BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Encountered by Primary School Teachers in the Teaching of Music

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 123 - 138, 01.02.2009

Öz

The aim of this research is to identify the problems encountered by primary school teachers and to make suggestions to solve the problems This is a descriptive study and also a case study A questionnaire form was used for data collection The surveys were administered on the elementary education teachers working under Ankara Province Directorate of the Ministry of Education in 2006 ? 2007 academic year The data collected were analyzed using SPSS program and statistical analyses were carried out It was concluded that the primary school teachers? music education was not sufficient and that they had encountered problems in improving themselves with regard to music education A number of suggestions were made in line with the results obtained

Kaynakça

  • Barışeri, N. (2000). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Müzik Öğretiminde Kendilerine Olan Özgüvenlerinin İncelenmesi, S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 327-339
  • Dündar, Y. (1996). Sınıf Öğretmenliğine Atanan Branş Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ercan, M. (2006). Eğitim Fakülteleri İlköğretim Bölümleri Sınıf Öğretmenliği Programı Son Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim 1. Devre Müzik Derslerine Yönelik Mesleki Alan Yeterliklerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği, U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 369-382, Bursa.
  • Kane, J. (2005). New Ways of “Training” in Primary School Music Education: Results and Implications of a Longitudinal Research Study, Australian Association For Research In Education Conference, Parramatta, NSW Australia, 07.04.2008’de alındı.
  • http://www.aare.edu.au/05pap/kan05133.pdf
  • Kocabaş, A. (2000). Sınıf öğretmenlerinin müzik derslerindeki yetersizliklerine ilişkin görüşleri, P.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, Erişim Adresi: http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr 10.03.2008’de alındı.
  • May, W. T. (1993). Good Teachers Making The Best Of It: Case Studies of Elementary Art of Music Teaching. Elemantary Subjects Center Series No. 100. U.S. Michigan: EDRS Price.
  • Saydam, R. (Ekim, 2003). İlköğretim Okulu I ve II Devre Müzik Eğitiminde Eğitimci Sorunu, Cumhuriyetimizi 80. Yılında Müzik Sempozyumu Kitabı, s.75-81, İnönü Üniversitesi-Malatya.
  • Sun, M. ve Seyrek, H. (2000). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Yayınları.
  • Şahin, O. (1995). İlkokullarda Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin, Sınıf Öğretmenliği Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi- Iğdır İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turan, E. (1997). Temel Eğitim Birinci Kademe Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Belirlenmesine Yönelik Bir Envanter Çalışması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uçan, A. (1999). İlköğretimde Müzik Eğitimi - Modül 9. Burdur: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Uşun, S. & Uşun, S. (2000). İlköğretim Okulları Müzik Öğretimi Süreçlerinin

İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 123 - 138, 01.02.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin müzik derslerinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve tespit
edilen bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirmektir. Bu çalışma betimsel nitelikte olup, durum
tespiti yapmaya yöneliktir. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında, veri toplama aracı olarak anket
formu kullanılmıştır. Anketler, 2006–2007 eğitim-öğretim yılında Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı
ilköğretim okulu öğretmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak istatistiksel
işlemlere tabii tutularak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin lisans eğitimlerinde
almış oldukları müzik eğitiminin yeterli olmadığı, müzik eğitimi konusunda kendilerini geliştirmede sorunlarla
karşılaştıklarına ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Barışeri, N. (2000). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Müzik Öğretiminde Kendilerine Olan Özgüvenlerinin İncelenmesi, S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 327-339
  • Dündar, Y. (1996). Sınıf Öğretmenliğine Atanan Branş Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ercan, M. (2006). Eğitim Fakülteleri İlköğretim Bölümleri Sınıf Öğretmenliği Programı Son Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim 1. Devre Müzik Derslerine Yönelik Mesleki Alan Yeterliklerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği, U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 369-382, Bursa.
  • Kane, J. (2005). New Ways of “Training” in Primary School Music Education: Results and Implications of a Longitudinal Research Study, Australian Association For Research In Education Conference, Parramatta, NSW Australia, 07.04.2008’de alındı.
  • http://www.aare.edu.au/05pap/kan05133.pdf
  • Kocabaş, A. (2000). Sınıf öğretmenlerinin müzik derslerindeki yetersizliklerine ilişkin görüşleri, P.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, Erişim Adresi: http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr 10.03.2008’de alındı.
  • May, W. T. (1993). Good Teachers Making The Best Of It: Case Studies of Elementary Art of Music Teaching. Elemantary Subjects Center Series No. 100. U.S. Michigan: EDRS Price.
  • Saydam, R. (Ekim, 2003). İlköğretim Okulu I ve II Devre Müzik Eğitiminde Eğitimci Sorunu, Cumhuriyetimizi 80. Yılında Müzik Sempozyumu Kitabı, s.75-81, İnönü Üniversitesi-Malatya.
  • Sun, M. ve Seyrek, H. (2000). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Yayınları.
  • Şahin, O. (1995). İlkokullarda Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin, Sınıf Öğretmenliği Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi- Iğdır İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turan, E. (1997). Temel Eğitim Birinci Kademe Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Belirlenmesine Yönelik Bir Envanter Çalışması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uçan, A. (1999). İlköğretimde Müzik Eğitimi - Modül 9. Burdur: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Uşun, S. & Uşun, S. (2000). İlköğretim Okulları Müzik Öğretimi Süreçlerinin
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlgım Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, İ. (2009). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 123-138.
AMA Kılıç İ. İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. INUEFD. Şubat 2009;10(1):123-138.
Chicago Kılıç, İlgım. “İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 1 (Şubat 2009): 123-38.
EndNote Kılıç İ (01 Şubat 2009) İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 1 123–138.
IEEE İ. Kılıç, “İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar”, INUEFD, c. 10, sy. 1, ss. 123–138, 2009.
ISNAD Kılıç, İlgım. “İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/1 (Şubat 2009), 123-138.
JAMA Kılıç İ. İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. INUEFD. 2009;10:123–138.
MLA Kılıç, İlgım. “İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 1, 2009, ss. 123-38.
Vancouver Kılıç İ. İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. INUEFD. 2009;10(1):123-38.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.