortaöğretim alan öğretmenliği programının öğretmen yeterliliklerini kazandırma düzeyi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül Denizli
  • Şen, H.Ş. ve Erişen Y. (2000). Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 1012 Mayıs Çanakkale.
  • Senemoğlu, N. (2008). Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Yeterlikleri, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ogretmen_yeterli.htm Erişim:05.05.2008
  • Stephans P. ve Crawley T. (1994). Becoming an effective teacher, Stanley Thornes Ltd: Cheltenham, England.
  • Uysal, M. (2001). Milli Eğitim temel kanunu-ı-kanunlar (3.Baskı). Niğde: Kültür-Kitap Kırtasiye.
  • Yeşil, R. (2006). Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 61-78.
  • YÖK, (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri, Yükseköğretim Kurulu Yay. 2007–5, Ankara

Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği)

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 111 - 128, 01.04.2009

Öz

Sınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan
oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki
başarı, bu basamaklarda yapılan etkinliklerin niteliği ile ilişkilidir. Öğretmenlere sınıf içi öğretim
yeterliklerinin kazandırılması, öncelikle eğitim fakültelerinin sorumluluğundadır. Bu yeterlikler öğretmen
adaylarına, eğitim fakültelerinde almış oldukları hizmet öncesi eğitim ile kazandırılmaktadır. Bu araştırma,
Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Bölümünde derslere giren alan öğretim elemanlarının sınıf içi
öğretim etkinliklerinin niteliğine yönelik öğrenci görüşlerinin tespitine dönüktür. Öğretim elemanlarının sınıf
içi öğretim yeterlikleri; dersin giriş, işleniş ve sonuçlandırma aşamaları ile olumlu bir sınıf ortamı oluşturma
sürecindeki yeterlik düzeyleri ile bu basamaklar arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Araştırma, tarama
modelinde yürütülmüştür. Veriler, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve değerlendirme formuyla elde
edilmiştir. Veri toplama aracı, "giriş aşaması", "etkinlik aşaması" ve "sonuç aşaması" ve sınıf iklimi olmak
üzere dört alt boyuttan ve toplam 37 sorudan oluşmaktadır. Veriler üzerinde, araştırmanın alt problemleri
çerçevesinde aritmetik ortalama, t testi, Pearson's r korelasyon testi ve tek yönlü varyans analizi testleri
uygulanmış; sonuçlar mevcut literatür ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Büyükkaragöz, S.S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Ergün, M. ve diğerleri. (2008). İdeal bir öğretim elemanının özellikleri, İnd. Tar.13 05 2008)
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırmalar ve istatistik teknikleri (11.Basım). Ankara: Tekışık Web Ofset.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi (3. Basım). Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
  • MEB, (2002). Öğretmen Yeterlilikleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Moore, K. D. (2000). Öğretim becerileri. (Ed. E. Altıntaş), (Çev. N. Kaya). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Onural, H. (2005). Öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Sağlam M., Anagün. Ş.S. ve diğerleri, (2005). Öğrenci görüşlerine göre ortaöğretim alan öğretmenliği programının öğretmen yeterliliklerini kazandırma düzeyi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül Denizli
  • Şen, H.Ş. ve Erişen Y. (2000). Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 1012 Mayıs Çanakkale.
  • Senemoğlu, N. (2008). Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Yeterlikleri, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ogretmen_yeterli.htm Erişim:05.05.2008
  • Stephans P. ve Crawley T. (1994). Becoming an effective teacher, Stanley Thornes Ltd: Cheltenham, England.
  • Uysal, M. (2001). Milli Eğitim temel kanunu-ı-kanunlar (3.Baskı). Niğde: Kültür-Kitap Kırtasiye.
  • Yeşil, R. (2006). Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 61-78.
  • YÖK, (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri, Yükseköğretim Kurulu Yay. 2007–5, Ankara
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Özbek Bu kişi benim

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbek, R., & Yeşil, R. (2009). Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 111-128.
AMA Özbek R, Yeşil R. Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). INUEFD. Nisan 2009;10(2):111-128.
Chicago Özbek, Ramazan, ve Rüştü Yeşil. “Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 2 (Nisan 2009): 111-28.
EndNote Özbek R, Yeşil R (01 Nisan 2009) Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 2 111–128.
IEEE R. Özbek ve R. Yeşil, “Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği)”, INUEFD, c. 10, sy. 2, ss. 111–128, 2009.
ISNAD Özbek, Ramazan - Yeşil, Rüştü. “Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/2 (Nisan 2009), 111-128.
JAMA Özbek R, Yeşil R. Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). INUEFD. 2009;10:111–128.
MLA Özbek, Ramazan ve Rüştü Yeşil. “Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 2, 2009, ss. 111-28.
Vancouver Özbek R, Yeşil R. Ortaöğretim Alan Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). INUEFD. 2009;10(2):111-28.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.